- 1844 Okunma
- 5 Yorum
- 1 Beğeni
CUMHURİYET MANİFESTOSU
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Tek bir kişinin değil kollektif aklın geliştirici mantığı üzerinden hareket eden Cumhuriyet olgusunun temelinde kesinlikle tek adamlık değil TOPLU OLMA VE BİR olma anlamı vardır.
Bu anlamdan türer Cumhuriyet, kesinlikle KURAN’a UZAK değil ve en yakın yönetim sistemidir. CEM, CAMİ, CUMA, CEMİYET, CÜMLE olma olgusu CUMHURİYET’İN Kelime kardeşleridir ve Arapça ve İngilizce’de ki Latince (COME, COMMON, COMMUNITY, COMPLETE vb) bir olma, beraber olma, birliktelik, tamamlama, eksiği giderme vb kelime köklerinden gelir sadece CUMHUR’dan değil.
Gönüllerinde KRALLIK, SEZARLIK, ÇARLIK, SULTANLIK gibi, Allaha değilde bir Krala, bir Sultana, bir Çara, Sezara KUL olma heveslisi olanların asla anlamadığı ve anlayamayacağı bir sistem ve duruştur CUMHURİYET.
Herkez CUMHURİYET’i anlayamaz, anlamasıda herkezden asla beklenemez. Bu reel manada bir ideolojik yaklaşım değil algılama ve duruş meselesidir.
Cumhuriyet, içerisinde başkasının hukukunu çiğnememek kaydıyla özgürlüğü, özgünlüğü ve kendin olabilme şansını insana, hayvana ve tabiata tanır. Yukarda açıkladığım kelime köklerinden anlaşılacağı üzere genel bakar yerel ve sığ değildir.
Cumhuriyet, belli dar kalıplara değil geniş ve evrensel kavramlarda ifadesini bulur.
Bugün bizler özgürce tartışıp konuşabiliyorsak, raflarda istediğimiz kitabı bulabiliyorsak kendimizi geliştirebiliyorsak bunda CUMHURİYET’in kazanımı önemli bir unsurdur.
Bir olmak beraber olmak, yanyana durmak, Kuran’ın TABİRİYLE SAFFAT olmak ta budur.
Cumhuriyet idaresini anlamak, yaşatmak ve bu düşünceyi geliştirmek zorundayız.Bu anlayışı yerleştirmek için 80 sene önce yapılan bazı hata ve kusurları öne sürerek Cumhuriyeti baskı zulüm sistemi gibi algılamak ve eleştirmek tıpkı EMEVİ dönemini ve zulüm dolu sistemlerini İslam sanıp İslama saldırmak gibi bir kısır döngü içinde bırakır bizi.
Şimdiye ve geleceğe bakmak ve Cuhuriyet olgusunu ve vurgusunu klasik, klişe ve slogandan kurtararak çoğaltmak ve bu kavram köpürtme yükülülüğüne sahibiz. Bu sorumluluk sadece Kemalistin değil, İslamcı, Ateist, Hristiyan veya Dinsiz her sorumlu ahlaki ve adil entellektüel insanın omzundadır.
Cumhuriyet idealine düşman olmak, ona CAHİLCE saldırmak CUMHURİYET’İN ANLAM KARDEŞLERİ OLAN; CEM, CAMİ, CUMA, CEMİYET, CEMAAT( mevcut cemaatleri yada birini kastetmiyorum), CÜMLE olmaya, İslamın temel değerlerine de DÜŞMAN olmak anlamına gelir.
Yukarıda anlattıklarım üzerinden lütfen dikkatle düşününüz.
Cumhuriyet’in EVRENSEL bir kavram olduğu gerçeğinin altını çizerken ve aynı zamanda ulusların demokratik, bilimsel, sanatsal, düşünsel, Teolojik-İslami bakış olarak ta gelişebileceğinin alt zemini verecektir.
Bu her alanda gelişime açık bir anlayışın yönetimsel şeklidir çünkü Kollektif akla ve ilerlemeye izin verir.
Cumhuriyet anlayışımız, düşüncemiz yorumumuz bu olmadıkça ve hele cahilce ve körükörüne bu idare sistemine savaş açmak bilmeden kendimizin ve çocuklarımızın geleceğini mahvetmek demektir.
YORUMLAR
Değerli Arkadaşım
Atatürk '' Türk Milletinin tabiat ve şiarına en uygun yötetim şekli Cumhuriyettir '' Diyor. Sadece Türk Milleti'nin mi? Dünyadaki tüm ülkelerin tabiat ve şiarına en uygun yönetim şekli cumhuriyettir. O yüzdendir ki bizim anladığımız anlamda olmasa bile bazı devletler kendilerine mesela Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği, Libya Sosyalist Cemahiriyesi ( Cumhuriyeti), İran İslam Cumhuriyeti gibi ismler verdiler. Ama önemli olan devletlere cumhuriyet adının verilmesi değildir. Gerçek manada millet egemenliğine dayanmıyorsa adı ne olursa olsun o devlette cumhuriyetten bahsedilemez.
Büyük Britanya, krallıktır görünüşte, Belçika da öyle,,Ama bu devletlerde yönetim pek çok cumhuriyetten daha ileri durumdadır...İran, O da cumhuriyettir güya ama baktığınız zaman millet egemenliği yok.
Manifestonuz oldukça doğru. Kutlarım
Selam ve sevgilerimle.