- 799 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR DAMLA BAL BİR ÜLKEYİ YIKAR
Bayram tatili bitti herkes dönüş yollarında, yüzlerce ölümüz ve binlerce yaralımız var. Ölen insanlarımızın yakınlarına başsağlığı dileyerek yaralı insanlarımıza da acil şifalar diliyorum…
Küçük bir hikayeyle yazıma başlıyorum…
Padişahın biri, bayram günü sarayın kapılarını açarak, saray bahçesini bayramlaşmalar için halka açar. Bir taraftan da kendisi sarayın balkonunda oturmuş, kendisi için sürülen ballı ekmeğini yiyerek, güneşin tadını çıkarıyor bir taraftan da halkının mutluluğunu seyrediyormuş. Seyretmekten sıkılan padişah elinde ki ballı ekmeğiyle balkon kenarına dayanır. Padişah tam ekmeği ısıracağı sırada ekmekten aşağıya bir damla bal damlar. Balın damladığını gören vezir telaşlanır temizlikçileri çağırmak için hemen ayağa kalkar, fakat padişah veziri uyararak oturtur.
Mis gibi balın kokusu etrafa yayılınca, sinekler ve arılar bal damlasının başına üşüşürler, pusuda bekleyen bir kertenkelede sineklere saldırır. Nereden çıktığı belli olmayan bir kedi kertenkelenin kuyruğuna atlar. Bu sırada sahibiyle gezinmekte olan köpek de kediye saldırır. Kedisinin köpek tarafından yaralandığını gören adam da köpek sahibinin yakasına yapışarak adamı hırpalamaya başlar.
Gözler önünde meydana gelen olaydan durumun ciddiyetini anlayan Vezir; efendim muhafızları çağırsak mı? diyemeden, bahçede gezen halk birbirine girmiş. Bu olaya sonra muhafızlar karışmış, muhafızlar karışınca olaylar büyümüş, olaylar önce şehre sonrada tüm ülkeye yayılarak iç savaşa dönüşmüş.
Uzun bir mücadeleden sonra isyanlar bastırılmış, Asayiş tekrar sağlanmış ama ülkeye bir daha eski görkemi geri gelmemiş.
Ama ne olmuş biliyor musunuz; atlatılan bu korkunç yıkım, büyük bir irfanın doğmasına neden olmuş. O ülkenin bilgeleri, Aydınlar ve düşünürleri şöyle demişler:
Her birimiz yaptığımız her eylemden sorumluyuz. Dikkat edilmeyen küçük hareketler, büyük sorunlara; baş edilmeyen zorluklara dönüşebilir. İşte BİR DAMLA BAL KOCA BİR ÜLKENİN YOK OLMASINA neden olabilirdi…
Diyorum ki; haydi gelin şimdi bu ülke için harekete geçelim. Dökülen bir damla bala sinekler üşüşmeden silelim…
Bu güzel ülkenin güzel insanlar, bilgeleri, Aydınlar ve düşünürleri elinizi taşın altına lütfen koyun artık... Vakit geç olmadan...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.