ÇAĞDAŞ EĞİTİM ,SİYASİ ÇIKARLARA ALET EDİLEMEZ
ÇAĞDAŞ EĞİTİM, SİYASİ ÇIKARLARA ALET EDİLEMEZ
20 KASIM " DÜNYA ÇOCUK HAKLARI GÜNÜ" NEDENİYLE ;
TBMM BAŞKAN VEKİLİNİN " KIZ VE ERKEK ÇOCUKLARININ AYRI AYRI OKULLARDA OKUTULMASI" GEREKTİĞİNİ İFADE ETMESİ , ÖNCELİKLE ÇOCUK HAKLARINA , ÇAĞDAŞ EĞİTİM ANLAYIŞINA VE ÇAĞDAŞ UYGARLIĞI AŞMAYI HEDEF OLARAK SEÇEN TÜRKİYE CUMHURİYETİ’NİN TEMEL KURULUŞ FELSEFESİNE TAMAMEN TERS DÜŞMEKTEDİR.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM KARMA EĞİTİMDİR.
KARMA EĞİTİM, EĞİTİMDE BİRLİK (TEVHİD-İ TETRİSAT ) İLKESİNİN TEMELİNİ OLUŞTURUR.
KARMA EĞİTİM, ANAYASAMIZ VE YASALARIMIZLA GÜVENCE ALTINA ALINMIŞ OLUP,CUMHURİYETİMİZİN KURULUŞ FELSEFESİNİN TEMELİNİ TEŞKİL EDER.
EĞİTİMDE KIZ VE ERKEK AYIRIMCILIĞI, EVRENSEL BİR KAVRAM OLAN İNSAN HAKLARINA DÜNYA ÇOCUK HAKLARINA VE KADIN ERKEK EŞİTLİĞİ İLKESİNE AYKIRIDIR. ÖTEKİLEŞTİRME VE GÜVENSİZLİK ANLAMI TAŞIMAKTADIR.
ÇOCUKLARA KARŞI GÜVENSİZLİĞİ İFADE EDEN BU AYIRIMCI YAKLAŞIM, TOPLUMUN BİRLİK VE BÜTÜNLÜĞÜNE , LAİKLİĞE, ÇAĞDAŞ EĞİTİMİN TEMELİNİ OLUŞTURAN AKIL VE BİLİME,ANAYASA VE YASALARIMIZA AYKIRI OLUP, EĞİTİMİ, ÇAĞDIŞI KÖR TAASSUBUN BASKISI ALTINA ALMAYA ÇALIŞMA GAYRETİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMELİ VE KINANMALIDIR.
GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN ÜSTÜN DEHASIYLA KURULAN TÜRKİYE CUMHURİYETİNİN , TEMEL TAŞI OLAN AKIL VE BİLİME DAYANAN ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİ , SİYASİ ÇIKARLARA ALET EDİLEMEZ.
SİYASETE ATILARAK TBMM ÇATISI ALTINDA GÖREV YAPAN MİLLETVEKİLLERİ, KENDİLERİNİ MECLİSE TAŞIYAN CUMHURİYETİMİZİN TEMEL DEĞERLERİNİ KORUYACAKLARINA YEMİN ETMEKTELER. BUNA UYMAYANLAR BİNDİKLERİ DALI KESMEKTELER.
CUMHURİYETİN AKLA VE BİLİME DAYALI ÇAĞDAŞ YASALARINI KORUYARAK GELİŞTİRECEKLERİ YERDE GERİYE ÇEKMELERİ VE ZORLAYARAK KÖR TAASSUBUN İÇİNE ATMAYA ÇALIŞMALARI ANAYASAL BİR SUÇU OLUŞTURMAKTADIR.
ZAMAN ZAMAN ART NİYETLERİNİ AÇIĞA VURAN KİŞİLER TOPLUMU KENDİ İSTEK VE EMELLERİ DOĞRULTUSUNDA OLUŞTURMAYA VE YÖNLENDİRMEYE ÇALIŞSALAR DA HALKIN BİLGİSİ, GÖRGÜSÜ, BİLİNCİ VE DUYARLILIĞI KARŞISINDA YENİLGİYE UĞRAMAYACAKLAR.
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİ ULUSAL DEĞERLERLE VE HALKIMIZIN BİLİNCİYLE BÜTÜNLEŞEREK ATATAÜRK İLKELERİ İLE BİLİM VE AKIL YOLUNDA İLERLEMEYE DEVAM EDECEKTİR.
ULUSAL BİR KONUDA BİREYSEL DÜŞÜNCELER ULUS BİLİNCİNİN ÜZERİNE ÇIKAMAZ.EĞİTİMİN İŞLEYİŞİ VE YAPISI BİR KİŞİNİN KENDİ İSTEK VE ARZULARI İLE DEĞİL TÜM ULUSUN BENİMSEMESİYLE İŞLERLİK KAZANIR.
OKUMA YAZMA ORANI OLARAK DÜNYA ÜLKELERİ ARASINDA GERİ SIRALARDA YER ALAN ÜLKEMİZİN EĞİTİM SİSTEMİNİ ,GEREKSİZ VE ANLAMSIZ BİR ŞEKİLDE MANTIK VE AKIL DIŞI YOLLARA ÇEKMEYE ÇALIŞARAK EĞİTİMİN BİRLİLİĞİNİ KARANLIĞA ATMAK CUMHURİYET YASALARI İLE BAĞDAŞMAZ.
ULUSAL BİR DEĞER VE ÖNEM TAŞIYAN EĞİTİM, BİREYSEL ÖNERİ VE ARZULARA GÖRE UYGULANAMAZ.
YAHYA AKSOY
YORUMLAR
ÇAĞDAŞ EĞİTİM KARMA EĞİTİMDİR.
KARMA EĞİTİM, EĞİTİMDE BİRLİK (TEVHİD-İ TETRİSAT ) İLKESİNİN TEMELİNİ OLUŞTURUR.
KARMA EĞİTİM, ANAYASAMIZ VE YASALARIMIZLA GÜVENCE ALTINA ALINMIŞ OLUP,CUMHURİYETİMİZİN KURULUŞ FELSEFESİNİN TEMELİNİ TEŞKİL EDER.
çok değerli üstadım merhabalar:
hani bir laf vardı ya " ağzı olan konuşuyor.." diye..tabiri caizse aynı durum bizi idare edenlere sirayet etti..sözüm ona devlet adamlığı !! enfilasyonu olunca gün geçmiyorki özellikle sizin gibi aydın ve bizim kuşaktaki aklı yetenlerin garibine giden ve belkide elde olmadan üzülmeyeceği söz ve davranış olmasın..her şeyde olduğu gibi bunu da allaha havale etmeden başka çaremiz de yok sanıyorum..iyiki varsınız ve bizim gibi uykuya dalmışlara dikkat çekiyorsunuz..eski bir eğitimci kişiliğe sahip olan şahsınızda cumhuriyet değerleriyle yetişmiş ve yeni nesli o anlayışla yetiştirecek tüm eğitim emekçilerinin ÖĞRETMENLER GÜNÜ nü kutluyor selam ve saygılarımı sunuyorum..