- 431 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KÖY GÖRÜNSE KILAVUZA NE GEREK
__Türkiyenin gelenekselleşmiş bir değişim sırrı ; Ülke on sene önce ekonomik değişim yapılanması değişirilir ardıca ister istemez siyasi yapısı oluşur.Ulusal bağımsızlık savaşı ile kurulan Cumhuriyet rejimi var olan ’DEVLET KAPİTALİZM/İ’ ile yavaş yavaş palazlanan milli burjivazi İnönü/nun son zamanlarında ki iktidar değikliği ile iktidara gelen Menderes tarfından Emperyalizm/den alınan beş sene faizsiz adı altında ki borç...diğer adına ’Marschal Planı ’ da dedikleri bu yöntemle ülke Emperyalizmin yarı sömürgesi durumuna getirilmiştir.Bu süreç/le yani Adnan Menderes’le başlayan ’TC ULUSAL DEVLET YAPISI VE DEVLET KAPİTALİZM/İNİN YIKIMI’’nın da sürecinin başlaması ve devamını Süleyman Demirel/in zamanında sürdürdüğü ve de bilerek KİT/lerin başına dünyanın en üç kağıtcı bürokratlarının atanması ve makinelerin ilkelliğe itilmesi yine bilerek zararı sağlanırken diğer yandan ’SERBEST PİYASA’ adı taktıkları Emperyalizm/in (Montaj, taşaron, lisans, patent )adları altında ki ’’METASINI’’ İŞBİRLİKCİ TEKELCİ BURJİVAZININ’’ eli ile ’’LİBERAL EKONOMİK SİSTEM ’’ otturtdurulmuştur......yine bu yıkımın devamın da Tugut Özal tarafından KİT/ler birer birer imhası yani yıkımından ziyade ortadan kaldırılması sürecin de bazı sancıları da getirmiş olsa bile deyişim gerçekleşmiştir.Bunula hem Ulusal kale yıkılmış hem M:Kemalın milliyetciliyinin yerine .’LİBERAL EKONOMİK ’ sistem dediğinin siyası uzantısı ’LİBARELLERİN İKTİDARLIĞI’ oturmuştur. İşte o tarihten şimdiye kadar hangi parti olursa olsun tüzüyünde bu kutsallaşan ’’LİBERAL EKONOMİK SİSTEMİN’ değişik parti tabelası bile olsa tümü bu ekonomik sisteme hizmet ettiği ve de hiç birinin diğerinden farkı olmadığını hiç kimse kalkıp burda söylüyemez.....Hiristiyan Liberal partisinin diğer adı Türkiyedeki Müslüman Libaralların da adı AKP/dir. Peygamber ve 4 halife derken Abbasilere kadar 400 sene Allah adına devlet yöneten rejim/e fetva kılıfı ile Libarelleşmesi de ayrı tartışma konusu...
_____Türkiye bölünemez diyenlere acı bir haberim var ’TÜRKİYE SON 20 YILDIR BÖLÜNMÜŞ/TE KİMSENİN HABERİ YOK’ nasıl mı ? Türkiyenin Doğu ve güneydoğu anadolu dedikleri coğrafya yani ’KÜRTİSTAN’ Ekonomik durumu ve bunun paralelinde gelişen siyasi yapılaşmaya göz attığımızda...Türkiyenin diğer coğrafyasındaki bölgelerdeki ekonomik yapılaşmayı ve paralelindeki siyası yapılaşmayı tek tek çözümlüyebilirsek aradaki bu uçurumsal farktan hem ekonomik hem siyası bölünmenin olup olmadığı kendinden ortaya çıkacaktır.Ya bismillah..deyip dilimizin döndüğü aklımızın yettiği kadar, bir göz atalım.
_____İlk önce Türkiye ekonomisine ve paralelindeki siyasi gelişmelere bir bakalım.Bugün Türkiye ekonomisi ’KÜRT ULUSAL SAVAŞI’ yüzünden işbirlikci tekelci burjivazi Emperyalizm metasını baştan da saydığımız gibi (montaj, lisans, taşaron, patent v.s gibi) isimlerle çoğu fabrika bacalarının hiç birisini doğu ve güneydoğu anadolu dedikleri diğer adı ’KÜRTİSDAN/A’ kurmamıştır.İster istemez Emperyalizmin küresel krizin çıkmanın kurtuluş yolunun tek çıkarı ;Emperyalist firmalar insan güçünün bedava , verginin ve işçi sosyal haklarının en düşük ülkelere kaydırması Emperyalist ülkelerden farklılığı ’DEMOKRASİSİNİ KURAMAMIŞ AZ GELİŞEN ÜLKELERE FABRİKALARINI KAYDIRDIKLARINI ’hepimizin bildiği gerçek...Türkiye/ye doluşan bu firmalar ister istemez paralelinde sendika bazında bile olsa bilinçli bir işçi sinıfını doğurduğu ...hatta iletişimin bu denli ileri teknolojisi ile sosyal yapılaşmayı getirdiği ve metropollara göç ile bir değişimin olduğunu kimse inkar edemez.
____Birde yazının tura tarafına göz atacak olursak yani ’KÜRTİSTAN’ dedikleri doğu ve güneydoğu anadoluda kalan kısmına...Metropollarda yükselen fabrika bacalarını bırakalım da tarım ilkelliğinin kaderine terk edilmiş, feodal yapılaşma olduğu gibi kendisini koruyor..birkaç baş bayii adı altında sanki ayrı bir ülkeden Türkiyenin metropol bölgelerinden nakliye usulu ile bir ekonomik yapılaşma...Bir tarafta (TÜRKİYE TARAFINDA) ülkenin geleceyi diye tabirlediğimiz gittikce bilinçleşen ’İŞÇİ’ kesim diğer tarafta PKK örgütünün dışında kalan yoksul KÜRT KÖYLÜLERİ ki halen sarı çizmeli Memet ağalar .himayesin de
_____Son olarak birde siyasi yapılaşmaya kalemimiz yönelsin desek ;Bir tarafta özel mülkiyetin dokunulmazlığını içinde barındıran ve de her ne kadar çıkış pınarı sosyalizm diye çıksa da ’ULUSAL MÜCADELE İLE ’ seyir değiştiren bu vesile ile yine her ne kadar iki yükü omuzladığını yani hem ’ULUSAL MÜCADELEYİ’ hemde ’SINIF SAVAŞINI’ demiş olsa bile ’SINIF SAVAŞIMINI’ elinin tersi ile tali plana itildiğini görmekteyiz , dökülen kanın her iki ulusun da ’MİLLİYETCİ KALELERİNİ’ güçlendireceyi zamanla(yazacaktım yazmaya bile gerek yok) yavaş yavaş ’ULUSAL MÜCADELE’ adı altında ’KÜRT MİLLİYETCİLERİNİN’ güçlendiyi doğasının gereyidir.Bu kanın getirdiği kaçınılmaz sonucun filiz durumundaki bu ’ KÜRT MİLLİYETCİLİĞİNİ ’ dal budak ve savundukları KURT ULUSUNA’ kök saldıkları da ayrı bir gerçektir...
____Türk tarafına bakıldığında ’EMPERYALİZM/İN KÜRESEL KRİZ DEDİKLERİ’ aşmazı ile ülkemize kaydırılan Emperyalizmle işbirliyi halindeki ’TEKELCİ BURJİVAZİ’ ile AKP ’MÜSLÜMAN KAPİTALİSTLERİ adı altında egemen sınıfa sonradan görme zengin bir zümre eklenmiş...bu palazlanma ister istemez paralelinde bilinçli bir ’PROLETERYA/YI’ doğurmuştur.
____İki ayrı Ekonomik ve siyasi ayrıcalığı üzerinde taşıyan toplumsal olaya hiç bir örgüt tek strateji ile yola çıkarak o ülkenin halklarını zafere ulaştıramıyacağıda ayrı tartışılır konu...Bazı elementler vardır kendiliğinden başka elemente dönüşür...bazı elementler vardır belli bir enerji ve emekden sonra diğer bir elementle karışarak bam başka bir element oluştururlar...bazı element/de vardır ki dünyanın enerjisini ve emeğini harcasanız mümkünü yok hiç bir elementle birleşmezler...Saygılarımla
Kadir Haktan TÜRKELİ
YORUMLAR
Kadir bey merhaba
Yazınızı bir durum tespiti olarak değerlen diremek olası, ancak bakış açısına göre değişen yönleri de var. Örneğin, Türkiye’nin doğu ve güney doğusunda bir KÜRDİSTAN kurulmuştur, iddiası göreceli bir durumdur. Kürtlerin o bölgede çoğunluk nüfusa sahip oldukları doğrudur fakat bir şey çok önemli Kürtlerin gerek son otuz yılı gerekse ondan öncesi verdiği mücadele burası çok önemli, ÖZGÜRLÜK mücadelesidir. Kendi dilini konuşmak, kültürel hakları vs gibi birçok taleplerdir.
Yoksa Kürtlerin mücadelesi bağımsız KÜRDİSTAN kurmak olsa buna karşı koyacak hiçbir güç ve hiçbir engel yoktur. Netekim netekim , Türkiye geçmişteki faşist siyaset anlayışıyla legal veya illegal her yolu denemiş ve bir arpa boyu yol alamadığı gibi sizinde belirttiğiniz gibi Kürtlerin sıradan demokratik taleplerini Kürt ulusal siyasi oluşumu haline dönüştürmüştür.
TV den öğrendiğim enteresan bir anket sonucundan bahsetmek istiyorum. Türkiye’nin doğu ilerini ve batı ilerini kapsayan, bölgesel anketin sonuçları şöyle, batı ilerindeki ankete katılan insanların % 67 si doğu bölgesinin türkiyeden ayrılmasını isterken, doğu ilerindeki anketin sonucu çok ilginç %93,4,nün Türkiye’nin batı ilerinden ayrılmak gibi istekleri veya böyle bir talepleri olmayışıydı. Bu sonuç gösteriyor ki Kürtlerin aslında Türk kardeşleriyle demokratik şartlarda insanca kimsenin, kimseyi küçümsemediği, hor görmediği demokratik bir TÜRKİYE, de özgürce ve kardeşçe birlikte yaşamak ve bu güzel ülkenin keyfini sürmek .
Saygı selamlarımla