SEVGİ ARSIZI...
Bazı insanlar vardır sevgi arsızı olan,hani siz ne kadar severseniz sevin memnun olmayan hep farklı yorumlayan?
İşte böyle biriydi hep ben diyen biraz bencil birazda ukala olan biriydi.
Gözlerine ne zaman baksam gözleri sürekli beni takipteydi kime ne dersem hemen örneklemesi kendisiydi.
Yine böyle bir günde oturmuş çaylarımızı yudumlarken sordum kendisine sen neden sevgi arsızısın diye? Anlamsız baktı yüzüme o ne demek dedi...
Sevgi arsızı senin gibi kıskanan, sevildiğini bilmezden gelen, hep daha fazlasını isteyene denir dedim sustu ,sonra anlamsız anlamsız yüzüme baktı.
Belkide söylemek istediğimi anlıyor da anlamazdan geliyordu.
Dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım ,sevgi paylaştıkça anlam kazanır insanın yüreğindeki sevgi ne kadar büyükse, paylaşıldığı kadar da kutsal olur dedim.
Gülümsedi ama dedi ben seni paylaşamam, bana bir sen değer verdin ,bu yüzden başkaları olursa hayatında ya beni unutursan dedi.
Aslında onu da anlıyordum bu güne kadar çıkarsız seven olmamıştı, hayatına kim girdiyse bir şekilde faydalanmışlardı oda kendince bir yol bulmuştu.
Hadi dedim hava güzel biraz yürüyelim hem hava alırız hemde mevsimin son demlerini yaşarız dedim.
Evden çıktık yolda karşılaştığımız bir kız çocuğuna konuştum adın ne dedim Elif dedi.
Elif’in gözleri çok çakmak çakmaktı çokta zeki olduğu konuşmalarından belliydi.
Abla dedi ben seni tanıyorum biliyormusun, dedi şaşırdım ben Elif’i ilk kez gördüğümü düşünürken beni tanıdığını söyledi .
Gülümseyen gözleriyle hani dedi par açılışı vardı ..Ben orada yemek alamamıştım da sen vermiştin ya birde salıncak da sallamıştın beni .
Evet hafızamın bir yerlerinden Elif’i hatırlatan görüntüler geldi aklıma hatırladım dedim sen o kızsın ama adını bilmiyordum dedim.
Zaten bende dememiştim ama hatırlıyormusun benim için tatışmıştın ,oradaki amcalar beni kovmuşlardı da sen haddinizi aştınız, hakkı olmayan sizsiniz siz çıkın parktan diye dedi.
Küçük Elif unutmamıştı ilk anlardaki tazeliğiyle hatırlıyordu olayları.
Evet tartışmıştım belki tartışmak hoş değildi ama oldu üstelik haksız yere bir çocuğu inciten insanla değil tartışmak kavga bile ederdim.
Elif le sohbetimiz bitti vedalaştık uzaklaşırken arkadaşıma dönüp şimdi neden paylaş daha büyür sevgin dediğimi anladın mı diye sordum ? Hem sevgi arsızı da değil, Elif bak sorgusuz sevgisi sadece bir defa gördü ama unutmadı bu hem vefa hem sevgi..
Sanıyorum Elif le konuştuklarımızdan sonra arkadaşımda anlamıştı ..
Şimdilerde bahsetmiyor kendinden yada demiyor seni paylaşamam sevgin benim diye ..
Belki Elif’e borçluyuz bu durumu hepimizin hayatında şirin sevimli sevgi dolu Elifler olması dileğimle..
Rabbim kalbimizden sevgimizi merhametimizi eksik etmesin ve HİÇ BİRİMİZİ SEVGİ ARSIZI ETMESİN İNŞALLAH...
SON EYLÜL...
YORUMLAR
Sevgidir insanı yaşatan.Böyle bir söz vardı ve hayatın içinde sevginin yerini düşünürsek ne kadar da doğru.Herkesin sevmeye sevilmeye değer gördüğünü hissetmeye hakkı var.Hayatımızda o değeri aldığımız insanlara aynı şekilde karşılık vererek sevgimizi çoğaltmamazı her iki taraf içinde en güzeli olur.Yazıda bahsettiğiniz sevgi arsızlarına gelince biraz bencillik oluyor yaptıkları ve bir noktada karşı taraf hep tek taraflı sevgi sunmaktan yorulabilir.Bencillik insanı yalnızlığa iter.Bencil olmayan sevgi dolu insanlar olmak ve hayatımızda böylesi insanların olması dileğimle...