NEREDE HİKMET?
İnsanların neden birbirlerini katlettiklerini anlayamıyorum. Bu zalimlik neden? Allah korkusunun olmayışı ve iman zayıflığından olmalı. Bunun başka açıklaması olamaz. Kıyametin alametlerinden de olabilir. Şaşırmıyorum bu duruma. Her şeyin bir sonu vardır ve insanlığın sonuda kıyamet olacaktır.
Bu düşüncelerle internette dolaşırken saçma reklam sayfalarından,virüs dolu binlerce programdan sonra karşıma bir resim çıkıyor. Bu bir tesadüf olabilir mi? Yoksa tevafuk mu demeli? Resme hangi açıdan bakacağıma karar veremiyorum; her köşesinde acı dolu haykırışlar var. İlk göze çarpan uzun bir bacak ve bacağın üzerinde küçük bir el. Resme biraz daha yaklaşıp, puslu gözlüğümü çıkarıyorum gözümden. İki ucunu üst üste katlayıp sol yanıma koyuyorum. Resim şimdi daha net görünüyor tüm gerçekliği ile. Şimdiye kadar bu manzarayı görmememin sebebi puslu gözlükler mi? Yoksa anlamsız bakışlarım mı? Bilemiyorum.
Bir kız çocuğu minik ellerini belinin üzerine bağlamış. Saçları hafif dalgalı, yüzü solgun, üstü başı kirli. Elleri kirli, elleri kan. Gözlerinde dinmeyen yaş. Yüreğinde durmayan hüzün, durmayan korku ve bitmeyen endişe.
Başımı hafifçe resmin üst tarafına çevirdiğimde arka taraftaki duvarın kan lekeleriyle bezendiğini görüyorum. Sebebini bilmediğim bir ürperti sarıyor tüm bedenimi. Kendime engel olamıyorum.
Kanların, gözyaşlarının eksik olmadığı bu yerde, tek eksik olan şeyin huzur olduğunu fark ediyorum. Kaybedilmemiş tek şey umut da olsa küçük kızı ayakta tutuyordu bu. Ellerini birden gözlerine götürdü, engel olamadı gözlerinden akan yaşlara. Başparmağıyla gözlerini silip ayağa kalktı."Ayaktayım." demek için. Belki de, "Ölmedim." demek için. Müthiş bir gürültüye doğru ilerledi. Belki de, "Durun! Bu eziyet bitsin artık demek için gitti, bilemiyorum. Artık kan dökülmesin, insanlar hırsları uğruna birbirlerine öldürmesin. Artık anneler ağlamasın, çocuklar yetim kalmasın.
Unutmayalım: Mazlumlar ayağa kalkmadıkça, zalimler diz çökmez. Şimdi size soruyorum: " Bu resmi gösterende midir hikmet, görende midir, buna vesile olanda mıdır? Sorularıma cevap bulamıyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.