KARGALAR LA BAŞIM DERTTE
Alışkanlık oldu bende sabah kuşlarımı doyurmak yemlerini yerken onları seyretmek
İçlerinde kıskancı da var.
Ah kumrular diyorum niye yalnız kendinizi düşünüyorsunuz.önce kendi karınları doyuror sonra diğer kuşlar serçeler,nasılda dolaşıyor etraflarında fırsat bulup ta yemek için.
Ara sıra bayat ekmekleri de veriyordum
Kargalar dadanmasın mı.
Önceleri pek oralı olmadım onlarda hayvan yesinler ne çıkar demiştim.
Nerden bilebilirdim sürüyü buraya toplayacaklarını.
Baktım ki ne kumrular gelebiliyor nede serçeler .
Bilmem artık kara renklerinden mi yoksa kavgacılıklarından mı.
Eşim de söylenmeye başladı
Bak alıştırdın kargaları kuşlar gelmiyor.
Hay Allah ne etmeli nasıl uzaklaştırmalı.
Ekmek vermeyi kestim.sık sık kovaldık kargaları biraz uzaklaştılar ama yine akılları burada
Fırsat budular mı
Sülalesi geliyor gak sesini duyunca koşturuyoruz haydi size yem yok burada
Sanırım buğdayı fazla sevmiyorlar.
Bakalım bu mücadele ne kadar sürecek.
Kargalar mı biz mi kazanacağız.
Bir ara düşündüm korkuluk gibi bir şeyler koyayım
Kuşlarımda korkar gelmez dedim.
Anlayacağınız dostlarım kargalarla işimiz var bir önerisi olan varsa yazsın diyorum
Saygımlasınız
Ayşe Karan
YORUMLAR
Ne demeli bilmiyorum.
Aynı olayı bizim hanım martılarla yaşıyor.
Onlar, kargalar kadar gürültü yapmıyorlar ama.
Gruplar halinde geziyorlar ama,
öyle sürü oldukları da söylenemez.
Ve,
martılar gerçekten daha sevimli kargalardan.
Eşim, onları beslemekten memnun bu aralar.
Bakalım sonumuz Ayşe Hanım gibi mi olacak?
İlginç ve güzel bir yazıydı.
Karga Yaşadığı yerler: Yeni Zelenda ve Büyük Okyanus adaları hariç, dünyanın her tarafında bulunur. Özellikleri: İri ve güçlü gagalı, ötücü kuşlar. Tohum, böcek ve avladıkları kuşların etiyle beslenirler. Ömrü: 100 yıl kadar. Çeşitleri: 200 kadar türü mevcuttur. Ekin kargası, ala karga (kestane kargası), kara karga, leş kargası, köknar kargası, dağ kargası, kızılca karga, hırsız karga, gökçe karga Ünlülarıdır.
Kargagiller ailesinden, geniş kanatlı, alın ve sivri gagalı, kuvvetli ayaklı, yarı yırtıcı, gezici ve ötücü kuşların genel adı. Kuzgun (kara karga) en irilerindendir. Boyu 70 cm kadardır, kanat açıklığı 90 santimetreyi bulur. Çoğunun tüyleri siyahımtrak ve mavi metal parlaklığındadır. Tohum, böcek, leş ve avladıkları küçük kuşlarla beslenirler. Kuşların yuvalarından yumurta ve yavrularını çalar, fare ve yavru tavşanları da avlayıp yerler. Ekin saplarını kanatları ile yere yatırıp kırar, tohumları yer, filizleri söküp yağma ettiğinden çiftçiler tarafından sevilmezler. Kargalar hırsızlığı ile Ünlü, çirkin sesli hayvanlardır. Toplu halde yaşarlar. Eşler birbirine tutkundur. Yuvalarını eski kuleler, sarp kayalar ve yüksek ağaçlar üzerine kurarlar. Gübreleri keskin olduğundan ağaç dibini kuruturlar. Soğuk ve sıcağa dayanıklı ve uzun ömürlüdürler. 100 yıl kadar yaşarlar. Çoğu göçmendir. Yazın, dişiler yeşilimsi kabuklu ve gri benekli 4-5 yumurta yumurtlarlar.
Ufak kuşların yuvalarını bozmaktan, parlak madeni ve cam eşyaları çalıp saklamaktan hoşlanırlar. Karga, yavruyken evcilleştirilebilir. Papağan gibi birkaç kelime öğretilip söyletilebilir. İnsan sesini taklit edebilirler. Köpek gibi havlar, insan gibi güler, kumru gibi sesler çıkarırlar. Buna rağmen hain huyludurlar. Tavşan, tavuk ve kaz gibi evcil hayvanları öldürür, çıplak ayakla gezenlerin ayaklarını ısırırlar. Hatta küçük çocuklar için büyük tehlikelidirler. “Besle kargayı oysun gözünü” sözü Ünlüdur.
Senin yazını okuyunca kargaları bir araştırayım dedim...:))))) ve sayfanda kargalar hakkındaki bilgiyi izninle paylaştım...
Velhasılkelam bu sorununu halletmek biraz zor görünüyor...Yani kargalardan kurtuluşun yok gibi...
Bahçene kargaların giremiyeceği küçük kuş evlerini yapabirsin diye düşündüm..çözüm olur mu? denemek lazım...
Selam ve sevgiler...
Selam ve sevgiler...
Sevgili hacı ablam çok duygusal ve iyi niyetinizle kuşlara yem vermişsiniz,ama gördüğünüz gibi bir karga onlarca karga oldu.Sonuçta ne kuşlar gelebildi ne de sevdiklerin...Yaşamın süreci böyle...İyi niyetin sonucu bu.Atını alan Üsküdar'ı geçti...Azan azadı da geçti.Yağmurdan kaçarken doluya yakalandık.Durumlar vahim görünüyor.Umarım cenabı Allah bu ülkeyi sahipsiz bırakmaz...Üzgünüm duyarlı yüreğinizi kutlarım...Sevgi ve saygılarımla...