- 736 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
KADIN - ERKEK EŞİTLENİRKEN...
Geçenlerde bir mağazada giyisi bakıyordum, biraz ileride sıralanmış siyah, gri, lacivent renklerde pantolonlar gördüm ve ilerledim. Pantolonun birini elime aldığımda tezgahtar arkadaşın bana doğru bakarak tebessüm ettiğini gördüm. Bir gariplik olduğunu anladım, meğer bayan reyonu imiş, hepinizde buna benzer vakalar yaşamışsınızdır. Bayan reyonunda pantolon, erkek reyonunda gömlek ….karışa biliyor. Sonuçta artık hepimiz pantolon gömlek giyiyorduk. Biz erkekler etek giyemeye cesaret edemedik. Bari bayanlar pantolon giyerek eşitliği bozmasın.
İşin şakası bir yana teknoloji çağı dediğimiz aslında tüketim çağı demenin daha doğru olacağı günümüz ihtiyaçlarına ayak uydurmak pek kolay olmadı. Her geçen gün artan ihtiyaçları karşılamak için ailede bir kişinin çalışması artık yetersiz gelmeye başlamıştı. Daha düne kadar bulaşık makinesi lüks eşya sayılırken artık plazma tv , kameralı telefon, bilgisayar, laptop zorunlu ihtiyaçlar listesine girmişti bile. Hatırlıyorum da çocukluğumda bir elektirik birde su faturası vardı. Şimdi ise elektirik, su, doğal gaz, internet, ev telefonu, cep telefonu, kredi kartı aklıma ilk gelen faturalar daha da var..Velhasıl gelişen teknolojinin faturası bize ağır oldu.
Bu ağır faturanın altından evin erkeği yalnız başına kalkamadı. Evin hanımı da artık çalışma hayatına atılmak durumunda kaldı. Erkek yükünün yarısını bayana verince haliyle bayanın yükünün yarısını da alması gerekiyordu. Sonuçta sırayla bulaşık yıkar, ev süpürür yemek yapar olduk. Mutfak önlüğü nede yakıştı erkeğe. Yanlış anlaşılmasın yadırgadığım şey yardımlaşmak değil. Bir cinsiyetin diğerine üstün olduğu iddiası hiç değil. Elmayla armut birbirine eşittir demek kadar abes geliyor bana. İkisi birbirine ne eşittir nede biri diğerinden üstün, ama bu farklı oldukları gerçeğini değiştirmez. Bazı işlere kaba eller hiç yakışmazken, bazı işleri de o narin ellere hiç yakıştıramıyorum sadece. Sonuçta erkekler biraz kadınlaştı, kadınlar da biraz erkekleşti ortada bir yerlerde neredeyse eşitlendik işte.
Şimdilik endişe verici seviyede değil ama gelişen teknoloji ile birlikte ilerleyen tıp beni korkutuyor. İlk çocuğu annenin ikinci çocuğu babanın doğuracağı teknoloji çok uzak değil gibi geliyor. İnşallah tıp o kadar ilerlemez. Bekar olmasaydım bunları böyle cesurca yazabilir miydim o da ayrı bir mevzu tabi.
YORUMLAR
Bende teknolojinin hayat dengemizi bozduğuna inanıyorum ya da ,teknolojiyi hayatımızı bozma düzeninde biz kullanıyoruz.teknoloji geliştikçe hayatımızdaki bazı şeyler daralıyor mesala bütçemiz gibi:) kadın ve erkeklerin görevi değişiyor kadın erkek işini,erkekte kadın işini yapabiliyor.bundan da eşitlik kelimesi ortaya çıkarıyor bence.
Yanlış anlaşılmaması konusunda özellikle vurguladığım her konuda yanlış anlaşılma başarısını gösterdiğim için kendimi kutlamak istiyorum öncelikle. benim ne kadınları ne de erkekleri suçlama niyetim yok. tabi konu biraz bam teline dokunduğu için yorumların biraz tepkisel olması doğal. Yorumlarınız için teşekkürler.
Allah azze ve celle insanları eşit olarakmı yaratmış ki bizim gibi aciz insanlar kendi acizliklerine bakmadan insanları eşitlemeye çalışıyor.
Asl olan Adalettir ve adalet olmazsa zulüm olur.
Kadınların illada her alanda çalışması gerekmiyor zaten
ama önce bu vazife evin erkeğine aittir ve erkek te yaratılıştan gelen bu farklılığını kadın için istismar etmemelidir.
ne güzel kadınlar pantolon giyerek eşitlik sağlanmış.
kadın eve katkıda bulunmak için çalışıyor.eve geliyor yine çalışıyor.ben şimdiye kadar raslamadım eşim çalışıyor diye ev işlerine yardım eden erkeği.sadece uyduruk tv dizilerinde var.ama para gelsin ohh ne biçim yerler onu.eşitlik deyince anlaşılan tek şey erkeğin karısına yardım etmesi mi
yada kadınların pantolon giymesi mi ??
hala bu kafa yapısına sahip bir toplumda bir kısım, kadını üç çocuk yok örtü yok inanç diye kendi siyasi çıkarrları için şartlandırıyor
diğer bir kısım daha farklı gibi yaklaşıp işte kadın böyle olur genellemesiyle keza yine kıyafetden yola çıkarak aynı düşünce içinde sırf çıkar için eşitlikten hak tan hukuk tan bahsediyor.
kadın erkeğe eşit deniyor erkeklerin olanca vücut gücü üzerlerinde deneniyor
evet eşitlik deniyor özellikle dul ve bakımlı kadınlar daki iş potansiyeline bakılıyor.
eşitlik deniyor hala anadolunun çok yerlerin de en ağır işlerde tarla da bahçede çalışırken, erkeleri eşir bir şekilde kahvede kağıtları dağıtıyor.
vs vs vs daha çok yazmktan yoruldum.
laledevri tarafından 4/21/2008 2:58:06 PM zamanında düzenlenmiştir.