- 676 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÜLKEMDE ESEN RÜZGAR
___Çağdaş teknik olarak öyle bir baş döndürücü bir ilerleme ile hız alıyoruz ki.. kişinin bu hız ve değişime yetişmesi oldukca zor bir süreç...zaten kişi bu değişim tekneloji rüzgarına ayak uyduramasa ayak uyduranların ayakları altında kalmaya mahkum olur.Tekneloji içerisin de hele iletişimin bu kadar ilerlemesi ister istemez hem bilgi çağındaki bu değişikliyi hayatın her alanın da ,yani hem ekonominin hem/de bunun paralelindeki siyasi yapılaşmanın temelden değişikliyini de beraberinde getirmekdedir...Diyelim yeniden tarihi süreci geriye çevirerek Komprator Burjivazıyi veya çılız da olsa Milli burjivazıya dönüşümün mümkünatlığı olur mu..olması için Emperyalizmin (Montaj, taşaron, lisans ,patent) adları altındaki metasını ’’İŞBİRLİKCİ TEKELCİ BURJİVAZIYİ’’ ve buna bağlı ’’LİBERAL EKONOMİK’’ çarkları söküp atmadan bunun mümkünlüyü olur mu ?...varsayalım ki orta da sahipsiz kalan toprağın ve toprağa endeksli ilkel tarımın millileştirilmesi faydasının ne olacağı....kişlerin kurumsal rantlarından , el değiştirerek mutlak ranta dönüşümünden başka ne olabilir ki...? ’TEKELCİ BURJİVAZININ’ izini , onayı yani finas katkısı olmadan mümkünlüğünün olmayışıdır.....Birde diyelim ki..;.’Devlet makanizmasının tepesine seçimle’’Proleteryanın temsilcilerinın iktidarlığın da ’’DEVLETİN SİL BAŞTAN DEĞİŞİMİNİN MÜMKÜNLÜĞÜ OLABİLİR Mİ? ’Böyle bir sorunun cevabın da egemen sınıfın ülke değerlerine tek başına hakimiyetinin olmayışın vede Emperyalizmin engel olacağını bilmiyen mi var ?...Bizim gibi ülkelerde ileriye sürdüyümüz ’BU EYLEM TASLAĞININ’ ancak Proleteryanın öncülüğünde bir ihtilal/la mümkünlüyüdür....ki bir diğer adı ’’SOSYALİST DEVRİMDİR’’
___ Emperyalzm küresel krizin aşılmasının tek çareliği başlattığı Ortadoğu ve Asya ülkelerine’’DEMOKRASİ’’ adındaki ayaklanmalarla adı geçen coğrafyada ki iç-savaşların hiç birinde adını taşıyan ’’DEMOKRASININ’’ gelmediği ve gelmiyeceyi hatta sürekli krizin ve ’KAOS’tan başka o ülkelerde aslında ’’YENİ BİR YÖNETİMİN’’olmayışı...sadece getirilen bu yeni yönetimlr de emperyalizm kenisine uşaklık görevini üstlenen isimlerin el değiştirmesidir. Amac o ülkelerde yönetim boşluğu ve sürekli krizle sürekli sömürünün özünun zeminini oluşturmaktır. vede adı geçen o ülkeler de tüm zenginlik değerlerinin yeniden paylaşımıdır. İşte adı geçen o ülkeler/de demin dediğimiz gibi siyası otoriterliğinin oturmasının belli bir zaman alacağı... ki bu sancı/da ne ’’üdüği’’ belli olmuyan silahlardan daha çoook sucsuz günahsız insanların üstüne hangi elin hangi ulusa ait olduğunu belki kimse ’’TETİK DÜŞÜRENLERİ’’ bilemiyecek ama arkaların da başta ABD ve MOSSAD +B.AVRUPA çıkarlarının olduğu bilinecek tek gerçeyin olduğu.....Bu savaşın şimdiki sinama boyutunun zamanla değişeceğini...sıranın ’İRAN’a sıçrıyacağını arifesice zaten süregelen ’KÜRT GERÇEYİNİN’ bu seçimden sonra ’’Kürt ulusal savaşının’’ boyut deyiştirerek iki halkın karşı karşıya getirileceği de diğer bir ayrı bilinen gerçeyi her kesin bildiğini ama bu kadar ölü ve yaralıın tepkisini sus pusunu yaşadığıda diğer ayrı bir gerçek olduğu....
___’TEMENNİLER AYRI BİR ŞEY......GERÇEKLERSE DAHA AP/AYRI BİR ŞEY’dir.___________
___Kapılar ardında şekli, şemalı ve çercevesi belirsiz bir ’BARIŞ’ sürecinde ki zaman da yeniden kıpırdayan ’SINIFSAL MÜCADELE’ deki Sosyalist Devrimciler..önümüze dayatılacak olan ve şimdiye kadar akıtılan kanın on katı akacak olan vede zamanla PKK ile TC arasından savaşın seyri değişerek yani boyut değiştireceğinden vede KÜRT-TÜRK savaşına döneceyini satır aralarımızda bahsetmiştik...bu sinsi oyuna ’KARNINDAN KONUŞAN ADAM’ rolünü bırakıp somut olarak ’’SINIF SAVAŞI’’ verenlerin tavrları ne olacak ? Kürt ulusal savaşı haklı ama velakin ben sınıf savaşımının katı savunucusuyum ’Beni bağlamaz’ mı denilecek...Yoksa düzen partiler/e gizliden sırtını dayıyarak onlara karşı.açık açık tavır mı sergiliyecek .?..veya, yine düğün dernekler/de ...dost sohpetlerin de veya rakı masalarına geri dönerek efgar mı dağıtacak doğrusu oda ayrı bir merak konusu...!
___Türkiye/de yasal kurulmuş ’Düzen Partilerinin ’ önümüzdeki ’KÜRT ULUSAL SAVAŞIN/DA’ TC/den yana tavır alarak kürt ulusalcılara eskisinden daha da karşı tavır takınacağı kesin....yeni kurulan HDP nin ise nasıl ki bir günde kurulduğu gibi ’KÜRT ULUSAL SAVAŞIMININ YENİDEN BAŞLAMA DÜDÜYÜ İLE ’’ yine bir günde çözüleceyi kesin...bunu bilmek kahin olduğumuz anlamına gelmez ki..Kürt ulusal savaşının şiddetinin derinliği seçimden sonraki ’BAHAR/DA ’ yeniden artarak başlaması demek savaşın seyri ile sen istesen de istemesen de iki ayrı aşırı milliyetciliği bağrında geliştireceği demektir....İki ayrı milliyetciliyin kutuplaşarak güçlere insiyetifi demek ’İKİ HALKIN BİR BİRİNİ BOĞAZLIYACAĞI DEMEKTİR’ ....Buda biri ’SIRP KASAPLARI’ diğeri ’BOSNA MAĞDURLARI’artık olmuyacağıdır...Bu defa ’İKİ SIRP KASABININ ORTAYA ÇIKACAĞINI GÖRECEYİZ’’ bu durumu ben aklıma bile getirmek istemiyorum.....Lenin/in dediği gibi ’EĞER BİR HALK VAR/SA BUNUN ULUSAL OLABİLMESİ İÇİN BEDELİNİ ÖDENMİŞ BİRDE TARİHİ OLMASI GEREKİR’...(Ne kadar bedel ödenecek se..!)
___Barış için zeminin hazırlanmasın/da adı geçen aktörlerin kimliğine bakılmaksızın halklarımız için bu barış eğer hayırlısıysa ki hayırlı ..bu Barışa ’ULUSAL MÜTABAKAT’’ kalınarak hem siyasi arenada hem parlementer ortamında tam destek verilmesi gerekliliğine inanıyorum. ...tüm halkların ve halk temsilcilerinin birleşerek barışı yeniden şekillendirilmelidirler.Barışı desdeklemek demek AKP/ye pirim vermek demek değil...’ÜLKENİN GELECEKTE Kİ KAOSUNU ÖNLEMEK DEMEKTİR’....AKP ’UYDURUK-KIYDIRIK’ açılım yasalarıyla değil kökten çözüm için ’ÖZERİKLİK KÜRTİSDANIN’ şeklini TBMM netleştirmelir....ceza evindekilere genel af ,dağdakiler/e siyaset yolunun açılma zeminini tez elden yaratmalıdır.
____Üsteki saydığım planda resmin şekili oluşursa ki oluşacak hem TC/nin ÜNİTER DEVLET YAPISI...hem PKK/nin kuruluşunda ki Kürtisdana hakimiyeti sadece ilk dört yıl bir ömür sürecinden sonra yerini Türkiyede işbirlikci tekelci burjivazı etrafında kümelenen Türk siyası partilerin bir değişik adla seçime gidileceyini göreceyiz tıpkı Kıbrıs/daki gibi bunu da buraya not etmenin zamanı gelgiğini düşünüyorum...Bu şekille ’Türkiyedeki hem Ekonomik değişikliyin buna parellelindeki ’SİYASİ YELPAZENİN’ kökden deyişikliğini izliyeceyiz gibime geliyor.
____Olay ve olgular/ın doğruluğundan ziyade...’LİDERİM DEMİŞ/SE BENİM İÇİN KANUNDUR DÖNEMİNİN MİADI DOLMUŞTUR’..Doğruyu yaldızlı entel sözler/le okus-pokusla değiştiren cambazların gösterdiği deniz/e yüzme bilmiyen beyinsel özürlülerin dalacağı camurlu deniz olur.Doğruyu diyenin ne kimliğine nede ressamlığına bakılır. ’DOĞRUYA SADECE SELAM DURMAK KALIR’ .Saygılarımla
Kadir Haktan TÜRKELİ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.