- 751 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
İYİ NİYET İYİ DEĞİL!
Dün Kapadokya’dan dönerken, İpekyolu Tesisleri ile Konya arasında bir tek benzin istasyonu olmayışı nedeni ile acilen tuvalet ihtiyacı gelen çocuğun ihtiyacını gidermek için Horozlu Han’a saptık. Dolayısıyla biraz zaman kaybedince Mevlana Müzesi’ne geldiğimizde kapılar zincirlenmişti.
Müzeye geldiğimizde kapılar kapalı. Kapıya baktık, ziyaret saatleri 09.00 - 16.40, fakat bilet satışı 20 dakika önce durdurulur yazıyor. Gerçi herkesin müze kartı var idi, bilet almayacaktık. Rehberlik hayatımda ilk kez , programda yazılı olup da giremediğim yer Mevlana müzesi oldu. Yolcular adına ben de üzüldüm. Ancak müşteriler daha çok öfkelendiler. Haklı yanları yok değil. Ancak tur günü sabah geç gelen yolcuların faturasını tümden rehbere ve acentaya kesmek de doğru değil.
Ayrıca program akış süresi içinde geç gelen her yolcu bir diğerinin zamanını çalmış oluyor. Geç gelen yolcuyu bekleme anlayışı ortadan kaldırılmadıkça, neticeten olayın faturası herkesi etkiliyor. Yani beşeri ihtiyaçtır, çocuğun kakası geldi mecburen saptık Horozlu Han’a, ancak Mevlana Müzesinin bu uygulamasından haberim ve bilgim yoktu.
Türk gruplar ile tura çıkınca en çok karşılaştığımız sorun zamana riayet etmeme sorunu! Bu sorun tüm grubu aşırı gerginleştiriyor. Yani karşılıklı saygının var olması gerektiği bir ortamda, zamana uymak saygının en temel kriteri. Bu saygı ortadan kalkınca herkes aklına geleni söyleme başlıyor.
Yani çocuğun da tam zamanında kakası geldi ve tüm programın içine etti!
Oysa daha bir saat öncesinden müşterilere jest olsun diye Obruk Gölü’ne sapmış ve hem Obrukhan’ı hem de Obruk Gölü’nü görsünler, memnun kalsınlar gibi bir iyi niyet göstermiştim. Orada da hatırlattım ki henüz Konya’ya bir saat yolumuz var, tuvalet ihtiyacı olanlar bu ihtiyaçlarını gidersinler uyarısını da yapmıştım. Rehberi dinleme ve anlama gayreti hiç olmayan bazı insanlar ne yazık ki hem programı alt üst ediyorlar, hem de hatalarınının ceremesini herkese ödetiyorlar!
Artık iyi niyetimi yitirdim. Aşırı strese girmemek için Türk gruplar ile tura çıkmama kararı almama çok az kaldı. Yazık kardeşim insanı germeyin bu kadar! Rehber de bir insan unutmayın, soytarı değil her şart altında grubunu güldürüp eğlendirecek?!
İlk gün otobüse zamanında gelmeyen yolcular, programda ilk gün gezilmesi gereken Ihlara Vadisi’nin 3.ü güne kaymasına neden oldular, dolayısıyla Ihlara Vadisini 3.ncü güne ek bir zaman yüklediğini kimse kabul etmek istemiyor!
Bu durumda Tur rezervasyonlarında önceden peşinat almak ve zamanında gelmeyenin parasını geri vermemek ve beklememek gerekiyor! Otobüse nasıl yetişirse yetişsin!
Merhametten maraz doğar mı doğar! Bu durumda herkes açıyor ağzını yumuyor gözünü veryansın ediyor bildiğini okuyor!!! Saygı sevgi mi; yok efendim ne gezer?!
Şaban AKTAŞ
19.10.2013
YORUMLAR
Türk insanına uygun davranış modelleri geliştirmek lazım.Örneğin,buluşma saatı 9 ise gezi 10 da başlayacak.
Konya' ya mı gidiyorsun, elin değmişken o çevredeki diğer şehirlere de gitmek gerek.Tıpki bayramda büyüklerin ellerini öpüp bayramlaşmak yerine,tatil yerine kaçmak gibi...
Ben her zaman söylerim .' Türk toplumu,tüm dünya uluslarına cenabı Allah'ın bir lütfudur' diye de kimseye anlatamam.
Üzülmeyin siz de.
İnsanlarımız nevi şahsına münhasır yani özgün insanlardır.Zurnanın zırt dediği yerde lafını koyuverir...
Sevgiyle kalınız...
sinan toraman tarafından 10/20/2013 6:40:28 PM zamanında düzenlenmiştir.