MUHARREM AYI VE AŞURE _AŞK'IN ŞEHİDİ VE KERBELA
BU GÜNLER DE KUTSAL VE MATEM AYI OLARAK BİLİNEN MUHARREM AYI KUTLANMAKTADIR.MUHARREM AYIN 10.GÜNÜNDE PEYGAMBER EFENDİMİZİN TORUNU , DÖRDÜNCÜ HALİFE VE PEYGAMBER EFENDİMİZİN AMCASININ OĞLU HZ.ALİ’NİN OĞLU HZ.HÜSEYİN VE 72 YOLDAŞI KERBELA ’DA KATLEDİLMİŞTİR.
KERBELA DA YAŞANANLAR , HER YIL Şİİ VE ALEVİLER TARAFINDAN MATEM AYI OLARAK KUTLANILIR.KUTLAMALARIN DORUĞUNDA MUHARREMİN 10.GÜNÜDE AŞURELER PİŞİRİLİR.YOKSULLARA DAĞITILIR.
KERBELA , HAK ARAMANIN VE ÖZGÜRLÜĞÜN DESTANIDIR.TESLİMATIN, ADANMIŞLIĞIN VE SADAKATIN ZİRVESİDİR.İMA M HÜSEYİN İLE 72 YOLDAŞININ ŞEHİT EDİLDİĞİ YURTTUR.
NE YAZIKK Kİ GÜNÜMÜZDE BUNU ANLAMAYAN ZİHNİYET PEK ÇOKTUR.KERBELA’YI UZAKLARDA ARAMAYIN.YEZİD’İ , SANA HER DEM KÖTÜLÜKLER EMREDEN , NİFAK ÇIKARIP KAN DÖKMEK İSTEYEN PİS NEFİSİ DE BULURSUN.
UNUTMAMAK GEREKİR Kİ , HEPİMİZ MÜSLÜMANIZ,ALLAHIMIZ BİR , PEYGAMBERİMİZ BİR, DÖRT HALİFE VE HZ.ALİ , HZ.HASAN , HZ.HÜSEYİN ,HZ.FATIMA VE EYLİ BEYT HEPİMİZİN...
BU AY YALNIZCA CAFERİLERİN ,ŞİİLERİN DEĞİL İSLAM ALEMİNİN MATEMİDİR.ARTIK YENİ KERBELA’LAR YAŞAMAMAK İÇİN ; MEZHEBİ , MEŞREBİ ,DİLİ, KÜLTÜRÜ NE OLURSA OLSUN ORTAK BİR DİL , ORTAK BİR KÜLTÜR, ORTAK BİR DÜŞÜNCE VE ORTAK BİR GÖNÜL BİRLİKTELİĞİ GELİŞTİREREK BARIŞ VE HUZUR İÇİNDE YAŞAMALIYIZ.
BU DÜŞÜNCE VE DUYGULARLA, PEYGAMBER EFENDİMİZ MUHAMMET MUSTAFA’YA VE ONUN
EHLİ BEYT’İNE HZ.ALİ, HZ HASAN, HZ HÜSEYİN, HZ FATIMA ’YA SALAT VE SELAM EDER , HAK VE HÜRRİYET ADINA KERBELA DA ŞEHİT DÜŞEN HZ.HÜSEYİN VE 72 YOLDAŞINI RAHMETLE ANAR, SAYGI VE ŞÜKRANLARIMI SUNARIM...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.