- 1040 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
ÇOCUKLARIN DÜNYASI
Bu yazı dizisinde çocukların bazen hoşumuza giden bazen de bizleri şaşırtan davranışlarından yaşanmış örnekler vereceğim. Umarım ilgi çeker…
Babaya El Sallayalım
Oğlum Murat’ın bir tutkusu vardı ki çok hoşuna giderdi: “babaya el sallamak”. Evin hemen karşısında durak vardı, o durakta ben minibüs beklerken bana el sallamasının hazzına doyamazdı oğlum. İşe gitmek istediğimde arkamdan ağlar, benimle gitmek isterdi. Ancak annesi ona “hadi gel babaya el sallayalım” dediğinde her şeyi unutur, pencereye koşardı.
Dışarıda Pampir Var
Öğrencilik yıllarımda mezarlık kenarında bir evde otururduk. Bir akşam kardeşlerimle sohbetin konusu vampirler ve kurt adamlar olmuştu. Konuya iyice dalmışken:
“Şimdi dışarıya çıkacak olan var mı?” diye sordum.
Kimsenin cesareti yoktu…
Amaç, “Utanın bakın, şu küçük çocuk kadar cesaretiniz yok!” demekti ve daha 4-5 yaşlarında olan küçük kardeşime aynı soruyu sordum:
“Dışarıya çıkar mısın şimdi?”
Kardeşim "hayır" anlamında omuz sikti…
“Neden?” diye sorduğumda:
“Dışarıda pampir var” dedi.
Kendi Sesimi Kısayım
Oğlum Murat’ın konuşmasından televizyonun sesini duymakta zorlanıyordum. Ona dedim ki:
“Oğlum, şu televizyonun sesini biraz aç ve kendi sesini de biraz kıs!” dedim…
Başka bir gün yine televizyonun sesini biraz açmasını istediğimde:
“Kendi sesimi de kısayım, değil mi baba?” dedi…
Koparırken Görmüş
Tarlalarda çok vardı domates, patlıcan fidanları ama bir de ben kendime küçük bir bahçe oluşturmuş, domates dikmiştim. 2 tane domates erik büyüklüğüne gelmişti. Henüz yeşildi ama benim gözüm hep onlardaydı. Kızaracağı günü iple çekiyordum… Ama bir gün domateslerin koparılmış olduğunu gördüm. Emin değildim onun kopardığına ama komşunun küçük çocuğunu biraz sorgulayayım dedim.
“Domatesleri sen koparmışsın.” dedim.
“Yo! Ben koparmadım” dedi.
“Ama Etem görmüş koparırken” dedim. Tabi yalandı bu… Ama çocuktan gelen cevap ilginçti.
“Hayır, olamaz! Etem Abi orada değildi.”
(devam edecek)
Kadir Tozlu
27.10.2013
YORUMLAR
Ah! çocuklar ah!...dünyamızın melekleri...onlarla sohbet etmek en güzel zamanlarım oluyor hep....
Ben kızımdan kolanyayı saklardım.Nedenini bilmiyorum,annemde bizden kolanyayı saklardı zannederim o nedenle.Bir gün evde sakladığım yerde kolanyayı bulamadım.Kızım kolanyayı aradığımı anladı."Anne kolanyayı boşuna arama,ben onu senden sakladım.." demez mi..şaşırdım. "Kızım sakladığın yerden çıkar arada lazım oluyor.." dedim.Kızım bir sandalye ile mutfak bankosununun üzerine çıktı.Büyük bir tencerenin üzerine basarak en yüksek dolabın en arkasından kolanyayı çıkardı.Ben onun düşecek korkusu ile işte o anda şok geçirdim.Bir daha kolanyayı saklamadım.Çocuk işte...sen kolanyayı ondan saklarsan oda kolanyayı bulur ve senden saklar:))))..
Çok uzun yazdım...bağışlayın...
Paylaşım için teşekkür ederim...
Selamlar...