- 1813 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİİR KARDEŞLİĞİ
Birselâmver25 kardeşimin "Şiire kısa yolculuk" başlıklı yazısına ithafen.
Sanal alemle yedi yıl önce tanıştım.
O zamanlar bulduğum ilk edebiyat sitesinde yazmaya başladım, sonra gelen davetler üzerine yeni yeni sitelere üye oldum.
Birgün goole’da bir şiirimi ararken sayın Ümran Tokmak hanımefendinin bir şiirime nazîre yazdığını ve o güne kadar adını duymadığım bir sitede paylaştığını gördüm, tıkladığımda karşıma Edebiyatdefteri çıktı.
O anda üyesi olduğum, günden güne gelişen, ailesine hergün yeni fertler eklenen, sonrasında bütün sitelerden koptuğum ve yedi yıldır sadece onda yazdığım Edebiyatdefteri.
Bu yedi yılda burada her tür insan tanıdım, yorum hastaları, klavye kahramanları, klavye zamparaları, hattâ klavye dindarları ama böyleleri hep gelip geçici oldu, derdi şiir olan, niyeti edebiyatımızda yer etmek olan kişiler kalıcı oldular ve böyle birçok insan tanıdım, birçok dost edindim.
Buradan çok şey öğrendim ve öğrendiklerimi elimden geldiğince öğrenmek isteyen kardeşlerime aktarmaya çalıştım.
Gelelim Birselamver25 kardeşime.
Gruplaşan ve kendi aralarında yorumlaşan, birbirlerinin her yazdığına başyapıt muamelesi yapanlara hicivler yazdığım, yorumlarımda eleştirdiğim bir dönemde yorumlarım dikkatini çekmiş.
Ve demiş ki "kim yahu bu çok bilmiş? Madem bu kadar biliyor bize de birşeyler öğretsin"!!!
Bir şiirime biraz kinayeli bir yorum yazmıştı hiç unutmam, sayfasına davet edip şiirlerini eleştirmemi istemişti.
Sayfasına gittim, yeni yeni yazmaya başladığını ama hevesli ve kaleminin işlenmeye müsait olduğunu gördüm, birkaç şiirini eleştirdim.
Ve kendisine hece yazmak istiyorsa Afet İnce Kırat ablamızı ve sayın Oflu’yu okumasını tavsiye ettim.
Sonradan Ahmet Çıtak (Mirim) dostumuz geldi deftere, onu keşfettik, dost olduk hep beraber şiirleştik, şiirleşmelerimize başka dostlar katıldı güzel bir dönem geçirdik.
Bu arada Ahmet Çıtak dostumuzun kalemi sağlam ama biraz sertti, kişilik olarak biraz fevriydi, bunu bilen kıskanç bazı kişiler üzerine gidip hakaret ettirdiler ve yönetim birkaç uyarıdan sonra üyeliğini iptal etti, dilerim aramıza döner.
Bu arada Birselamver25 kardeşim şiirlerine yaptığım eleştiri ve tavsiyelere harfiyen uyuyor, takıldığı yerleri bana, Afet ablamıza, Ahmet Çıtak dostumuza mesajla iletiyor bizler de elimizden geldiğince destek oluyorduk.
Sonuç: Birselamver25 kardeşim azim ve çaba gösterdi, şiirde büyük aşama kaydetti, uğur böcekli şiirlere sahip oldu hatta güne şiirler düşürdü.
Bense asla şımarmayan, mütevazı, vefakâr, daima arayıp soran, öz kardeşlerimden ayırmadığım bir kardeş kazandım, bir çok insan için kavga sebebi olabilecek bir yorum ve karşlığında benim eleştirilerim her ikimizin de niyeti sadece şiir olduğundan kavga etmek yerine bizi abi kardeş yaptı, işte biz buna şiir kardeşliği diyoruz.
Can kardeşimin bu günkü yazısı beni duygulandırdı, buraya yedi yılımı bosa vermediğimi birkez daha anladım.
Teşekkürler can kardeşim, teşekkürler tüm dostlarım ve teşekkürler bizleri bir araya getiren Edebiyatdefteri.
İşyerimde içimden geldiği gibi yazdım, hata kusur var ise affola.
YORUMLAR
Bir zamanlar internette dolaşan bir hikâye vardı: "Babana selâm söyle; biz, dostumuzun sarımsak tarlasını iki tokata satmayız!" cümlesiyle biten.
Yazıyı okuyunca o hikâye aklıma geldi.
Bu defterde kimin ne yaptığını zaman içinde idrak edenler, yedikleri tokatla sarımsak tarlasını satmayanlardır. Ve onlar, şiirin gerçek emektarlarıdır.
Ne mutlu edebiyat adına konuşup edebiyat adına tokat atanlara ve o tokatlarla olgunlaşanlara..
Selâmetle..
Birselamver 25 ve Çetiner 07 üzgünüm ama ikinize birden yazmak zorundayım, ayrı ayrı yazacak ne kuvvetim ve kudretim var şu anda.
2007 den beri edebiyat defterindeyim, Çetiner 07 yı o zamanlardan beri tanırım, belli bir çizgisi olan, bazen düşen bazen yükselen bir çizgi. Mert, saygılı, vatana millete karşı duyarlı bir arkadaşımızdır o yıllardan beri tanıdığıma göre.
Birselam ver 25, bir şair dostumuzun tavsiyesiyle bana ulaştı, yardımcı olup olamayacağımı sordu, bana bir şiirini göndermesini eksiğini fazlasını ona göre tespit edebileceğimi söyledim. Gönderdi bir şiir. Tabi ki hemen her zaman yaptığım gibi ggoglede araştırdım şiiri başkasına ait çıktı. Bir bayan adı vardı şiirin altında. Kendisine ilettiğimde duyduğu rahatsızlıklardan dolayı artık o ismi kullanmadığını şiirin kendisine ait olduğunu söyledi. Belki en büyük hatamdır insanların sözlerine inanırım ona da inandım. Şükürler olsun ki bu sefer yanılmadım. Daha sonra kendisiyle defalarca mesajlaştık, telefonla görüştük. Gönderdiği şiirlerini hiç düzeltmedim sadece hatalı yerlerini söyleyip kendisinin düzeltmesini sağladım. Bunu siteden olsun olmasın çok arkadaşa da yapmıştım. Bu gün iyi hececiler arasında yer alan bir çok arkadaşa. Birselamver 25 de gayretli çıktı, çalıştı ve her zaman sordu, düzelt dediğim yerleri düzeltti. Ben biraz destek vermiştim gerisi kendi başarısıydı. Bazılarının söylediği gibi şiirlerini bana yazdırmadı bu öncelikle kendi ahlak anlayışıma terstir. Bunu benden isteyenler de oldu belki bir iki defa müdahale ettim bir daha da sayfalarına bile uğramadım.
Çetiner07, bir selamver 25, Ahmet Çıtak ve ben birçoklarının gözünde bir gurup gibi kabul edildik ancak milli görüşlerimiz şiir sevgimizdi bizi birbirimize bağlayan. Ahmet Çıtak şimdi aramızda değil, iyi bir şairdi ama fevri davranışları yüzünden siteden uzak kalmak zorunda bırakıldı. Kaldı ki söylenenlerin çoğunun abartı olduğunu düşünsem de onun için bir şey yapamamanın acizliği içindeyim.
Şiiri seviyordum, hala da seviyorum. Rahatsızım okumak, anlamak ve yazmakta zorlanıyorum. Pek etkin olamasam da gönlümün bir köşesinde hep şiir dostlarım olacaktır, ansalar da anmasalar da, gelseler de gelmeseler de, arasalar da aramasalar da…
Şimdi ne yazacağımı bilemiyorum ama adamdan daha adam bir abim var.Şiirin bana kazandırdığı nadir bir dostluk bu bağlamda çok insan tanıdım..yazımda da belirttiğim gibi. Bir Afet İnce Kırat, Mustafa Çetiner, Ahmet Çıtak ve ismini zikredemediğim şiirlerime yön veren bir hocam daha var buradan kendisine teşekkür ediyorum .İyi ki kalemimi eleştirmiş ve ben de iyi ki karşı gelmemişim o hocama ki, şu an ki dostlarımla tanışmama vesile oldu . Bu dost kalemler arasında kalemi düzeltmek kolay bir şey değil .. neden mi ?
DİSİPLİN, DÜZEN, SIKI TAKİP VE ÇOK ÇALIŞMAK EN ÖNEMLİSİ DE ŞİİRİ SEVMEK bunlara vakıf değilseniz kalemi bırakın .İşte benim hocalarım bu güzel özelliklere sahipler
Şiir yazmaya başladığım ilk dönemlerinde her ne kadar aceleci olsam da, bir başka hocamdan dediklerimi yapmazsan atarım kafana bir tuğla fırçasını yemekten kurtulamadım. O günkü fırçanın bana kazandırdıkları buradaki kalem dostlarım ve güzel Türkçe'mizi tanıma olanağına sahip olmamdı .Çünkü kelime dağarcığınız genişliyor bu da toplumda size öz güven sağlıyor.Karşınızdaki kişilerle daha düzgün ,daha seviyeli konuşmayı öğreniyorsunuz . Haa bu özelliğimiz önceden yok muydu ? elbetteki vardı fakat şiir öğle bir büyülü dünya ki siz istemenizde o bir şekilde güzele meylediyor kalemi.
Daha uzun yıllar şiirleşeceyiz ve yeni kalemlerle tanışacağız sevgi saygı çerçevesinde topluma faydalı mesajlar vermek adına şiirler yazacağız ..özümüzü kaybetmeden, galeyana gelmeden insanca. O ne dedi,bu ne dedileri bir tarafa bırakarak. Tüm kalem dostlarına ve siz değerli hocalarıma tekrar teşekkür ederim.
İYİ Kİ VARSINIZ
SELAM VE SAYGILARIMLA CAN ABİM.