- 1019 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
HOŞ BULDUK ANNEEE..HOŞ BULDUK BABAAA..
HOŞ BULDUK ANNEEE..HOŞ BULDUK BABAAA..
Bugün (8 Kasım 2013 Cuma) namazdan sonra telefonumun sesi ile arkadaşlarla Mihraplı Cami avlusunda yaptığımız sohbetimiz yarıda kaldı..Arayan dayımın oğluydu.. Orhaneli’de sevdiğimiz bir ağabeyimizin vefat haberini verince çok acele cenaze namazına yetişebilmek üzere yola çıktık..Tam Orhaneli’ye varmıştık ki cemaat ikindi namazını kılmış, cami avlusunda cenaze namazı için saf tutmaya başlanmıştı..Tam o esnada sevdiğim bir arkadaşım telefon ile aradı..Nedense O’nun da sesi boğuk gibiydi..Ben O’na soramadan, O bana sordu "Sesin niye böyle boğuk ?" diye.."Sevdiğim bir ağabeyim sabahleyin vefat etmiş O’nu son yolculuğuna uğurlamak için Orhaneli’ye acil olarak geldim" diyebildim..Çok şükür namaza yetişip helallık verdik..Cenaze omuzlar üzerinde, tüm cemaat mezarlığa yürüdük..Açılan kabri görünce acı bir burukluk kapladı içimi, yaktı kavurdu..Ölüm değildi beni sarsan..Rahmetli annemle yanyana yatan rahmetli babamın kabirlerine 20-30 metre anca uzaktı mezar..Önce tüm kabristanlığa "Esselamu aleyküm ya ehlel kubur" (Ey kabir ehli Allahın selamı üzerinize olsun) diye seslendim..Selamıma hiç karşılık veren olmadı..Annemlerin yanlarına gittim..Her ikisine de selam verdim..Cevap vermediler.."Ben geldim anne" dedim..Cevap vermedi.."Baba ben geldim" dedim..O’da cevap vermedi..Belli ki O’ da dargındı..Biliyorum..Çünkü daha 20 gün önce Kurban Bayramında bayramlaşmaya ellerini öpmeye gidememiştim.Ben de uzaktan onlara fatihalar okuyup, dualar etmiş öyle bayramlaşmıştım..Halbuki her bayram sabahı kabristanlığa gider," Ellerinizi uzatın, öpeyim, bayramlaşalım" derdim..Bu bayram gidememiştim.."Tekrar ben geldim" dedim..O sırada cenaze namazı öncesi telefon eden arkadaşım derdimi paylaşmak için olsa gerek yeniden aradı...Konuşamıyordum.."Noldu" diye sordu.."Annemle, babamın benim selamımı almadıklarını" söyledim.. "Neden almadılar" diye sordu..Anlattım durumu...Beraber karşılıklı ağlaştık..."Tamam şimdi yeniden selam ver, ben geldim de" dedi..Yeniden her ikisine selam verdim.."Ben geldim"dedim..O zaman her ikisinin de sanki bana güldüklerini hissettim.."Faruk sen mi geldin" dediler sanki.."Evet" dedim sevinçle.."Ben geldim..Hani bayramda gelememiştim ya..Şimdi geldim..Gücendiniz miydi yoksa bana" diyebildim..Her ikisi de "Niye gücenelim yavrum niye gücenelim..Sen bizim evladımız değil misin..Hiç evlatlara gücenilir mi.."deyince yığılıp kaldım oracığa..
Biraz sonra kendime gelince acı bir rüyadan uyanmışcasına dudaklarımdan şunların döküldüğünü farkettim..
"HOŞ BULDUK ANNEEE...HOŞ BULDUK BABAAAA...UZATIN ELLERİZİ...GEÇ DE OLSA BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN.."
(Sağ olasın esrarengiz arkadaşım sağ ol..)
Faruk ANBARCIOĞLU
YORUMLAR
Aziz Üstadım bu yazı beni o kadar etkiledi ki okuduktan sonra kendimi rahatlatmak için Bolu Dağı sırtında Hayrettin Tokadi Hazretleri türbesine zor attım. Siz bir bayramdır gidememişiniz ben üç yıldır gidemiyorum. Beni dua dergahına getiren o güzel duygularınızdı. Rabbim sizden ve siz yetiştiren anne babanızdan razı olsun. Mekanları cennet olsun inşallah. Dost dost ile ferahlık bulurmuş. İnşallah Tokadi' den seslenişimi duymuştular ki bende huzur içinde döndüm. .Rabbim size de ferahlık versin. Saygı ve Hürmetlerimi arz ederim.Allah sizden razı olsun..
Gerçekten güzel bir yazı.
Gönülden yazıldığı her kelimesinden belli oluyor.
Ne güzel...
Değerlerimiz,
geleneklerimizi,
inançlarımızı taze tutmamıza yardımcı olacak yazılar da yazılıyor bu sayfalarda.
Gerçekten sevincimiz oluyor bu güzellikler...
Elinize, gönlünüze sağlık diyorum.
Annenizin ve babanızın mekanı Cennet olsun diliyorum Allah'tan...