- 766 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
VATAN KİME EMANET?
Devleti idare etmek isteyenlerin milletin özgür iradesi ile seçim sonucu iş başına gelmeleri yöntemine Cumhuriyet diyoruz.
Bizim ülkemiz de Cumhuriyet yönetimi ile yönetilmektedir. Cumhuriyet yönetimine geçmeden önce ülke Osmanlı Devleti idi. Osmanlı Devleti I.Dünya savaşında yenik sayıldıktan sonra düşman devletler yurdumuzu dört bir taraftan parçalamak ve kendilerine pay etmek sevdasıyla istilaya başladılar. Bu istilalar karşısında Yüce Türk Milleti Mustafa Kemal Atatürk’ün önderliğinde tek yürek olup kenetlendi. Yurdun hemen her köşesinde çetin çarpışmalar oldu. Parola “Ya istiklal Ya ölüm” tekti ve kesindi.
Ölmeyi çoktan göze alan Türk Milleti İstiklal için var gücü ile düşmana karşı koydu ve sonunda parçalayıp kendilerine pay çıkarmak için üşüştükleri yurdumuzdan Türk Milletinden yedikleri okkalı tokadın tesiri ile arkalarına bile bakmadan “geldikleri gibi” gittiler.
Artık Osmanlı Devleti kalmamıştı. Yerine yeni bir devlet kuruldu. Adına TÜRKİYE CUMHURİYETİ denildi. Tüm dünya kurulan bu yeni devleti ve bağımsızlığını kabul etti.
İlk Cumhurbaşkanı olarak Atatürk başa geçti ve ülkeyi ömrünün sonuna kadar idare etti. Tabi her fani gibi O’da bu dünyadan göçüp gitti. Gitmeden bu güzel vatanımızı Yüce Türk Milleti ve onun dinamik gençliğine emanet etti.
Bir köşe yazısına ancak bu kadarını yazabildim. İşin teferruatını tarihçilerimize bırakalım. Bir şair olarak beni ilgilendiren emanet edilen vatanın emanete hıyanet edildiğinde ne hale geleceğini vurgulamaktır. O halde buyurun ben yazdım sizler okuyun.
EMANETTİR VATAN
Adaletinden zalimler çekinsin, ürksün
Asaletinle sanki omuzlarda kürksün
Sen ki; Adınla sanınla Türkoğlu Türk’sün
̶ Unutma! Emanet kaldı sana bu vatan
̶ Gün gelip hesabını soracaktır Atan
Bırak! Başkaları eğlenedursun zevkle
Hesapları ödensin tahvillerle, çekle
Sen sabırla özlenen altın nesli bekle
̶ Unutma! Emanet kaldı sana bu vatan
̶ Gün gelip hesabını soracaktır Atan
Karanlık bütün kirler nur ile silinir
Sahip çık! Ki vatan dilim dilim dilinir
Altın nesil “Asımın nesli” dir. Bilinir,
̶ Unutma! Emanet kaldı sana bu vatan
̶ Gün gelip hesabını soracaktır Atan
Başıboşça yılkıda mı sandın kendini
Silkin, titre ve yıkıver gaflet bendini
Boşa çıkart zalim düşmanların fendini
̶ Unutma! Emanet kaldı sana bu vatan
̶ Gün gelip hesabını soracaktır Atan
Baştan ayağa donan bilimin zırhıyla
Dönüp dursun tüm dişliler zafer çarkıyla
Taç ol başlara adaletinin farkıyla
̶ Unutma! Emanet kaldı sana bu vatan
̶ Gün gelip hesabını soracaktır Atan
YORUMLAR
1. Cumhuriyet ve demokrasiyi ayırmak lazım. Cumhuriyetlerde her zaman seçim olmaz olsa da bir seçim demokratik değilse formalitedir 1923-1950 arası gibi. Tek parti, alternatifsiz bir kadro... Bunun saltanattan bir farkı yok. Yani cumhuriyet demokrasi demek değildir. Demokrasisi olmayan bir Cumhuriyet değersizdir.
2.Türk milleti Mustafa Kemal'in önderliğinde yunan ordusuyla sadece batı cephesinde savaştı. Güney bir halk isyanı, doğuysa Kazım Karabekir Paşanın önderliğinde kazanıldı. Fakat her ne hikmetse Yunan savaşına onlarca kutlama yapan Kemalistler diğer cepheleri tarih kitaplarına bile sokmamışlardır.