- 893 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AŞKIN MÜHRÜ
AşKıN MüHrÜ…
“VEDA”
“Vedalar; gözleri ile sevenler içindir. Çünkü gönülden sevenler hiç ayrılmazlar.”
Aşk, aşıkın gönlüne hem dertdir hem dermen. Allah,kullarına aşkı lutfetti.. Durmaksızın nur saçar, vurduğu yeri kemale getirir. Gönül ikliminin padişahı aşktır. Aşık olunca canan da olur. İnsanları seveni inanalar sever.
’Mutu kable’,’ölmeden evvel ölünüz’ sırrına eren aşık ölüme korkuyla bakmaz. Aşık ölü yıkamaz, diri yıkar. Aşık Kerem de öyle yapmıştır. Kendisini yıkamış, hepsinden soyunmuş, cananına kul köle olmuş, bütün yaratılmışları sever hür insandır. Aşk gönül tahtının sultanıdır. İnsanlık aleminin şerefidir. Aşkın eli,her elin üstünde. O el değince zehirler. Ab’ı hayat olur. Amma bu yolun tövbesi yok. Ne gel bu yola gir, Nede geriye dön. Gelme gelme, dönme dönme.
Adem ahseni takvim üzere tasvir edilmiş, aşk ile ilahi ruh üfürülmüştür. Yaratılışındaki sebebi bilinen, aşık olmaması imkansızdır. Bu ateş düştüğü yerde güller açtırır. Nemrut ateşini gülistana çevirir. Aşk yolunda ya çırağ ol, yahut bu yoldan ırak ol. Bu aşk öyle garip ki dem gelir sultanlar ona kul olur, dem gelir kullar ona sultanlık eder. Her ses Kur’anlaşır, her leyla Mevla olur.Bu aşka can ve gönül yaka yaka düşmeli. Eteği değil, yüreği yanmalı... Muhabbet kuşu bir çeşit kuştur ama muhabbet değildir.
Hz. Ali, kerem Allahu veche;"ey insan oğlu, kendini ufacık bir parça zanediyorsun, ama büyük alem sendedir" buyurarak insanı değerlendirme yoluna nur saçmıştır. Aşık: Bedeninin her zerresi gönül kesilmiş kurbandır. O kuyumcudur, demirci değil. İnsan, içinde elmas madeni olan bir dağdır. Aşkın mührüdür.
’Aşkın esrarını aşık gerektirir kim bile,
olmayan aşık ne bilsin aşkın esrarını’
(Nesimi)
Öğrendik ki; Birini ne kadar çok seversek, hayat onu bizden o kadar çabuk alıyor.
Dünya kuruldu kurulalı bilinir: Aşk, derinliğinin farkına, ancak ayrılık saati gelip çattığında varır.
Rüzgar ateş için neyse, ayrılık da aşk için odur; küçük bir aşkı söndürür, büyük bir aşkı daha da güçlendirir…
Selam Ve Dua İle …
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.