10'un adı Taçsız Kral Metin
10’un adı taçsız Kral Metin Oktay...O cennetteki 3 forvetten birisi (Kral Metin, Ordinaryus Lefter, Baba Hakkı)
O kendi jübile maçının 2.yarısında ezeli rakibi ebedi dostu Fenerbahçe’nin formasını sırtına geçiren adam.Taraflı tarafsız herkesin sevgisini kazanmıştı futbol’un ’Taçsız Kral’ı.
Bu yazımda attığı gollerle, yaşadığı şampiyonluklarla, tam 6 kez krallık tacını takan, Türk futboluna adını altın harflerle yazdıran Metin Oktay’dan bahsetmek istedim.
Müthiş futbolculuğunun yanında samimi, Fedakâr, Vefakâr, karakterli ve Galatasaray aşığı Metin profesyonel kariyerine memleketinde İzmirspor’da başlar, 1 sezon burda oynayıp takımına İzmir Profesyonel Ligi şampiyonluğu kazandırırken kendiside gol kralı olur. Böylece İstanbul takımlarının dikkatini çeker.
1 Temmuz 1955’te Gündüz Kılıç’ın isteği üzerine Galatasaray ile 5 yıllık sözleşme imzalayarak kariyerinin kaderini değiştirir. Galatasarayla nice kupalar, şampiyonluklar, gol krallıkları yaşayarak efsane olan Metin Oktay takımına karşı çok vefalı ve bağlıydı.En iyi dönemlerinde Fenerbahçeli Müslüm bağcılar’ın önüne açık çek koyarak "Rakamları sen yaz yeter ki Fener forması giy" teklifine o meşhur cevabı verir: "Bizi sevenleri üzmeyelim baba sevenlere ihanet etmeyelim!"
10 Mayıs 1959 yılında bir Fenerbahçe-Galatasaray final maçının ilk bölümlerinde Metin Oktay ile kaleci Özcan büyük bir mücadeleye girer.
Bu mücadele sonrası kaleci Özcan kendisini yere attı ama Metin ona dokunmamıştır bile.
Fenerbahçe taraftarları Kralın Özcana yumruk attığını zannederek ona ağza alınmayacak sözler yağdırdılar...
Birden Avni , Metin Oktay’ın yanına gelerek bacağına bir tekme attı
Kral Metinde bu acıyla Avniye bir yumruk sallar ve ortalık birden karışır.
Yugoslav hakem Metin’i oyundan attığını söyledi.
Bugüne kadar hiçbir maçında dışarı atılmayan Metin Oktay ağlamaya başlar
Ve Fenerbahçe taraftarının olduğu bölüme koşup
Biraz önce kendine küfür eden tribünlere yeter artık diyip yere eğilerek selamlar
Büyük bir erdemlik kaynağı göstermiştir Kral.
Maçtan ayrılmak için dışarı yöneldiği anda Turgay ve diğer takım arkadaşları onu durdurur,
"Dur hakem kararını değiştirdi!" derler.
Yugoslav hakem işin aslını öğrenince kararını değiştirmişti Kralı oyundan atmaktan vazgeçer.
Bu karar üzerine Fenerbahçeli oyuncular yıkılmıştılar.
Maçın 37. dakikasında Kral Metin topu aldı ve Fenerbahçeli oyuncuları birer birer çalımlayarak geçti
Kralın en çok çekindiği defans oyuncusu Naci Erdemdi onu da rüzgar gibi geçmişti
Kaleye vuruş açısı iyice daralmıştı Ve Özcan’ın tuttuğu köşeye topu gönderdi, top öylesine hızlı gitti ki Beşiktaş Dolmabahçe stadındakiler topu göremediler çünkü Kralın bazukası Fenerbahçe ağlarını delip geçmişti...Galatasaray bu maçı 1-0 kazanırken akıllarda asıl kalan galibiyet değil Metin’in kale ağları delmesi oldu.
’Metin’ isminin 60’lı yıllarda doğan çocuklarda daha fazla olmasının sebebi bundan olsa gerek, İşte böyle büyük bir efsaneydi Metin.
Futbol hayatı boyunca 6 kez gol kralı olan Metin, büyük bir golcü olmasının yanı sıra, iyi ahlakı ve sportmen kişiliğiyle de her takımdan taraftarın sevgisini kazanmayı başarmıştı.Adına besteler yapıldı, şarkılar yazıldı, filmler çekildi..
Her büyük futbolcunun bir heykelinin dikilmesi istenir, dikilir. Metin Oktay’ın yıllardır bir değil iki heykeli vardır. Heykellerden biri Florya Metin Oktay tesislerinde, daha da önemli olan ikincisi ise ezeli rakibi Fenerbahçe tesislerinin dibinde, Kalamışta. Heykelinin ezeli rakibinin bile saygı duyduğu bir yerde olması ne kadar büyük futbolcu ve adam olduğunun göstergesidir.
13 Eylül 1991’de bir trafik kazası sonucu vefat eden Taçsız Kral Metin Oktay, Türk futbolunun efsaneleşmiş golcülerinden biri olarak hafızalarda yer kazıdı...
Ertuğrul Selim Karakaşoğlu.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.