- 776 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bayramlarda Kaynaşan Dostluk
BAYRAMLARDA KAYNAŞAN DOSTLUK
Değerlidostum,
Bir bayram daha geçti. 9 gün süren uzun bayram tatilinden sonra milyonlarca vatandaş gibi bizlerde işimizin başına döndük.
Har bayram olduğu gibi bu bayramda da beraber olmanın , tatlı yemenin tatlı konuşmanın, dostluğumuzu pekiştirmenin sevincini yaşadık. Ben mutlu oldum. Sen mutlu oldun. Ailelerimiz biraz daha kaynaşmanın, yaşıyor olmanın, dostluğun ne güzel duygu olmanın sevincini yaşadık. Büyüklerin ellerinden öptük hayır duasını aldık. Küçüklere şeker verdik. Onları sevindirdik.
Değerli dostum,
Dostluklar bayramda belli olur. Bayramlarda kucaklaşan dostlar, yaşadıklarının, müslüman olduklarnın, gerçek manada kendi çıkarlarını ön plana çıkarmadan paylaşmanın ve kaynaşmanın sevincini yaşarlar daima. İşte bayramlar bu dostlukların artması, pekişmesi için var.
Hayatın zorluklarına, aslında zorluk diye bir şey yok da biz icat ediyoruz, dostluklar ile göğüs göğüse, bir an sıkıntılarımızı unutarak kucaklaşma anındaki boş enerjilerimizi atarak rahatladığımız bir terapiye dönüşüyor. Ancak laf olsun diye kucaklaşanlar. Sadece karşısındaki insanı aldatmak için kucaklaşanlar veya karşısındaki insandan maddi şeyler bekleyerek kucaklaşanlar tabii ki bu bayramdan zevk alamadılar.
Sevgili dostum,
Gerçek manada dostlarımda bayramın sevincini, sahte dostluklarda ize bu bayramın hüznünü yaşadım. İtiraf etmeliyim ki, bu bayram en sevindiğim anlar gerçek dostum olan seninle bayramlaştığım anlar oldu bana. Gerçek manada insan olmanın, bayramda bu kadar mutlu olmanın ve bayramları bizlere armağan eden Allah için dost olanın sevincini seninle yaşadım.
Sevgili dostum,
Bayramlar yaklaşınca ve bayramlar sonrasında bana öyle güzel duygular ve ilhamlar gelir ki, bu bayramlarda gerçek manada dostlarımla kucaklaşmanın ve kaynaşmanın sevinci ile şiirler, şiirin bir türü olan taşlamalar yazmak ve bunları da paylaşmak bana büyük mutluluk verir.
Sevgili dostum,
İstedim ki bu mektubum diğer mektuplardan biraz farklı olsun ve sevgili dostuma bayram vesilesi ile dostluğumuzun pekişmesi şerefine bir bayram şiiri yazayım ve bu mektubun altına onu ekleyerek dostlukları pekiştirmenin sevincini yaşayayım.
İşte sana ve tüm dostlarıma yazdığım dostluk şiirim.
DOSTLUK NE GÜZEL
Bayramlarda kaynaşıp, dostça kucaklaşırız.
Kötülükleri kovar, zoru dostça aşarız.
Bize sataşan olsa, hemen ordan kaçarız.
Bizi seven dostlara, hemen kucak açarız.
Dostluk güzel şeydir de, gerçekten anlayana.
Dostu candan sevmeli, faydası olsun sana.
Dostluğu herkes bilmez, gerçekten anlayamaz.
Gerçek dostluk kuranlar, Ona hiçte doyamaz.
Gel dostum sen yanıma, bu dostluk örnek olsun.
Kalpler neşe ile hep, sevinç mutluluk dolsun.
Düğün, bayram, nişanda, her zaman buluşalım.
Cenazede, hüzünde, hazanda kaynaşalım.
Zorlukları aşalım, sevinç ile coşalım.
Bizi seven dostlara coşku ile koşalım.
Ne derlerse desinler, dostluğu kıskananlar.
Severse gerçek dostlar, dostla ısınır canlar.
Dünya oyun eğlence, bizim için değil de.
Gel alnından öpeyim, dostum biraz eğil de.
Dostluklar kutlanmalı, dostluklarla coşmalı.
Her bayramda el ele , mutluluğa koşmalı.
Turan Yalçın
Tokat, 09.Ekim.2013
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.