- 654 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ELLERİ ÖPÜLESİ
ELLERİ ÖPÜLESİ
’Öğretmenler; Yeni nesli, Cumhuriyetin fedakâr öğretmen ve eğitimcilerini, sizler yetiştireceksiniz ve yeni nesil, sizin eseriniz olacaktır’.
M.KEMAL ATATÜRK
Toplumun uygarlık düzeyi öğretmene verdiği değerle ölçülür, geleceğin güvencesi eğitime, eğitim ise öğretmene dayalıdır. Bir Milletin, kültürel ve ahlaki yönden güçlü olması da öğretmenlerimizin üstün çalışmasına bağlıdır. Öğretmenlik insanlık tarihinin en anlamlı ve ölümsüz mesleğidir. Kazanılması gereken en büyük servet, şan, şöhret, para ve makamdan öte erdem ve bilgeliktir. Toplumda her türlü tutum, davranış ve görünüşüyle örnek insandır. Çevresine ve insan haklarına saygılı ve sevgi doludur.
Öğretmek bir sanattır, öğretmende büyük sanatçıdır. İnsan ancak öğrenmeyle yaradılışının anlamını kavrar, ancak öğrenmeyle kendisini gerçekleştirecek adımlar atmaya başlar. Öğretebilmek zordur ama bir kez öğretmeyi başardınız mı işte o zaman öğrencinin hayatına anlam ve değer katarsınız ve bambaşka bir insan olma yolunda ışığına doğru gitmesini sağlarsınız. Siz öğretmenler ışığın yayılmasını karanlığın bitmesini sağlayan değerlersiniz. Öğretmenlik mesleği, meslekler içinde özveri gerektiren en kutsal mesleklerin başında gelir.
Eller vardır sevgiyle bütünleşir
Eller vardır yüreğinizin üzerine koyarsın
Eller vardır şefkatlidir
Eller vardır emektardır
Eller kutsaldır, bir annenin eli gibi öpülür
İşte öğretmenlerimizde tüm bu değerlere sahip ’ELLERİ ÖPÜLESİ MÜBAREK İNSANLARDIR’. Bu nedenle de 24 Kasım da senede bir gün değil her gün hatırlanması gerekir. Gençlerimizin mimarı, yüreklerimizin en değerli varlığı öğretmenlerimiz iyi ki varsınız. Van depreminde yaşamlarını yitiren 76 öğretmenimizi de bir kez daha saygıyla analım. Ruhunuz şad olsun, meşaleniz yanmaya devam edecektir.
Siz değerli öğretmenlerimiz, geleceğimiz gözlerinizde gördüğümüz ışıltılar gibi aydınlık olsun! Öğretmenler gününüz kutlu olsun.
Saygılarımla.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.