- 826 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
BAŞBAKAN'A GÖRE ERBAKAN!
Başbakan Sayın Erdoğan iki de bir “Yolumuz Erbakan’ın yolu!” , ya da “Liderimiz Erbakan!” ve benzeri söylemlere sarılıyor.
Partisinin siyasetine ve hatta siyaset anlayışına bakıldığında, Merhum Lider Erbakan ve onun partisi olan Saadet Partisi’nin siyaseti ile taban tabana zıt olduğunu herkes görüyor.
Bu yazımızda bu zıtlığı dile getirmeyeceğiz. Akparti ilk seçimleri kazandığında sevinç çığlıkları arasında onu gömdükleri ve üstüne beton döktükleri yolundaki açıklamalara da değinmeyeceğiz.
Bu konuları daha önce bu köşemizde “İbrik Otu” adıyla tahlil etmiştik. İlgilenenler internetten bulabilirler.
Biraz daha derine ineceğiz. Merhum Liderimiz Erbakan henüz hayatta iken yaşanan olayalara bakarak, Erdoğan’nın bu söylemlerinin nasıl gerçeklere ters olduğunu anlatmaya çalışacağız.
Merhum Hocamızı yetkisiz mahkemelerde, lehindeki delilleri yok sayarak, yüz kızartıcı sahtekarlık suçu isnadı ile mahkum etmişlerdi. Hukuk yollarının kavşakları tutulmuş olduğundan yapacak bir şey kalmamış, çaresiz hapse girmesi iktiza etmişti. Ama hastaydı. Yürümekte zorluk çekiyordu.
İşte o son gece Erbakan Hocamızın evinin etrafı omniyet kuvvetlerince sarılmış ve hapse götürülmek istenmişti. Bugün “yolundayız” diye açıklama yapanlar o gün Hocamızı zorla alıp, basının gözü önünde hapse götürmek istiyorlardı. Belki de kelepçe bile takmaya cüret etmeleri mümkündü. Basının atacağı manşetleri varın hesap edin! Ayrıca da polisler eve gelmeden önce de el altından “Erbakan’ı zorla almaya geliyorlar, onu evden çıkarıp başka yere götürsünler” diyerek bir de haber uçurmuşlardı. Maksat Erbakan Hocam’ın polisten kaçmak gibi bir fiili işlemesini ve bu küçük düşürücü olayı basında manşet yaparak onu halkın gözünde karalayacaklarını umuyorlardı. Bu sebeple yaşanan sıkıntılar unutulacak gibi değildir.
O gece neler olduğunu söz uzamasın diye yazmıyoruz. Ancak Merhum H.K’nun o gece Sayın Başbakan’a neler söylediğini tahmin edebiliyoruz.
Ertesi günü hastaneye gidilmiş, tekerlekli sandalyeye oturtulan Merhum Erbakan, hasta haliyle o servisten bu servise koşturulmuş ve sağlığıyla ilgili gerçekleri rapora bağlanmıştı.
Sayın Başbakan’ın bu konudaki açıklamaları Erbakan Hocamız hakkındaki gerçek kanaatlerini gün gibi ortaya koymaktadır:
“Hapse girmemek için tekerlekli sandalye ile hastane hastane dolaşan…”
Yorum yapmıyoruz.
Sayın Başbakan, göreve gelmesinden itibaren, eski liderlerin tamamını basının da gözü önünde tek tek ziyaret etmiş, görüşlerinden istifade ettiğini açıklamıştır. Ama biliyor musunuz, bunun tek istisnası Merhum Erbakan’dır? Onu asla ziyaret etmemiştir. Eşi Nermin Hanımefendi’nin vefatındaki birkaç dakikalık taziye ziyaretini kimse bu konuda yapılmış bir ziyaret olarak iddia edemez, ki yüz yüze tek görüşmeleri de budur.
Kısa aralıklarla uzunca sayılabilecek bir süre hastanede tedavi gören ve arkasından da aynı hastanede vefat eden Merhum Erbakan Hocamızı, hayatta olan liderler ziyaret ederek helallik almışlardır. Bunlardan birisi de Sayın Süleyman Demirel’dir.
Hastane ve tedavi sürecinde hergün başhekimlikten bilgiler aldıkları sonradan anlaşılan Sayın Abdullah Gül ve Sayın Recep Tayyip Erdoğan, kendisine bir ziyaret yapma ve helallik dileme ihtiyacı duymamışlardır.
Sayın Başbakan’ın düşmüş olduğu tuzaklardan kurtulabilmek için bir dal olarak sarılmaya çalıştığı “Erbakan’ın Liderliği” konusunu gündeme getirmesi asla inandırıcı değildir.
Siyaset alanındaki zıtlıklar zaten vardır da, özelde yukarıda aslını yazdığımız ilişkiler de göstermektedir ki, bu konuda samimi de değildir.
Politika yapmak için insan inanmadığı argümanları bu kadar da kullanmamalı diye düşünmekteyiz.
Bir taraftan Avrupa Birliği’ne girmek için kararlılık vurgularken, diğer taraftan Erbakan Hocamızın ömrünü verdiği İslam birliği hakkında tek bir adımı bırakın, söz bile sarfetmeyip “yolumuz Erbakan’ın yolu” demesi asla inandırıcı değildir. Bu sözler politika cambazlığından öte başka vasıflarla sıfatlandırılabilirse de makama olan saygımız buna engel olur.
Belki bu gerçekleri bilmeden Akparti’ye iyi niyetle oy vermiş bulunanlar da, Erbakan Hocam hakkındaki bu kanaatlerinin farkında değillerdi.
DELİSİN!
Hocam hayatta olsaydı şimdi;
Şu olurdu bu sözlerin bedeli,
“Bana baksana ey Tayyip Erdoğan,
Delisin sen, delisin be, deli!..”
Ekrem Şama
[email protected]
YORUMLAR
Kedi miyavlar,kuş öter ve köpek havlar.Ben kedi ötünce ,kuş havlayınca ve köpek miyavlayınca tedirgin olurum.
Başbakanımız R.Tayyip ERDOĞAN'a yazınızın son bölümünde bir tür şiirimsi ile ettiğiniz hakareti kınıyorum.
Bu ülkenin Başbakanına karşı daha saygılı olmayı deneyerek "Güzel ahlâkı tamamlamak için " Aleme rahmet olarak gönderilen hz.MUHAMMED (S.A.V.) efendimizin hadis-i şerifine uygun hareket etmek daha doğru olurdu.
Erbakan Allah Rahmet Eylesin bu ülkenin zengin tabakasındandı.Sınıf olarak "Burjuva" olarak tabir edilen üst sınıftandı.Vefatından sonra çocuklarının miras kavgası oryata çıkınca aslında menfaatler konusunda "halamın oğlundan " bir farkı olmadıklarına hayretle şahit oldum.
Şimdi size çakma Profösör sayın Kamalak kaldı.
İdare edin.
O Atatürk Üniversitesinde İşletme sınıfında başörtülü öğrencileri nasıl sınıftan attığını anlattı mı size?
Anlatırsa benden bahsedecektir.
Selam söyleyin bir zahmet.
başbakana uzatacak kadar temiz dilleriniz var mı yok mu?
Hele önce bir kendinize bakın.
Selam ile.
yine ben
elbette mevcut hükümeti eleştirebilirsiniz fakat benim anlamadığım sizler aynı siyasi görüşün insanlarısınız hatta aynı bedenin, uzuvlarısınız denile bilecek kadar yakın olduğunuz hükümete, ve dolayısıyla,
sn başbakan Recep Tayyip ERDOĞAN'I bukadar eleştirmeniz enteresan toğrusu,
Ekrem bey milletimiz yıllarca nedendir bilmem ancak sn Erdoğana gösterdiği tevehcühü merhum Erbakana göstermemiştir. bu milletimizin kararıdır saygı duymak gerekir. sizin ve sizin nezninizde tüm milli görüşçülerin bunu artık kabullenmeniz gerektiğini düşünüyorum zaman sizler açısından birlik olma zamanıdır. çünkü eğer bir gün ak parti hükümeti iktidarı kaybederse siz milli görüşcüler iktidarı bir daha rüyanızda bile göremezsiniz onun için sizlerin birlik olma zamanı hatta yanlız sizlerde değil sağcısı ülkücüsü muhaffazekarı liberali vs kim varsa hepinizin çünkü solun bütün fraksiyonları derin bir işbirliği içerisine giriyorlar.olur ya birgün milletin ibresi onlara yönelirse dedimya iktidarı birdaha rüyanızda bile göremezsiniz
bir dost)))