- 435 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
intihar-ı kadın..
Suskun yüreğime hançer saplamış yine..efkarlı efkarlı sarıyorum geceyi..bir yanım sensizlik diğer yanım hüzün..her bahar geldiğinde her toprakta çiçekler filizlendiğinde ve her çocuk gülümseyişinde seni anımsıyorum ..yüreğime derin bir sızı giriyor ve kendime sormadan edemiyorum..kim bilir ne güzel düşleri vardı? beklide tıpkı çocuksu düşlerim gibi..o hummalı hummalı yüreğimde büyüttüğüm düşler gibi..baharı beraber karşılardık,nergisler içinde kelebekleri beraber kovalardık..kilometrece uzakta yemyeşil otlarla bürünerek koyun sağmaya diğer bir ismiyle bériye beraber giderdik..sonra ben o boynu bükük ters laleler gibi toprağımdan ,köyümden uzaklaşmak zorunda kaldım.. ilk nefes aldığım yer.. çocukluk hatıralarımın gökkuşağı..hepsine ardımdan bıraktım..ve sonra ben metropollerde o entelektüel kültür içinde varoşlarda var olmaya çalışırken sen ise kalıplaşmış örf ve gelenekle büyümeye devam ediyordun belki de kader yazgımızı yaşıyorduk kim bilir..kah metropollerde kah batı illerde mevsimlik işçi olarak büyüdüm sonra..bütün şartlara rağmen okudum okumak istedim..seni unutmuştum beklide..sen ise düşlerinle yaşamaya devam ediyordun..ve bir gün içime ah düştü duyduğumda..intihar..evet intihar etmiştin..hem de makine tüfekle..hem düşlerine kurşun sıkmıştın hem de yüreğime..baban seni istemediğin birine vermiş..sen ise hayır diyememiştin..biliyorum bizim oralarda baba sözü fermandır..gökkuşağı düşlerine kara bulutlar sürülmüştü beklide..kahroldum.. yıkıldım..isyan ettim ama sen gelmedin..umutlarını çaldılar biliyorum..sevda yüklüydün biliyorum sen olmasanda.. yüreğin bir sevgi nehriydi biliyorum..çağlıyordun habire Fırat gibi asice..dicle gibi sessizdin..hayır hayır bu alın yazın olamazdı..bu olsa olsa kör cehaletti..olsa olsa bir vahşet bir katliamdı..kaç yıldız kaydı senin gibi gecenin ayazında yüreğimden..hepsinin ayrı ayrı rengarenk düşleri bir o kadarda hayatta duruşları vardı..asilerdi senin gibi..gitmemeliydin.bir yıldız gibi kaymamalıydın..alçakça ölüme-öldürmelere teslim olmamalıydın..şimdi sen gittin arkanda yarım düşlerin kaldı ve yüreğimde biriken hüzünlerin..inadına hesap soracağız birgün sen olmasanda kör cehaletlere..umutlarını yüreğimizde yaşatacağız….inadına sizi tecritleştiren sisteme –kader deyip alçakça ölümlerin ellerine bırakan sisteme boyun eğmeyeceğiz….kadın intiharına bir daha dur diyeceğiz..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.