- 1163 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
KÖPEKLER
Geçen gün haberlerde dinlemiştim .
<<Aç kalan köpekler koyunlara saldırdı .Şu kadar zarar >>
Oysa onun cinsleri olan çoban köpekleri aç kalacak bile olsa emanet edilin koyunlara saldırmazlar.
Köpek sadıkdır kedi gibi değil lafını boşuna dememişler atalarımız.
Bir başka haber takıldı kafama.
<<Kutuplarda mahsur kalan adam yaşamak için köpeğini yedi hayata tutundu>>
Acaba dersi olsaydı ,sahibini yermiydi köpek.
Bazen Tv lerde görüyorduk ,sahibi ölünce yanından ayrılmıyor onun öldüğüne sanki inanmıyordu.Bir de köpek deyip geçiştiririz.
Şehir yaşantısı kedi ,köpek beslemeye müsait değil .Konu komşu rahatsız oluyorlar.
Tatmıştım çocukluğumda kedi köpek sevgisini.
Şimdi görüp üzülüyor insan,yeni yürümeye başlayan bir çocuk görünce dışarıda bir kedi veya köpek elleriyle gel gel yapıp gelmeyince arkasında koşup yakalamak istemesine şahit oluyoruz.
<<Tabakhaneye bok mu yetiştiriyorsun,neden koşuyorsun >> bu lafı çocuk iken duymuştum ne demek o zamanlar anlamamıştım.
Eskiden tabakhanede deri işlerken köpek bokları işe yararmış kimyasal maddeler o zaman bol olmadığından .
Hatta çocukluğumda tenekeler yanında demirden maşasıyla sokaklarda bok toplayanlar vardı .Onu götürüp satarlardı deri işleyenlere.
<<Bok mu yetiştiriyorsun >> lafı artık gerilerde kaldı.
Kediye bokun şifa demişler,
Dönüp dönüp örtermiş.
Köpeğe demediklerinden böyle bir şey,
Onun ki işe yararmış eskiden...
YORUMLAR
Sevgili Hasan Hocam.
Bunca sene yaşadım ve bunca senedir dutadım o tabakhaneye b.k mu yetiştireceksin lafını da sebeb-i hikmetini bilmezdim. Taa ki bir gün Uşak'a geldim, orada Sezai Keyvanoğlunun yazdığı kitapta eski Uşak yerlilerinin anılarını okudum işte o zaman öğrendim senin bu anlattıklarını..Gerçekten de çok ilginç.
Kedi-Köpek konusuna gelince: Evler oldu artık apartman, apartmanlarda da kedi-köpek beslenmiyor..Biz değil ama torunlar kedi köpeği artık resimlerde filan görecekler sanırım.
Selam ve sevgilerimle.