- 813 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Bayramın Ardından
Bir Bayram sonrası merhabalar efendim...
Önce hepinizin geçmiş Bayramlarınızı kutlamak isterim. Sonra!...
Sonra mı? Gelelim makalemize.
Acaba Kurban Bayramının anlamını kaçımız, ne kadar biliyoruz?
Hz. İbrahim oğlan çocuğu diye yanıp tutuşurken, bir gün Allah’a söz verir "eğer kendisine bir oğlan çocuğu verirse, onu Allah’a kurban edecektir." Hz. İbrahim’in bu sözü üzerine Hz. İsmail doğar. Sözünü unutur.
Aradan zaman geçer. Hz. İbrahim’e, bir gece rüyasında İsmail’i öldürmesi gerektiği söylenir. Korkar. Şeytanî bir rüya zanneder.
Bekler.
Sonraları aynı rüya tekrar eder.
Cenabi Allah’a verdiği söz aklına gelir. İsmail’e söyler.
İsmail, hiç itiraz etmeden, verdiğin söz neyse yapmalısın der. Yola çıkarlar.
Onlar yola çıkınca bu defa şeytan İsmail’in annesine musallat olur. O da şeytana kanmaz.
Sonra Hz. İbrahim’e musallat olur. " Oğlunu mu öldüreceksin? Diye. Hz. İbrahim şeytana taş atmaya başlar. Gözünün birisini kör eder. Bugünkü Haç mevsiminde şeytan taşlama dediğimiz yerdedirler. Olay burada gelişir...
Hz. İbrahim’i de kandıramayınca, İsmail’e gider. Sen daha küçüksün, baban seni öldürecek. Ağla, sızla, yalvar, vazgeçir diye kandırmaya çalışır.
O da küçük bir çocuk olmasına rağmen kanmadı ve babasına ’’ Babacığım yüzümü yere çevir ki yüzümü görmeyesin belki bana acırsın da Allah’ın emrine uymaktan vazgeçersin ’’ dedi. Hz. İbrahim, oğlunun boğazına bıçağı vurunca bıçak Hz. İsmail’in boğazını kesmedi. Taşa vurdu, taş ikiye ayrıldı. Hz. İsmail’in boğazına vurdu bıçak yine kesmedi.
Derken gökten Cebrail Aleyhi selam yanında güzel bir koçla indi, Hz. İbrahim’e seslendi.
" Ey İbrahim imtihanı kazandın ’’. Allah hiç küçük bir çocuğu babasına kestirir mi ? Bu sadece Hz. İbrahim’in sınavıydı. Çünkü söz vermişti ve Hz. İsmail’ i gerçekten kesecekti. Bu Hz. İbrahim’in Allah’a olan teslimiyetiydi. Hz. İbrahim’e Allah işte bu teslimiyeti için Halil’im ( Dostum ) diye hitap ediyor.
Alla hu Teâlâ Hz. İbrahim’e rüya yoluyla 3 defa oğlunu kurban etmesinin amacı Hz. İbrahim’in sadakatını ölçmekti. Hz. İbrahim sav. Allaha tam tevekkülde bulunan Hanif(hakkın batıldan ayrılması)
Hz İbrahim as yine peygamber olan oğlu Hz. İsmail sav. a durumu anlatır. Hz. İsmail’de o yaşta öyle olgunlukla karşılaması. Hz. İbrahim bıçağı oğlunun boynuna besmele çekerek imtihanı kazanmıştır
Rabbimiz de ona Cebrail sav vasıtasıyla kurban getirilir bu koyun 40 yıl Cennette beslenen bir koçtur.
İşte o kurban ile Kurban Bayramlarımızın başlangıcı olmuştur.
(Enam süresinde geçer ki) Peygamber efendimiz sav. aynı soydandır.
Çok Güzel Bayramlarda Beraber Olmak dileğiyle.
M.Güzel__