MASUM DEĞİLİZ
Biraz önce kalkıp bulunduğum odanın küçük balkonundan baktım.Belki çok basit bir şey gibi gözükebilir bu davranışım.Ne biliyim , içinizden " Ne olmuş yani?Hiç mi balkon görmedin? " diyebilirsiniz.Evet haklısınız ! Bu yaşıma kadar pek çok kere balkona çıkmışımdır.Balkonun demirlerinden tutup , biraz aşağıya sarkıp ; ne var ne yok diye bakmışımdır mutlaka.Veya yaz tatillerinde kuzenlerle toplanıp gece yarılarına kadar oturmuş ; yoldan geçenlerden en yakışıklısını , en güzelini , magazin programlarındaki gibi bizim sokağın "in" ini veya "out"unu belirlemiş , bu seçimlerimize bir de kahkahalarımızı katarak sabahı etmişizdir çoğu kez ... Ama bugünkü bakışım , eski bakışlarıma benzemiyordu pek . Bugün hiç sebepsiz çıktım balkona ve dikkatlice süzmeye başladım etrafı.Önce gökyüzüne kaydı gözlerim , sonra da havada uçan birçift kuşa...Bir süre onları izledim ; giderek yükselişlerini , bir ekmek kırıntısı için katetdikleri yolu tekrar inişlerini ve hayat için kanat çırpışlarını...Sonra gözüm biraz daha sola kaydı ve küçücük bir çocuğun haykırışları dikkatimi çekti.Belki bir bilye içindi ağlayışı belki de abilerinin onu oyunlarına almaması...Ama o kadar masum ve o kadar temizdi ki ağlayışı anlatamam. O an düşündüm de ; hangimiz bir kuş kadar defalarca aynı yolu katediyoruz?Hangimiz düşünce , dayanaksız kalkabilyoruz ? Buna rağmen hangi gün başımız dara düşmedikçe şükrediyoruz?Ağlamalarımız , sevinçlerimiz , işlediğimiz bir suç sonrası duruşumuz bile masum değilken bu hayattan ne bekliyoruz? ( Bu benim sitedeki ilk yazım.Hatalarımı mazur görün.Eksiklerimi gösterirseniz sevinirim :)) Sevgilerimle...
YORUMLAR
Bir yürek okudum yazında, seven Yüce yaratanın o güzelliklerle donattığı hayat aleminin akışını gönül gözüyle görüşünü ve bu güzel sayfana aktarışını, Ayrıca görülmesi gerekenleri bir kuş misalı kanat çırpınışların olmuş sanki yüreğindeki yaratılanlara karşı sevgin. bir kuş ki rızık aleminden rızkını aramak için kimbilir kaçkez kanat çırpmıştır o küçücük bir ekmek kırıntısı için. Düşünülmelidir ki gün doğuşu ile birlikte yuvasından aç olarak çıkan ve akşam olduğunda tok gelen kuşun rızkını kim belirlemiştir. Yaratan yüce rabbim biz insanlara daha gani olarak sunmuştur nimetlerini. Şükredelim diye. Şükretmek yaratanın nimetlerini bilmek, kendimizi bilmektir. Güzel düşüncelerini kutlarım. sevgili kardeşim.
balkona bi de kışın çık beni dinlersen.. baharda yazda da çık.. evine ekmek götürmeye çalışanları gör, dışarıda karı izlerken karın ne güzel olduğunu ama çalışan insanların sokakta nasıl donduklarını, tartıcı çocukları, okulsuz çocukları, evsiz yarınsız insanları yaz..
devam edin yazmaya lütfen..
biz de okuyup yorum yapalım
saygı değer sumru hanım.
nedemek kusur.
mükemmeldende öte bir yazı okudum.
yazınızın içindeki anlatılan masumluk kadar yazınızda masum ve mükemmel.
iyi hatta iyidende öte başlangıç yapmışsınız.
tesadüf rastladım iyikide rastlamışım.
sizden başarılı yazı ve şiirler geleceğine inanıyorum.
başarılarının devamını diliyorum.
saygı ve sevgilerimle.
İlk yazınıza ilk yorumu da ben yapayım o zaman...
Kuşların uçuşunu zaten çok severim, burada da güzel tasvir etmişsiniz...
Yazıda dayanaksız kalkmaları güzel bir tespitti.
Final cümleniz ise güzel bir noktalamaydı:
"Buna rağmen hangi gün başımız dara düşmedikçe şükrediyoruz?Ağlamalarımız , sevinçlerimiz , işlediğimiz bir suç sonrası duruşumuz bile masum değilken bu hayattan ne bekliyoruz?"
Daha fazla yazınızı bekleriz siteye,
tebrikler...