- 723 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SİZCE YÜZDE KAÇ OLACAK
Eski yunanda aşk şiirlerinin(Eleigea) ünlü ozanlarından biri,bundan yaklaşık 2200 yıl önce,en tehlikeli silahların demir kılıçlar ve kargılar olduğu dönemde savaşın kötülüklerine, yıkım etkisine dair dizeler yazmış ve savaşı kınamış.Savaşa,silaha yapılan yatırımın daha doğru,daha insanca alanlara kaydırılması konusunda insanları uyarmış.Ama sanatçı duyarlılığını ve ön görüsünü önemsemeyen insanoğlu daha o günlerde önünü kesebileceği tehlikeyi bu gün engellenemez boyutlara büyültmüş.Ne olurdu insanlar o gün sanatçıların sesine kulak verse idi.Ne olurdu silah sanayii,silah teknolojisi demir kılıçlar-kargılar boyutlarını aşmasa idi...Ne olurdu silaha yapılacak trilyonlarca dolarlık yatırım eğitim,sağlık ve insanın mutluluğu alanına yapılsa idi...Ama olmadı ne yazık ki.Bu gün gelişmekte olan bir çok ülkede içler acısı durumda olan eğitim,sağlık,barınma,beslenme koşulları gibi insanca yaşam alanındaki bir çok konuya yapamadığı yatırımın onlarca katını savaşa ve silah sanayiine yapıyor insanlık.Yine rakamlar tam net olmamakla birlikte geçenlerde bir seminerde kulaklarımda çınlayan bir kaç istatistik bilgiyi sizlerle paylaşmak istiyorum.I. Dünya Savaşında ölenlerin%2-3 gibi bir oranı sivil. II. Dünya Savaşında bu oran %17-18 lere çıkmış.Körfez savaşında %67-70 gibi bir oran söz konusu.En son Irak savaşında bu oran %90 gibi bir değere ulaşmış.Savaş ve silah teknolojileri yaşamsal alana yapılacak yatırımlara el koymakla yetinmiyor.O kadarıyla gözü doymuyor.Günümüzün yüksek teknolojileriyle üretilen silahlar doğrudan insan yaşamına el koyuyor.Son Irak savaşında ölenlerin %90 gibi bir oranda sivil olması insanlık adına ne utanç verici bir durum.İsrail-Filistin savaşında ki tek taraflı vahşetten kim bilir ne gibi bir oran çıkmıştır...Gelelim ne uğruna,kimin çıkarlarına hizmet edeceği belli olmayan(!) ve kaşıyıp durduğumuz Suriye sorununa.Bu bölgedeki bir sıcak savaşta sivillerin ölüm oranı sizce yüzde kaç olacaktır?
İnsanlık keşke Eski Yunan döneminde sanatçılarını dinlese idi...Keşke en tehlikeli silahlar demir kılıçlar ve kargılardan öteye geçemese idi...Keşke gerçekte kimin çıkarına hizmet ettiğini bildiğimiz aptal savaşlarda giderek artan oranlarda sivillerin ölümüne tanık olmasaydık.Keşke savaşa ve silaha yapılan yatırımlar insanların sağlığına,eğitimine ve mutluluğuna yönelik alanlara yapılsa idi..Keşke insanlar taa o zamanlarda sanatçıların ön görüsüne saygı duyup,seslerine kulak verse idi...Keşke...
Mehmet Gazi Yıldırım