- 361 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Mehdi-Mesih Konusu
Mehdi-Mesih Konusu
Bir tohumdan bir tarlaya ulaşabilirsiniz!
Adem, bir tohum. İki cinsi de barındıran bir ilk, orjin.
Her iki cins de O’ndan çıkar.
Meryem, bir canlıdan başka canlıyı çıkaran. Bu dahi Adem, ilk insanın çoğalmasına dair bir fikir verebilir insana.
Şimdi isimlere bakalım.
Herkesin ilk ismi Adem! Ademoğulları. Eril dişil çocuklar.
Erkeklerin ilk ismi Adem!
Kadınların ilk ismi Havva!
İkinci ismi ana baba tarafından verilen isim.
Üçüncü ismi toplumdaki oynadığı rol ile aldığı isim.
Bakın bir isim üzerinde örnek çalışalım.
Ben;
İlk ismim Adem,
İkinci ismim Ahmet.
Üçüncü ismimi toplumdaki görüntümle alırım; kimi üstat der, kimi sevgili, kimi serseri, kimi kafir, kimi dinci, kimi alim, kimi cahil der. Kim ne isterse onu desin! Dün başka der, bugün başka der! İnsanın fikri değişir; bazı diyeninki değişir, bazı benimki değişir!
Ama şu var kişi kendini ne hissediyorsa O’dur.
Mevlana şunu der; “Bugün Ahmet benim!”
Bugün Ahmet benim,
Ama dünkü Ahmet değil.
Bugün anka benim,
Ama yemle beslenen kuşcağız değil.
Ene-l hak kadehiyle
Bir yudum içen sızdı;
Tanrılık şarabından.
Şişelerle, küplerle içtim ben, sızmadım.
Ben, sultanların aradığı sultan.
Ben hâcetler kıblesiyim.
Gönlün kıblesiyim ben.
Ben cuma mescidi değilim,
İnsanlık mescidiyim ben.
Ben saf aynayım,
Sırım dökülmemiş, paslanmamışım.
Ben kin dolu bir gönül değilim,
Sinâ dağının gönlüyüm ben.
Üzüm sarhoşluğu değil benim sarhoşluğum,
Benim sarhoşluğumun sonu yok.
Tarhana çorbası içmem ben,
Can yemeği yerim,
İçerim can şerbeti.
İşte sararttı seni
Bir gümüş bedenlinin özlemi.
Altın haline geldin artık.
Sen altına âşıksın,
Altın benim rengime âşık.
Gönlü saf sûfiyim ben,
Benim tekkem âlem,
Medresem Dünya benim.
Değilim abalı sûfilerden.
İster yakarış eri ol sen,
Meyhane eri istersen,
Bundan sanki ne çıkar?
Yok cumartesiymiş, yok cumaymış,
Bence ne farkı var?
Gerçeğin tadını alan er
Ne altına aldırış eder,
Ne kalender tacına bakar.
Ne tasası vardır, ne kini.
Ey Tebriz’li hak Şems’i,
Yüzünü göstermediysen sen,
Yoksul çaresiz kalırdı kulun;
Ne gönlü olurdu, ne dini.
Şimdi konumuza gelelim; Mehdi-İsa Konusu…
Mehdi, hidayete sevk edecek olandır. Kendisi hidayete ermiş olandır! Hidayete erdirme açısından ise Rahim sıfatına daha fazla bakmalıdır. Bu da muhtemelen bir kadın olabilir.
İsa, Mesih; Mesih, kutsanmış kişi manasında, İsa’ya Mesih de denir. Mesih, bir er kişi olarak İsa.
İsa, Mehdi ikilisi nasıl anlaşılabilir!
Kutsanmış bir erkek ile hidayete erdiren bir dişi.
Hidayete erdiren dişi için Meryem (Maria) benim anlayışıma göre uygun düşer. Bu isimlerde takılmamak için başta uzunca isimlerin manayı temsiline işaret ettim. Yani her isim bir mana temsil eder. O halde Maria (Meryem) mehdi manasını pek ala temsil edebilir. Hatta bu Mehdi manasını tüm dişiler temsil edebilir! Rahim sıfatını zirvede gösteren tüm dişiler Mehdi, Maria (Meryem) manasında düşünülebilir. Bakınız kuranda hiçbir kadın adı ismen geçmez! Sadece Meryem (Maria), ismen geçer. Diğer kadınlar; bir erkeğin adıyla veya makamıyla anılır. Mesela Belkıs, “Melike” olarak anılır, Züleyha (Zeliha), Firavunun karısı diye anılır.
“Ahir zamanda İsa gelecek” söylemi.
Nisa; 159 “Kitab ehlinden hiç kimse yoktur ki ölümünden önce, ona (İsa’ya) iman edecek olmasın. Kıyamet günü o (İsa) onların aleyhine şahit olacaktır.” kuran.diyanet.gov.tr/Kuran.aspx#4:159 Kuran ışığında bakılınca, ahir zamanda ehli kitap yani Tevrat, İncil, Kuran takipçilerinin aleyhinde bir şahitlik söz konusu. Bu şahitlik nasıl oluyor? Kim şahit oluyor?
Kıyam zamanında, insanlığın uyanış zamanında ehli kitap ve öğretilerin aleyhinde bir durum gelişecek! Bunun sebebi asıldan uzaklaşmadır. Asıldan uzaklaşan ehli kitap aslına dönsün diye bir muhasebe görecek! Demek kıyam zamanında orjin insan gelecek! Orjin insanlar, Mehdi ve Mesih manalarını açacak.
Mehdi-Mesih Birlikteliği
Mehdiyi temsil edenler, Rahim sıfatını gösteren kadınlar ile Mesihi temsil eden erkekler el ele verecek! Her insan potansiyel olarak bu manayı açığa çıkarabilir! Biri hidayet versin, diğeri de aydınlatsın insanlığı. Mevlana ve Şems de bu manada düşünülebilir! Görev taksimi ya da yardımlaşmak…
Son tahlilde; Mehdi ve Mesih aramak yerine Mehdi ve Mesih manalarını açığa çıkarmak gerek! Bu anlamda erkek ve kadın el ele verip; kadın, rahim sıfatıyla hidayet verirken erkek de Rahman sıfatıyla aydınlatacak!
Selametle;
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.