- 2119 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Sığındığım Liman.
Can dostum Cem’e ithafen.
Liman kelimesi dilimize Yunan´ca ’limen’ den geliyor, kelime anlamıyla, Gemi´lerin yük alıp boşalttığı, yolcu indirip bindirdiği fırtınalı havalarda sığındığı barınma yeri anlamına gelmektedir. Dilimizde ’limana sığınmak’ gibi bir kelimenin sadece mekânsal bir anlamda kulanılmadığı, başka anlamları yüklendiği, velhasıl mecazi anlamda kullanıldığını biliyoruz..
Bu hayatta sığına bildiğin tek limandır dost dediğin. Hani zaman zaman olur ya. Her şey üst üste gelir, tüm bunlar insanı altüst eder, sabrını zorlamaya başlar. Hayat çekilmez bir hâl alır, ne yapacağını bilemez insan. Uzaklara gitmek kafa dinlemek istersin gidemezsin. Ama Böyle zamanlar da. Bir limana sığınma ihtiyacı duyarız yani bir dosta.
Bizler hayatın acımasız olayları karşısında en yakın dostumuza sığınır onunla dertleşir, acılarımızı, endişelerimizi onunla paylaşır, telkinleriyle yaşadığımız sıkıntıların üstesinden gelmeye çalışırız.
Dostunun yanında olmak şiddetli bir Fırtınadan sonra kendini bir Liman´a demir atmış Gemi misalidir. Dost demek umut demektir… Eksikliğinle, kusurlarınla çok daha barışık hale getirir seni. Dost olmak sevebilmektir.Rengine bakmadan Siyah mı, beyaz mı, Güzel mi, çirkin mi demeden..
Kimi zaman aldığın nefeste dostum diyebilmek.. Kimi zaman üzüldüğünde karşında bulabilmektir. O yüzden çok azdır gerçek dostlar. O yüzden sımsıkı sarılmak gerekir dostluğun sağlam Bağlarına.
Dostluk; Öyle basit birşey değildir.
Kana kana içersin dostluğun ölümsüz iksirini, dostluğun pekişir
Daralan yüreğin ferahlar, içindeki karamsarlık bir anlık Rüzgâr misali eser geçer.
Dostun seni seviyordur ya olduğun gibi seviyordur ya tüm kusurlarınla, nasıl göründüğünün de bir önemi yoktur onun için ve Sen kendini daha çok sevmeye başlarsın...
Hayata bakış açın değişir. Dost Sözünü esirgemez, Lafı dolandırmaz, dosta kırılmak olmaz. Siteminde sevgisi saklıdır. Mesela; Sırf dostum dediğin bir insanı kırmamak adına düşüncelerimizi saklıyorsak eğer, o incinecek diye, düşüncelerimizi dile getirmiyorsak zaten ozaman o, insan bizim gerçek dostumuz değildir. Bence Sadece sıradan bir arkadaşımızdır okadar..
Zira, dost başka arkadaş başka. Bir insana hakikaten dostum diye biliyorsak onu, yanlışlarıyla, takıntılarıyla kısacası her haliyle kabul ediyoruzdur demektir.
Herkesin sığınacağı bir ’Limanı´ı olmalı bence. Uzaklarda olsalar da mesafeler önemini yitirir, Aslında Mesafelerin dostluğa, sevgiye, sıcaklığa, samimiyete engel olmadığını öğretir hayat bizlere.
Uzak diyarlardan Duydugumuz dost sesi bile ferahlatmaya yetiyor yüregimizdeki sızıyı.. Ve anılarda saklı kalmış bir ses bölüyor yaşamımızda ki o derin kasveti çoşkuyla.
Siz hangi anıda unutulmuş bir sessiniz.
Hangi kıyılarda kaldı bir zamanlar yüreğiniz bir düşünün. Şayet cevabı bulabilirseniz, bilmelisiniz ki o anı hâlâ hatırlanmak istiyordur ne dersiniz dostlar? Hadi hatırlayın, hatta ve hatta daha fazlasını dahi yapın. Bir zamanlar sığındığınız O limanları düşünüp, o limanlara kısa bir yolculuk yapın. Ve Göreceksiniz o limanlar da sizi hiçbir zaman unutmayan sıcak bir yürek mutlaka bekliyor olucaktır. Doğrusu insanın her zaman böyle sığınacak limanlar bulması, birazda şansa bağlı sanırım..
Peki siz hiç bir limana sığınmadınız mı? Şu hayatta Her insanın böyle gerçekten sığına bildiği, değer Verdiği, değer gördüğü Bir dostunun olması insanın ömrüne ömür katıyor doğrusu.
“Dostlar yıldızlar gibidir, onları her zaman göremeyiz ama bizim için her zaman var olduklarını ve bizi her daim düşündüklerini biliriz.”
Dostca, Sevgiyle ve Esen kalın...
Mehmet Ali Güçlü.
YORUMLAR
Herkesin bir dostu olmalı en azından bir limanı olmalı,kesinlikle.Denizin,okyanusun orta yerinde fırtına,amansız dalgalarla baş etmek gerçekten zor batmanız an meselesi olabilir ama varsa yakında bir liman batmaktan kurtulup hatta geminizi onarıp yeniden daha dinlenmiş yenilenmiş .bir şekilde yolculuğa devam edebilirsiniz.O dost limanlarıda unutmamak gerek haklısınız.Sadece fırtınada değil güneşli havalardada bir ziyaret o limanlarada iyi gelebilir.Güzel yazıydı kaleminizin ilham dalgaları hep essin diyelim.