- 988 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
salon
Şu karşı apartmanın ikinci katına geçenlerde bir kadın taşındı.Kimsesi yokmuş.Sonradan öğrendim.Tabii bu kadının orospu olduğunu da.İlk duyduğumda inanmadım.Niye inanmadığımı bilmiyorum,ama inanmadım işte. Neyse birkaç gündür, o kadın görünmüyordu mahallede.Sanırım merak da ettim. Dün akşam saatlerinde birden bir ses yükseldi sokaktan.Pencerenin perdesini araladım hemen.Gördüklerim beni hayretler içinde bıraktı. Bahsettiğim kadını iki adam zorla bindirmeye çalışıyordu arabaya;ama kadın binmek istemediğinden direniyordu.O an içim cız etti.Kimse ses çıkarmayınca, dayanamadım açtım pencereyi ve seslendim o kazkafalı erkek müsveddelerine.Birkaç defa tekrar etmeme karşın duymadılar,ya da duymazdan geldiler beni.Tam pencereyi kapatıp,aşağıya inecektim ki afacanlığı gözlerinden okunan bir çocuğun seslendiğini fark ettim bana.’’Abla O’nlar polis,o yüzden kimse karışmıyor’’dedi ve ivedi adımlarla yine olay mahâline fırladı. Nasıl yani? Nasıl bir memleket bu böyle içimden sayıklayarak kapadım pencereyi.
‘’Sen de diğerleri gibi susmayı tercih ettin yani…Hem bunları neden anlatıyorsun bana Cemre?’’
‘’Sadece konuşmak istiyorum.Ayrıca söylediğin gibi susmadım,sadece ne yapabilirim, diye biraz düşünmek istedim’’.
‘’Kusura bakma ama bu söylediğin hiç inandırıcı gelmiyor.Düşünmek istedim de ne demek Allah aşkına?’’
‘’Kırıcı oluyorsun ama.’’
‘’Peki sustum,devam et,sonra n’oldu?’’
‘’Lafı da soktun bakıyorum… Asıl zoruma giden, ‘’kim bilir hangi adamın kanına girdi de gene’’diyerek duygudan yoksun o erkeklerin ucuz lafları oldu.Hadi onlar erkekti,anlamalarını bekleyemezsin,ya kadınlara ne demeliydi? Cırtlak sesleriyle ‘’her şey müstahak bunlara kardeş’’ diyerek çok bilmiş edalarıyla ne yapmaya çalışıyorlardı sahi? Gören de kocalarının koynuna girdi de o yüzden zırvalıyorlar, der.Ayol sizin şapşal kocanıza ne yapsın kadın.Neymiş bir kadının halinden ancak bir kadın anlar.Hadi canım. Hepsi hikâye.Gerçekten oturup düşündük mü? Bir kadın niye orospuluk yapar? Belki de orospuluk bir alışkanlıktı ve ondan kurtulamıyorlardı- alıntı bir cümle gibi duruyor beynimde-. Bilemiyorum.Hani içilen o ilk sigara gibi,önce ağzına alırsın, bir müddet geçince de içine çekmeye başlarsın ya dumanı,aynen öyle.N’olacak sanki alt tarafı bir fırt, dersin, bir de bakmışsın ki bağımlısı olmuşsun tütünün.Terk etmek güçleşir.Orospuluk da böyle şey olsa gerek.Ya da aşk gibi.Bu kadar basit- sahi kadar basit. mi?-
‘’Aşk gibi mi dedin?’’
Anlatmak istediğim tabii ki bu değil.Öyle bir cümleyle anlatılacak gibi değil.Off kafam iyice allak bullak oldu.Belki başka bir gün bunları tartışırız.Neyse işte ya sözü fazla uzatmayalım.Hem konumuz bu değildi.Demek istediğim eskiden sana bahsettiğim mahallenin delikanlı abisi Orhan ağabey de, böyle bir kadınla evlendi işte.
‘’Bir orospuyla yani?’’
…Bütün mahalleli tepki gösterdi tabii.Gene de geri adım atmadı ve birlikte yaşamaya devam etti onunla.Bir süre sonra mahalleli bu durumu kabullenmek zorunda kaldı zaten.Öldürecek değiller ya.Olaylar böyle cereyan ederken birkaç aylığına şehir dışına çıktım.Döndükten sonra öğrendim ki o dağ gibi adam terk edilmiş. Söylentilere göre karanlık işlere bulaşmış.Hayata bak,bir film gibi.Anlayacağın kafayı yemiş dediler-aşkın kör laneti-.Derken geçen hafta mahalleye gelmiş,her n’olduysa? Gelişini de davul zurnalarla kutlamış mahallenin körpe delikanlıları. Ne de olsa eski delikanlısıydı bu mahallenin,hem racon bunu gerektiriyormuş.
‘’Gerçekten merak ediyorum nereye varacaksın böyle?’’
…Dedik ya delikanlı sonuçta. O kadını unutmak için hemen bir başka sevgili edinmiş. Geçen gün Ömer Hayyam’dan İstiklal’e doğru çıkarken ikisini birlikte gördüm.Tabii merak ettim ve takip ettim onları. Aksilik bu ya,lise yıllarında tanıştığımız biriyle karşılaştım.Biri diyorum çünkü adını bile bilmiyordum,düşün artık.Sülük gibi yapıştı resmen.Ayak üstü birkaç kelam ettikten sonra yolumuza devam ettik,tabii onların izini de kaybetmiş oldum.Hay aksi.Kafaya koymuştum bir kere ne yaptıklarını öğrenecektim.Bekledim bende.Ne de olsa bizim semte giden araçların yeri belliydi.Mecbur bu yolu tercih edeceklerini düşündüm.Taksiye binecek halleri yoktu ya.En azından şansımı deneyecektim.Minibüs durağının karşısındaki çay ocağına oturdum.’’Öyle bakma’’, dikkat çektim elbet,ama doğrusu o kadar erkek umurumda bile değildi.
‘’Sen onların umurundaydın çünkü,ondan’’.
‘’Güzel söz ama,ne önemi var ki bunun?’’
Neyse,akşam olmadan döndüler.Bu sefer el eleydiler. Beni görmemeleri için yüzümü çevirdim.Ne oldu bilmiyorum birden tartışmaya başladılar.Kız bağırmaya başladı.Merak ediyordum Orhan ağabey ne yapacaktı bu durum karşısında. Mahallenin delikanlısı olarak bildiğimiz Orhan sesini bile çıkarmadı.Kadın bağırmakla kalsa iyiydi. ‘’Beyaz çorap giyince kıro oluyorsun. Yakışmıyor.Hem giymeyeceksin’’dedim diyerek onu azarlıyordu.Eyvah eyvah.Neler oluyordu öyle? Gördüklerime inanmakta güçlük çekiyordum resmen. Mahallelinin gölgesinden çekindiği o delikanlı adam,gıkını bile çıkarmadı,o an işte, anladım ki bir kadın istese her şeyi yaptırabilir bir erkeğe.Erkekler bu yüzden sevdikleri kadınlara köle gibi bağlanmayı kendilerine şiar edinmeyi vazife bilirler.Kadınlar.Kadınlar.Göreceğimi görmüştüm.Onları orada bırakıp yoluma devam ettim.
‘’Bitti mi söyleyeceklerin Cemre?’’
Dur biraz sabret lütfen. Ben yoktum ya,neler yaşanmış neler.Azerabi’yi tanıyorsun ve kendisinden on beş yaş küçük sevgilisini de duymuşsundur.
‘’Duymadım desem anlatmayacak mısın sanki?’’
İki gün önce arka sokaktaki bakkal Perhan ablaya gitmek için dışarı çıktım.Bir iki yumurta ve bir somun ekmek aldım. Perhan abla ‘’çayım taze,bir bardak iç öyle gidersin’’ deyince,ben de olur diyerek oturdum uzattığı tabureye.Biraz dedikodudan sonra içini dökmeye başladı,ne bileyim işte bakkalın gelir giderleri,eskisi gibi müşterinin gelmediğini,ay sonunu zor çıkarttığını falan filan.Tabii kadın da haklı.Sonuçta iki çocuk okutuyor.Kolay değil.Neyse o esnada bahsettiğim Azerabi ve sevgilisi girdi içeriye.Toparlandık.Ne de olsa mahallenin en paralı adamı.Hem zaman zaman iyiliği de dokunmuştur bize. Hakkını yememek lazım.Her ne kadar jigolo denilse de kendisine.Bakma jigolonun ne olduğunu kimse bilmez,sadece iyi bir şey olmadığını bilirler o kadar.Gene de mahallenin bütün erkekleri onu saygı duyar. Fakat ellerinden gelse bir dakika durmaz,hemen öldürürler.Ayağa kalktığımızı görünce,‘’Rahatsız olmayın.Bir paket sigara alıp gideceğiz’’ dedi.Hangi sigarayı alacağını sordu Perhan abla.İlk defa adını duyduğum bir sigara markasını söyledi.Öyle ki bu mahallede içilen sigara markası bellidir.O yüzden dikkatimi çekti ismi. Tezgahın altına eğilerek istediği sigarayı uzattı.Azerabi, cebinden bir tomar para çıkardı.Tabii öncesinde yanındaki hatunun dudaklarına bir öpücük kondurduktan sonra.Allah var,kız güzeldi.Benim de böyle bir sevgilim olsun,aynısını yapardım.
‘’Ayıp olmuyor mu Cemre?’’
Şaka yaptım hemen kıskanma.Yine de doğru değildi bizim yanımızda öpmesi.Çıkardığı paraların arasından,kırışmış yüz liralık banknotu çıkarıp uzattı.Perhan abla,adettendir, diye kasayı açıp baktı,ama ikimiz de biliyorduk o parayı bozacak kadar paranın olmadığını kasada.’’Bozuk yok evladım’’ dedi.’’Sorun değil,sonra verirsin’’demez mi sevgilisi.Bu laftan sonra üçümüzde durduk.Meğer konuşuyormuş da hatun.Ama onun sözünün bir değeri yoktu,bakalım Azerabi ne diyecekti.Ne dersin beğenirsin? ‘’O zaman ben de olunca veririm abla’’,dedi ve çıktılar.Bir dakika geçti geçmedi,tekrar geldi.Yalnızdı bu sefer. Masanın üstünden bir kibrit aldı ve tam sırtını dönüp gidecek bana baktı.Baktı.Baktı.Ne olduğunu anlamadan,dudaklarıma yapıştı ve öptü. Bunu söylemek güç ama ilk defa bir erkek bu kadar güzel öpüyordu beni.Hoşuma gittiği için hiçbir tepki vermedim.Sonra yoluna devam etti.Perhan ablanın şaşkın bakışlarıyla baş başa kaldım.Sanırım kıskanmıştı biraz da. Kıskanmak her dul kadının hakkıydı çünkü.Bir şey demedi.Bir şey demedim.Bakıştık sadece.Çay için teşekkür edip,eve geldim.Ben,hâlâ etkisindeydim o ânın.Sana bunları anlattığım için belki de kızıyorsun.Ama senden de saklamak istemedim.Aramızda hiçbir şey saklı kalsın istemedim. Bilmiyorum ama,o günden sonra kendimi toparlayamadım.Sürekli aklımı kurcalıyor. Ve aklımdayken bir başka biri seninle birlikte olamam.
‘’Ayrılalım’’
‘’Anlamadım’’
‘’Ayrılalım diyorum’’
‘’Peki,olur.’’
Temmuz 2013