BUGÜN 23 NİSAN MI ?..
Çocukluk yıllarım gözlerimin önüne geldi bugün. Köyümün ilk okulunda 23 nisan’a iki hafta kala öyle güzel faaliyetlere girişirdi ki öğretmenlerim; programlar hazırlayarak günün neşeli, huzurlu, cıvıl cıvıl geçmesi için her fedakarlığı yaparlardı. Biz ögrenciler harıl harıl şiirler ezberlerdik seçilmiş öğrenciler olarak. 23 nisan günü okumak ve bütün öğrencilerin,öğretmenlerimizin ve velilerimizin bizleri alkışlayacak çoşkusu ile sabahlara kadar şiir ezberler; anacığıma okurdum Türk olmanın vakarı ile...
Anacığım derdi:
’’Afferin benim oğluma, ne de güzel okudu. Hadi yat artık oğlum’’ dediğinde ne çok gururlanırdım çok alkış alacağım diye...
23 Nisan günü geldiğinde pırıl pırıl elbiselerimizle okulumuzun yolunu tutar, heyacanlarımızı titrek konuşmalarımız ele verirdi. Sevinç dolardı yüreklerimize... Öğretmenlerimizde desen; onlar bizden daha fazla telaş içindeydiler. Velilerimizde ise ayrı bir heyecan vardı. Yüz akı evlatlarının faaliyetlerini yakından görmenin gururu vardı. Gözleri ışıl ışıldı CUMHURİYETİNE sahip çıkacak evlatlarına baktıkça...Sağa sola koşuşturmalar yapan minik çocuklar ayrı bir güzellik serpiştiriyordu...
Okulumuzun avlusunda toplandık. Bülbüller gibi şakıdık hep bir ağızdan istiklal marşımızı. Çınladı her yer! Sıra şiir okumalarına geldiğinde kalbim küt küt atmaya başlamıştı. Yerimde duramıyor, dişlerim birbirine vuruyordu heyacandan...
Öğretmenim; ’’ Şimdi sizlere beşinci sınıf öğrencimiz Zafer Direniş şiir okuyacak, buyur evladım’’ dediğinde bütün cesaretimi toplayarak bir ok gibi fırladım şiir okuyacağım kürsüye. Önce bir selam verdim başımı eğerek ve başladım şiirimi okumaya. Hatırladığım kadarı ile Necip Fazıl Kısakürek (rahmetli) üstadımızın SAKARYA şiirini okumuştum... Çok sevdiğim şiirlerin başında gelirdi bu şiir. Vatan, bayrak kokan her şiiri seviyordum.
Şiirim bittiğinde bir alkış tufanı kopmuştu ve öğretmenim yanıma gelerek yanaklarımdan öptü ve bana minik bir hediye vermişti. Başım dik ve KÜRŞAD yürüyüşümle yerime geçtiğimde arkadaşlarımda tebrik etmişlerdi.
’’Keşke babamda olsaydı’’ demişim kısık sesle ve ağladığımı hatırlıyorum hala. O gurbetdeydi, ekmek parası için yurt dışına gitmişti. Ömrüm zaten babasız geçmişti bu nedenle... Her öz Türk gibi bizde fakirdik!
O güzel günleri hatırlamak bile bana gurur veriyor hala. Yüreğimde dupduru o günlerin hatıraları. Hele okulumuzu baştan başa ve bütün sınıflarımızı bayraklarımızla, renkli şeritlerle süslenmesi ve TÜRK’ÜN DÜĞÜNÜ bu dercesine oluşturulan günü ve günlerimi unutamıyorum... Unutulmak tükenmek olduğunu bilen Türk evlatlarındanız!..
Otuz yılımı verdiğim gurbet ellerde de her yıl coşkuyla kutlarız ve hem de çok görkemli. Alabildiğine sadığız biricik devletimize, cumhuriyetimize ve milletimize. Her milli bayramlarımızda bağlılığımızı tazeleriz andımızla!.. Kurtuluş savaşı, Çanakkale ruhunu taptaze yaşatırız yüreklerimizde biz... Mini minnacık çocuklarımıza giydirdiğimiz cicili bicili elbiseleri ile okudukları şiirlerle Türk yüreklerin, fidanların yeşerir olması onur veriyor bana. Geçtiğimiz cumartesi bir cemiyetimiz erken kutladı 23 nisanı ve görmeliydiniz! Bu cumarteside 23 nisan gösterisi olacak Lahey caddelerinde. Mehteran ekibimiz gelecek Almanya’dan. Vuracak davulun gözüne gözüne. Titretecek Hollandalı dostlarımızın yüreklerini ve bizler yürüyeceğiz ecdadımızın başı dik evlatları olarak...
Bizler böyle etkinliklerle yaşatırken 23 nisanı, ülkemde nasıl olur şimdi bilemem ama bildiğim şu; eskisi kadar coşku bırakmadılar. Türk’e düşman, Atatürk’üne kinle bakan, kurduğu CUMHURİYETİ ortadan kaldırmaya çalışan, AB sevdasına ülkesini karış karış satışa çıkaranlar hüküm sürerken ve tersanelerimiz, demir çelik sanayimiz, yeraltı ve yerüstü kaynaklarımız salibe peşkeş çekilirken ve işgal son hızı ile devam ederken ülkemde; 23 NİSAN gelmiş hatırlanır mı? Çocuklarımızın o şen yüzleri gülücükler deryasına dönüşür mü?
Hiç sanmam!
Mustafa Kemal’imizin hatıraları ve en büyük kutsal emaneti vatanımız yok edilmeye ve elimizden çıkarılmaya çalışılırken sinsice, hainlere karşı gücüm yettiğince yiğitçe haykırıyorum...
ATATÜRK’ÜMİZE SÖZÜMÜZ VAR BİZİM, İHANETÇİLERİN BAŞINI EZECEĞİZ !..
23 NİSAN ULUSAL ÇOCUK BAYRAMINIZI YÜREKTEN COŞKUYLA KUTLARIM MAVİ GÖZLÜ, KÖZ YÜREKLİ YİĞİTLER !..
Zafer Direniş
...
YORUMLAR
Tüm Atatürkler suçluyuz/Öğretmen/öğrenci/işçi/ve hatta Yargının onuru Sabih Kanadoğlu bile.........?????????????
ATATÜRK suçlu // O halde ASALIM.....
Atatürk suçlu çünkü bize Cumhuriyet-Bayrak-Ülke ve İstiklal Marşı bıraktı
-Bölünmez bütünlüğümüzü ve topraklarımızı küllerinden yarattı.O Halde Atatürkü asalımm.
Ne yapalım ?
-Atatürkleri ülkede en ücra köşelere gönderelim sürünsünler
-Polislere joplatalım-tanklarla-biber gazlarıyla kovalıyalım
-Ansızın operasyonlarla iddianamesiz gözaltı/sonrasında tutuklamalar yapalım
-Darağacında fidanlar olsun/Atatürkçüleri asalım...
-Bu ülke de satılmadık kalan Anıt Kabri de yıkalım
-Atatürk Orman Çiftliğini rantiyecilere verdiğimiz gibi/bize miras bıraktığı ne varsa kökten ateşlere atalım
-Kamu kurum/kuruluşlarında da olmasın ne adı/ne resimleri/ne de eserleri hepsini demirbaşlardan silelim.
-Akın-akın yetişen gençliğe "Ey Türk gençliği birinci vazifen/Türk istiklalini,hürriyetini ve bağımsızlığını korumaktır" diye öğreten de kalmasın.
-Bu gidişle gençlik yolunu tam mı şaşırsın ?...Durma gençlik sen M.Kemal’ini ara ..
-koş sarıl o nun iddeallerine/başardıklarına/bıraktığı mutlak mükemmelliyetlere...
-İyisi mi biz M.Kemal’i sadece gönüllerimiz de saklamayalım/salınsın özgürlüğe..
-Adından/resimlerinden/devrimlerinden/yaratıcılığından hoşlanmayanlara inat
-M.KEMAL’e sım sıkı tutunalım/TEK YOL ATATÜRK....
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 1:52:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bizler böyle etkinliklerle yaşatırken 23 nisanı, ülkemde nasıl olur şimdi bilemem ama bildiğim şu; eskisi kadar coşku bırakmadılar. Türk'e düşman, Atatürk'üne kinle bakan, kurduğu CUMHURİYETİ ortadan kaldırmaya çalışan, AB sevdasına ülkesini karış karış satışa çıkaranlar hüküm sürerken ve tersanelerimiz, demir çelik sanayimiz, yeraltı ve yerüstü kaynaklarımız salibe peşkeş çekilirken ve işgal son hızı ile devam ederken ülkemde; 23 NİSAN gelmiş hatırlanır mı? Çocuklarımızın o şen yüzleri gülücükler deryasına dönüşür mü?
Hiç sanmam!
Sevgili direniş kardeşim
Öncelikle yazan yüreğini kutlarım.
Yazının her satırı, her hecesi yine bu vatan sevgisi ile dolmuş
Her yazında olduğu gibi
Fakat sanırım umutların azalmış kaygıların çoğalmış,
Sen ve senin gibi düşünen bu vatan aşkıyla yanıp tutuşan
Daha nice fidanlar büyüyor, İçin rahat olsun kardeşim
Evvel ALLAH ın izni ile bu vatana her zaman sahip çıkacak olan
Birileri bulunacaktır, her ne kadar, bir çuval pirinçte
Bir kaç taş parçası olsa da, < hortumcular, vatan hainleri >
Hiçbir zaman bu vatana bir zarar veremeyeceklerdir.
Çünkü dünyada bir başka millet Varmıdır ki TEK YÜREK, TEK BİLEK olan
İcabında bu vatanın tek taşına kanımızın son damlasına kadar feda eder
Yinede ona sahip çıkarız.
Yazını bir kez daha kutlar
Başarılarının devamını dilerim.
Seni seven kardeşin / kulhimi
Ne mutlu bize ki, dünyada Çocuklara bayram hediye eden tek ülkeyiz
Eee yani milletin meclisinin bayramını da kutlamaya engel mi bu durum?
:)
Egemenliğin kullanılması sanki hiç halktan başka kurumlara devredilmemiş gibi bu ülkede, komik olmayalım efendiler.))
Sen, halkın vekili, kaşının üstünde gözün var, hadi bakalım yallah, diyenler hiç olmamış gibi yani ha?
:)
Egemenlik darbecilerin, egemenlik yargıçların dediğimizde, halk mı kullanmış oluyor egemenliği?
Kayıtsız şartsız milletin..
Ben düşündüm de, bu millet cahil ,pek anlamaz bir şeyden, onun yerine egemenliği ben kullaniimm bari, anlamı mı çıkıyor buradan?
:)
Bu hiç bir surette egemenliğin kullanılmasını bırakamayacağımız zümreler, darbe yönetimleri olmuyor mu?
Bürokratik oligarşi olmuyor mu bu zümreler?
Yoksa halkın meclisi mi oluyor?
:)
Hangisi yetki hakkının kaynağını anayasadan alıyor sizce?
Kaldı ki anayasa yapma yetkisi dahi, meclisin kendisinde..
Devletin diğer kurumları da bu anayasal düzene uymak zorundalar..
Hani çoğunluk olmayanlar, azınlık olanlar da uymalı yani:)
Ulusal egemenlik bayramına, sadece çocuk bayramı gözüyle
baktığınızda, zaten ulusal egemenliği tam olarak kavrayamamışsınız demektir...
Kurtuluş savaşı veren iradenin meclisine yapılacak en büyük haksızlık bu olurdu herhalde..
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 1:46:08 AM zamanında düzenlenmiştir.
Tabii bir de bugün Milli Egemenlik bayramı aynı zamanda..
Egemenliğin kayıtsız şartsız millete ait olduğu, Büyük Millet Meclisinin kuruluş yıldönümü..
Halk iradesinin temsil edildiği Cumhuriyet kurumunun kuruluş yıldönümü..
Ne yazık ki halk iradesinin ayaklar altına alındığı bir süreçten geçiyoruz...Egemenliğini kullanması gereken milletin aşağılandığı, hor görüldüğü, bir kısmının ikinci sınıf vatandaş görüldüğü, cahilin, köylünün, çobanın hiç vatandaştan sayılmadığı bir süreç bu süreç...
Egemenliği kullanamayan, kullanmasından bazı kesimlerin rahatsız olduğu bir bayram son yıllarda ulusal egemenlik bayramımız..
Üstelik bu yaklaşımı sergileyenlerin bir kısmının da Cumhuriyeti savunup onun kurumlarını yok etmeye, etkisizleştirmeye çalışmaları da oldukça manidar..
En az bölücülük kadar çarpık bir düşünce, Cumhuriyeti demokratik değil de, oligarşik bir yola sokmak gayretleri...
Dilerim bu bayramlar vesilesiyle, milletin egemenliğinin önüne çeşitli sebeplerle çıkanlar artık akıllarını başlarına alırlar...
Sevgili direniş,
Beni o cocukluk dönemlerine götürdü yazın.Ancak senin dediğin gibi bugün hiç bir şeyin tadı tuzu yok coşkusu yok maalesef,nedeni ise teknoloji canavarı evlatlarımızın suni yetişmeleri doğallıklarımızı maneviyatlarımızı kaybetmiş olmamız...
Bakın;benim Anadolumda o kadar garip o kadar yoksul çocuklarım var ki,onlar belkide eline bir bayrak bir balon bir cicili bicili elbise giymemiş evlatlarımız bunlar.Bizler önce kendi evlatlarımızı mutlu etmeliyiz bu 23 nisanlarda. Dünya çocuklarını sevindiriyoruz,elbette tüm çocuklar bizim ama adaletli davranmak gerek miyormu, dünya bizim çocuklarımız için bir bayram ilan etmişler mi? onlar bizim evlatlarımızı böyle bir günde davet ediyorlar mı? tabiki etmiyorlar,ama biz gösteriş olsunda ne olursa olsunlardayız.Yazık benim evlatlarıma neden benim yavrularımı toplamıyorlar böyle bir günde yurdumun en ucra köşelerindeki yavrularımı giydirip eğlendirmiyorlar..
Çocuk bayramı denilen gösterilerde 19 ,20 yaşlarında dışarıdan cocuklar gösteri yapıyor,gülerim ağlanacak halimize vah bana vahlar bize.Dilerim bu dengesizlikler biterde Türk milleti kendi özüne geri döner.
YÜüreğin dert görmesin.
Sevgilerimin en derini ile
Bahar