- 1150 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Yalnızlık Üzerine
Facebook’da ’’Yalnız Şair’’ isimli sayfamı kapatmadan bir iki hafta önce kaleme aldığım bir yazıyı şimdi burada hiç değiştirmeden paylaşmak istedim.
Buyrun yazı sizlerle...
Yalnızlık Üzerine
Bakmayın sayfamın adının Yalnız Şair olduğuna.Aslında ’’yalnızlık’’ diye bir şey asla olamaz.Bakınız üstüne basa basa söylüyorum.
’’Yalnızlık diye bir şey yoktur.Asla da olamaz.’’
Yazının bu cümleden sonrasını Allah’a inanmıyorsanız okumanıza gerek yok.Ya da sadece konuya ilgiliyseniz okuyun lütfen.
Yalnızlığı bir defa,sadece bir defa Allah yaşamıştır.Niçin bir defa olduğunu açıklayacağım.
Halk arasında söylenen ’’Yalnızlık Allah’a mahsustur’’ cümlesi ilk nasıl ortaya çıkmıştır bilmiyorum.Evlilik konularında,gönül konularında kullanılır.’’Yalnız yaşamayın’’,’’evlenin’’ anlamında söylenmektedir.Ancak bu sefer şöyle bir sorun ortaya çıkmaktadır.’’Yalnızlık Allah’a mahsustur’’ dediğinizde ’’Yalnızlığa sadece Allah katlanabilir’’ anlamı çıkmaktadır.Ayrıca kişi kendini yalnızlığın içinde bulup ’’Ben yalnızım’’ dediğinde ’’Yalnızlık sadece Allah’a mahsus’’ sözüne göre Allah’a sanki şirk koşuyormuş gibi bir anlam çıkar.Kişi eşine,sevdiğine kavuşamazsa veya ayrı düşerse kendini ’’yalnız’’ hisseder.Kişi toplum içinde unutulmuşsa kendini ’’yalnız’’ hisseder.Benim kendime ’’Yalnız Şair’’ dememdeki yani ’’yalnız’’ dememdeki kasıt eskilerde yaşadığım haklılıklarımı kimseye bir türlü anlatamayışımdandır.Bir diğer sebep de şiir yazarken sadece kendimle baş başa kalışımdandır.İnsan oğlu aslında asla ’’yalnız’’ değildir. Şimdi tüm bu cümlelerimi bir kenarda tutun.Yukarıda bir cümle kurdum.’’Yalnızlığı bir defa,sadece bir defa Allah yaşamıştır.’’ cümlesi.Bu cümleye nasıl ulaştım?Bugünden geriye doğru giderek.Zamanda geriye yolculuk yaparak.Şunu kesin ve net belirteyim.’’Allah’ın kimseye muhtaciyeti yoktur.Hiç bir şeye Allah muhtaç değildir.’’Allah’ın bir eşi yoktur ve bir eşe ihtiyacı yoktur.’’ Ancak şu bir gerçektir.Allah yalnız olmayı tercih etmemiştir.Bir defa ’’yalnız’’ olmuştur.Bugünden geriye giderek bunu anlayabilirsiniz.Şu an biz varız.Allah bizi yarattı.Bizden önce melekler vardı.İnsan yoktu.Meleklerden önce belki yine bir şeyler vardı.Ama en başa geldiğiniz de yani Allah’ın henüz bir şey yaratmadığı zamana geldiğinizde Allah ne durumdaydı?Yalnızdı.Yalnızlığı Allah bir defa yaşamıştır.Ondan başka yalnızlığı yaşayabilecek olan kimse olamaz.Çünkü Allah her şeyi yaratandır ve hep vardır,var olacaktır.Bir tercih meselesidir sadece Allah’ın yaptığı.Yaratmayabilirdi ama yaratmayı tercih etti insanları.Çünkü melekler koşulsuz ibadet ediyordu.Robot gibi ibadet ediyorlardı.Oysa insan,insan öyle değil.İnsana Allah özgür irade verdi.Allah sevilmeyi istiyor.Sevmeyi de istiyor.Bunları da insana kendi ruhundan üfleyerek aktardı.Bir düşünün içinizdeki en güçlü duygu ne?Bulacaksınız eminim o en güçlü duyguyu.
Sonuç itibari ile ’’yalnızlık sadece bir defa Allah tarafından ve bir defa yaşanmıştır’’.’’İnsanın yalnız olma ihtimali sıfırdır’’.Yalnız olmayı Allah bile tercih etmemiştir.İhtiyacı yoktur hiç bir şeye ama tercihini yalnız olmamak yönünde kullanmıştır ki melekler ve biz insanlar var olduk.Allah ’’yalnız’’ değildir.Allah’a ’’yalnız’’ derseniz onun yarattığı hiç bir şeyin olmadığını ima etmiş olursunuz.Kuşkusuz her şeyin doğrusunu Allah bilir.Bu yazı insan aklıyla yazılmış bir yazıdır.
Saygılar...
Serhat Uzunkök
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.