- 7959 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
Annesiz Doğumgünü
Hayata gelişinin üzerinden tam iki yıl geçti güzeller güzeli. Ve seninle başladı her güzel şey, ya da anlamlandı demeliyim. Sevgi, vefa, sorumluluk ve en önemlisi, emek nedir yeni öğrendim sayende. Gözlerin kadar güzel ışığı hiç görmemiştim mesela. Tenin kadar yumuşak bir tene rastlamamıştım hiç. Hoş geldin bebeğim, hoşgeldin bir kez daha. Avuçlarımın arasından kayıverecekmiş gibi gördüm hep seni, mutluluğuna , sağlığına, huzuruna ve rahatlığına dualar ettim her an. Soluğun ısıtsın beni, yüreğim ellerinin arasında kalsın. Zaten hep sen diye çarpıyor, elinden düşse ne yazar. Güzel gözlüm doğum günün kutlu olsun. Yanında değilim yine. Anlamıyorsun ama biliyorsun bebek. Bir gün anlarsın elbet. Belki alınacak ve akşam sana sunulacak ufak bi hediye unutturmaya yetecek, bugünkü annesizliğini. Ya benim yüreğimdeki hüzün nasıl geçecek? Söylemek istiyorum binlerce kere herşeyim olduğunu ve herşeyin senin için olduğunu... Anlar mısın güzeller güzeli? Sabah ki gözyaşların var aklımda şu an. Üstelik doğum günün. Yüreğim, aklım seninle, ama bedenim yok. İstediğin bu değil, değil mi bebeğim Sana söz canımın hassas noktası, bu günler bittiğinde, telafi edeceğim. En güzel doğum günü pastalarını yapacağım kendi ellerimle. Seni ilk öpen, hediyeni ilk veren ben olacağım. Güzel gözlerine doya doya bakıp, ayrılmayacağım, mahmur bakışlım. Şimdi yine ellerimi açıp, mutluluğuna dua ediyorum, annesiz doğum günün son olsun diye, ve bütün güzellikler avuçlarının arasında kalsın diye. Seni çok sevdiğimi bil olur mu? Sakın unutma bir an bile... Doğum günün kutlu olsun bebeğim, ben yanında olamasam bile. Nasıl olsa akşam yanındayım. Her iş dönüşü, olduğu gibi. Tek fark, elimde bir hediyeyle...
YORUMLAR
az önce çisel hanımın kadın tasvirlerini okudum braz gerildim ki iyiki burdayım ve yazınızı okudum.gevşedim ferahladım.evet hanımefeddinin zavallı diye tasavvur ettiği bir anaç kadından yüreklerin bam teline dokunan yanık bir name okudum ve içlendim dolu dolu.
mukaddessiniz çünkü annesiniz.Yaradanın ruhunuza bahşettiği sevgiyi zirvelerde yaşıyorsunuz.zavallı küçücük ve asimetrik bir yavruyu gönlünüzde sığdıracak yer bulamıyorsunuz.
önünüzde saygı ve hürmetle eğiliyorum
tüm annelerin nezdinde...
Ödetmez Koca ÇıNAR...
Ülkü Hanım da her dem dizeleriyle yazılarıyla,bizleri hüzünlendirmeye devam ediyor.Vallahi gözlerim yaşarıyor böyle içten sevgilere tanık olunca.Bir annenin yavrusuna seslenişini daha öncede sizden dinlemiştim.Akşama gelirim,diye seslenişinizi hiç unutamıyorum.
Çok güzeldi yazınız.Ufaklığın da yeni yaş gününü kutlar,Cenab-ı Allah'tan O'na uzun sağlıklı,mutlu bir yaşam nasip etmesini niyaz ederim.
Kutluyorum,saygılar sunuyorum.
Küçük Kaynak'ın doğum gününü kutluyor yeni yaşının ona sağlık güzellikler mutluluklarla dolu tebessümler getirmesini diliyorum sevgili Ülkü belki yanında değilsiniz şu anda ama yüreğiniz her an onunla beraber o da farkında bir gün küçük Kaynak büyüyünce o da size aynı duygularla koşacaktır..Benden de o günlere geldiğinde kullanmak üzere bir doğum günü hediyesi olsun bu şiir sevgiyle ve sevdiklerinizle kalın her zaman sevgilerimle..
***************************ANNEM***************************
Sevgililer uğruna yazılan dizeler,
O dizelerle dökülen tatlı nağmeler,
Bazen hüzün,
...........bazen sevinç dolu günler geceler
Tutar mı hiç yerini senin annem..
Hiç hissettirmedin bir ayrılık tasası,
Ne giriştiğim zorlu ekmek kavgası,
Ne de güzel bir yar okşaması,
Alır mı hiç sevgini senin annem..
Her bahar açan menekşeler,gonca güller,
Ne sevgililer,
Ne de uğruna yeminler edilen sevgiler,
Gurbet denilen o yaban eller,
Doldurur mu hiç yerini senin annem..
İpek halılar sersem ayağının altına,
İstediğin yıldızı alsam gökyüzünden sana,
Milyonlar döksem senin yoluna,
Ödetir mi hiç hakkını senin annem..
Çınar GÖLE