- 1275 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
18.MEKTUP (TAVSİYE)
Biismihi subhanehu
Dostane bir tavsiye yapıcı bir eleştiri
Sayın Genel Müdürüm
Öncelikle işlerinizde başarılar diler sizin için ve Kanal D çalışanları için Yüce Allah’tan aff, mağfiret, hidayet, sağlık ve mutluluk niyaz ederim
Öncelikle kendimi tanıtayım Ben Muhammed Hanefi Taşkın imam Hatip Lisesi mezunu hafızım 35 yaşındayım bir kamu kurumunda memur olarak çalışmaktayım.
Bu mektubu yazmamın nedeni kamuoyunda Kanal D nin reytinglerinin düştüğünün yazılması üzerine bunun nedenleri ve yapılması gerekenleri hem sade bir vatandaş hem de az biraz entelektüel bakış açısıyla yorumlamak ve tavsiyede bulunmaktır. Çünkü Kanal D nin reytinglerinin düşmesini kendime problem edindim. Peki ben Kanal D nin reytinglerinin düşmesini neden kendime problem edindim. Bunun iki sebebi var birincisi;
Yayınlanan ilk iki kitabım Doğan yayıncılıktan çıktı. Bunun için bir vefa borcu diyebilirsiniz.
İkincisi; Dostluğuna çok önem verdiğim bir sanatçı sizin kanalınız da çalışıyor ve grubunuza bağlı gazetede yazıyor bu nedenle grubunuzu benim dostum yapıyor.
Sayın Genel Müdürüm
Günümüzde internetin gelişmesi ile birlikte Televizyon dünyası hızla izleyici kaybediyor. Artık yaşı 14-35 arası olanlar sadece haberleri bazı magazin ve spor programları ve bazı tartışma programları dışında televizyon seyretmiyor. Film ve dizi gibi programları ya izlemiyor yâda internetten izliyor. Özellikle aradığımız her dizinin ve filmin internette rahatlıkla bulunması ve reklâmsız olarak izlenmesi bu tür izlemeyi cazip kılıyor. Yani klasik Televizyon yayınları hızla izleyici kaybederken internet izleyicileri artıyor. Kendi ailem den örnek verecek olursam oturma odasında annem ve babam-yaşları 60 civarında-televizyon izlerken 4 kardeşim mutfakta bilgisayardan film veya dizi izliyor. Yani televizyon devri bitmek üzere.
Sayın Genel Müdürüm
Son on yılda Türkiye çok değişti. Artık 10 yıl önce güldüğümüz şeylere gülmüyoruz. 10 yıl önce bizi motive eden şeyler artık harekete geçirmiyor. 10 yıl önce ilgimizi çeken şeyler artık ilgimizi çekmiyor .Bunu şunun için söylüyorum yayınladığınız diziler artık ilgi çekmeyen konuları işliyor. Lüks malikâneler de yaşanan entrikaların devri bitti. Türkiye muhafazakarlaşıyor. Artık başörtüsü merkez medyada- atv de yayımlanan huzur sokağı gibi- yer alıyor. Kurtlar vadisinde Ömer baba Kurandan ayetler okuyor. Halihazır da fark yaratan tek diziniz Yalan Dünya. Nispeten işlenmemiş konuları işliyor yada konu işlenmişse onunla dalga geçiyor.Bu yüzden farklı olduğu söylenebilir.
Sayın Genel Müdürüm
İntikam , güneşi beklerken kayıp merhamet gibi dizler daha önce giydiğimiz veya gördüğümüz elbisenin allısı morlusu yeşillisi pembelisi yani ilgi çekici biryanı yok.Fatih dizisi ise beklenen etkiyi gösteremedi. Bunun nedeni şu Fatih 11 yaşında kuranı ezberleyerek hafız oldu. Bir Cuma namazını kıldırabilir hatta hutbeyi baştan sona Arapça olarak okuyabilirdi.
Sizce Mehmet Ali Alakurt bunu yapabilir mi? Hayır. İkinci bir konu sade vatandaş babasından dedesinden mahallede ki imamdan Osmanlı padişahlarının evliya olduğunu duyarak büyüdü. Yani padişahlar aynı zamanda dini bir figürdür. Şimdi o padişahın bırakın saçının gözükmesini göğüs çatalı gözüküyor. Bu insanları TV ye özellikle kanalınıza küstürüyor.
Sayın Müdürüm
Buraya kadar tahlil yaptık şimdi naçizane çözüm önerimi söyleyeceğim. Biliyorsunuz AKP iktidarı ile muhafazakar insanlar daha görünür oldu. Başörtülü kadın gazeteciler medyada daha fazla boy gösterir oldu. İnsanlar artık birbirine daha müsamahalı yaklaşıyor. Artık psikolojik duvarlar yıkıldı. Muhafazakar gazeteciler yaşam tarzı özgürlüğünü savunurken laik gazetecilerde başörtüsünden yana tavır aldılar. Gülse Birsel bir yazısında kadınların özgürlüklerine sahip çıkarken mini eteğin yanında başörtüsüne de sahip çıktıklarını yazmaktadır. Bu değişimin bir göstergesidir.
Sayın Müdürüm
Bana göre yapmanız gereken bir şok etkisi yaratmak. Yani yeni bir yayın anlayışı ile hareket etmek Yani gerçekten namaz kılan gerçekten başörtülü insanlara kanalınızda yer vermek. Bunun yaratacağı şok etkisini düşünebiliyor musunuz? Kamuoyu sarsılacaktır. Böyle bir dizi yayınlamak toplumun her kesiminde yankı bulcaktır. Bunun için konusunun özgün olduğunu düşündüğüm bir hikayemi mektubun ekinde gönderiyorum ayrıca Ahmet Günbay Yıldız ın romanlarını da kullanabilirsiniz. En azından 5-6 bölüm yayınlayın ve sonra yayından kaldırın bir tepkiyi ölçün. Sonra ne yapacağınıza karar verirsiniz.
Mektubuma son verirken bu mektubu tamamen iyi niyetlerle yazdığımı belirtir ve bu mektup üzerine düşündüğümü ve emek verdiğimi bunun için mektubu mutlaka okuyup üz<erinde düşünmenizi tavsiye ederim.
Baki selam
Fi emanillah
Muhammet Hanefi Taşkın
Yaylacık köyü/ Nilüfer/Bursa
05074291778
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.