- 1533 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Kaleme aldığınız Yazınızda neyi anlatmak istediğinizi anlamak güç daha cinsel organına laf geçiremeyen insanların tanrıyı kündeye getirme çabası ilk yaradılışından bu güne kadar hep olmuştur ve aklı bacağının arasına takılı kalan insanlar olduğu sürece de hep olacaktır.
İnsan yaratılışı itibariyle komplike karmaşık yaratılmıştır sanırım tanrı insanın bu özeliğini bildiği için peygamber ve yaşam rehberi olan kutsal kitabı indirmiştir. ki haklıdır da çünkü insanı kendi iradesine ve arzularına bırakıldığında insan gibi cinselliğini yaşayacağına akıl almaz biçimde sapıklık içerisinde her tür olumsuz ilişkileri yaşama eğilimi göstermiştir. Hayvanlarla ilişki, daha gelişim evresini tamamlamamış bebek sayılacak çocuklarla ilişki gibi vs dolayısıyla da tanrı insanlara helal, haram, sevap, günah gibi kavramlarla insanın kendini kontrol etmesini sağlamış ve istemiştir bu işin dinsel boyuttu.
Gelelim bilimsel boyutuna insanın ruhsal yapısını oluşturan üç temel öğe vardır. Üst benlik, benlik ve alt benlik insanın düşünce ve davranışlarını şekillendiren bu üç olgunun işleyişi biçimi insanın kişiliğini oluşturur .( üst) benlik yaşamı katakorize eder gruplandırır. Doğruyu, yanlışı, iyiyi, kötüyü, güzeli, çirkini, tanımlar ve benliğe aktarır.( Benlik) de buların arasından bir seçim yapar düşünce ve davranışlarını şekillendirir. Din veya ideoloji vs gibi konularla ilgili bir karara varır. (alt) benlik ise temel içgüdülerden beslenir, cinsellik, öldürme veya ölme isteği vs gibi dürtüleri oda üst benlik gibi benliğe aktarır. (benlik) alt benlikten gelen verileri alır, ve o verileri üst benlikten aldığı verilerle karşılaştırır mukayesesini yapar ve bir karara varır bu karar neticesinde örneğin konumuz üzerine cinselliğini yani cinsel isteğini nasıl tatmin edeceğini belirler. Sağlıklı ruh haline sahip bir insanın olması gereken davranışlarını sergiler.
Edep ve ahlak gibi kavramlar insanı ruh yapısını, iyi ve güzel kılar hem tanrının, hem insanların beğeneceği bir birey olmasını sağlar.
Saygılarımla.
evet konuya şöyle bir bakarsak modern dediğimiz tanrının sodom gomore halkında ortaya çıkışını görüyoruz
herkes bilmekte akibetlerini
lakin benim modernlikteki kastım o değil tabiiki
şu ki kastım
oranın peygamberi olan hz. lut
yaptıklarının yanlış olduğunu
bu sapıklıktan kurtulma amacıyla dilerler ise kendi kızlarını vereceğini söylemiştir değil mi
evet işte buyrunuz modern bir tanrı nın tarihi size...
onu geri kafalı ancak insan yapar ki bunun böyle olmadığını söyleyen olamaz ve zaaten insanın oluşturduğu tanrının adı tanrı değil şeytan dır :)
yani biz nasıl zannediyorsak o öyledir tabii hesap kitap gününde artık sırtlandığımız şeyler neyse hesabını vermek kaydıyla lakin hesap vermeyi negatif algılamamak lazım neden bana faydası olmasın ki o götürdüklerim
şöyle bir boyuıtu daha var nikah düşen düşmeyen meselesi bunu sınırlayan biz miyiz tanrı mı
buyrunuz takılınız ...
aslında muhteşem bir yazı da bunları bir serbest kürsüde dile getirseniz akıbetinizden emin olunmaz
ters anlamayınız efendim
diyorum ki yanlış anlaşılmaya birebir yazı olmuş
saygılarımla...
yok,sul tarafından 11/9/2013 12:02:22 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bana göre ironinin en alası yapılmış bu yazıda. Özellikle kalemin rahat bırakılması, endişelerden uzak kim ne diyecek, kim ne yazacak gibi düşüncelerden arınıp, düşüncelerini bir ironi sanatına dönüştürmesi gayet iyi.
Toplumsal özel analiz yazısı gibi, tamtamına da öyle. Hayatlarımızın içine girenler ve çıkanlar....