- 2288 Okunma
- 5 Yorum
- 2 Beğeni
Aşkın Anlamı Ve Kaybettiklerimizden Bizler mi Sorumluyuz ?
Bugün işlemek istediğim konu aşkın gerçek anlamı ve kaybettiğimiz sevdaların tek sorumlusu bizler miyiz?
"Goethe Asıl aşk ilk aşktır çünkü ikincisinde aşkın en yüksek anlamı kaybolmaktadır" demiştir bir sözünde. Bende buna katılıyorum gerçektende asıl aşk ilk aşktır çünkü hepimizin hayatında yer eden ilk aşklarımızdaki kirlenme oranı çok düşüktür, onu saf ve temiz hislerle besleriz bu yaşlarımızın çoğunluk olarak küçük yaşlarda yaşanılmasından da kaynaklanır.Ve yaşlar ilerledikçe hayat boyu karşılaştığımız aşklarda o saflığı bir daha bulamayız artık yerini çıkarlar almış ve aşk dejenere olmuştur.
Ve yine Goethe bir sözünde " Aşk zamanı öldürmekten başka bir şey değildir" diyerek aslında bazı aşkların ne kadar yüzeysel ve sadece zaman geçirmek anlamında olduğunu belirtmiştir...Hiç akla gelir mi bilmem ama belkide aşk İnsanın ALLAH’A duyduğu kavuşamama özlemi ve ALLAH aşkının bir şekilde kapatılma arzusunun bir göstergesidir.Kadınla erkek dünyada kaldıkları müddet içerisinde birbirlerine duydukları ilginin aşk olduğuna inanarak zamanı geçirirler ta ki yüce aşka yüce yaratana kavuşana kadar.
Bazı insanlara göre Aşk ulaşılmayana duyulur bunlar şıpsevdi türü insanlardır ki birini lkde etmek sadece aşk sandıkları duygunun bitmesi demektir ve ulaşamadıklarına duydukları ise çok yoğun hastalık derecesinde bir duygudur ki bunun da aşkla yakından uzaktan alakası yoktur. bazılarına göre ise platoniktir yani uzaktan dokunmadan hayal ederek sevmek ki en anlamsızıdır bu. Çünkü şairin dediği gibi "aşk iki kişiliktir"(Ataol Behramoğlu )
aşk üzerine çok söz vardır mesela Aşk ağır bir dimağ hastalığıdır
Aşk hayatın minicik bir rüyasıdır
En tatlı sevinç,en kötü acı aşktır...
Aşk içki kasesine benzer içinde her şey vardır.Verdiği sarhoşluk güzeldir ama dikkatli içilmezse mideyi bozar
Mukaddes olan biricik dünya,aşkla birleşmiş insanların dünyasıdır
Asilleşmek için aşkın ızdıraba ihtiyacı vardır
Aşk bir tablodur,onu tabiat çizmiş ve hayat süslemiştir...Volter.
Evet değerli arkadaşlar işte aşka dair sözlerden örneklerdi.. Aşk gerçek aşksa güvene dayanır ve sevgi saygı önemlidir ne derler bilirsiniz sevgi güzeldir ama içinde bin tane saygı varsa...saygı ve ilgi bitince aşk yaşayamaz...şüphede aşkın kanseridir şüpheli aşklar yaşayamazlar...Arkadaşlar seviyorsanız o kişiyi...sevdiğinizi onur kırıcı hareketlerle uzaklaştırıyor yaptıklarına saygı duymuyor veya onu küçültücü davranışlar yapıyorsanız bilin ki bu soğukluk artık yüreklerde kanamalı bir yara açacaktır. Seven sevdiğini el üstünde tutar.Siz hayatınızdaki tüm insanlardan önde tutmalı ve değerini vermelisiniz ona ...Asla başkalarını üstün görerek yada göstererek aşkınızı yaşatamazsınız. Kadın da erkek de sadece ilgi odağı ben olayım isterler ki bu normal olanıdır. Diğer şekilde oluyorsa o aşkta anormallikler söz konusudur.
...Kaybetmeden önce" kaybederim" korkusunu iyi bilmeli ve ona göre davranmalıyız. Yoksa asla hiçbir kimse tek başına suçlu olamaz ,suç iki taraflıdır.Yapmamamız gereken çok basittir kendimizi sevdiğimizin yerine koyup öyle davranmak. Yoksa onun istemediği davranışları ardı ardına yapıp sonrada -aman Allah aşklar bitiyor -diye hayıflanmak kadar mantıksızlık olamaz.
Gerçek aşkı bulmak zordur ve yaşatmak emek ister,ilgi ister ,her gün yenilenmek ister aşk...belki de yıllar ister.
Farklı kişilerle nispet yapmak veya yeni arayışlara geçmek günümüzde oyuncak olmuş aşkların ortak özelliğidir ortaya robotumsu duygular olaylar aşk diye çıkmaktadır.Ve sonuçta çok kısa bir zamanda bunların gerçek yüzü ortalığa dökülmektedir ve kişi bir önceki sevdiğin aramaktadır hani derler ya ...gelen gideni aratır...
Sevgi aşk şefkattir ,emektir yılların verdiği bir alışkanlık bir değerdir, vazgeçememektir. Ne derler bilirisiniz...gidiyorsa bırak gitsin dönerse senindir dönmezse asla üzülme sil,zaten hiç sevmemiştir.
Aşkınızı yaşarken ve yaşatırken şu sözü kulağınıza küpe yaparak bu gün ki yazıma burada son veriyorum ...Unutmamamız gereken bir şey daha var ki bir düşünür demiş bunu “şeytan ayrıntılarda gizlidir” "sevgili uğruna ölmek hüner değildir, asıl hüner uğrunda ölünecek sevgiliyi bulmaktır "
Farklı bir konuda buluşuncaya kadar
Hoşça kalın ama Dostça kalın
Ayşegül Aşkım Karagöz
YORUMLAR
Aşk mı?
Deliye sorarlar "Aşk nedir?" diye...
Deli güler...
"Ben neden tımarhaneye düştüm sanıyorsunuz?"
AŞKA SİTEM
Ey Aşk! Ne hallere düşürürsün!
Kimini kor ateşlerde yakar
Kimini çöllerde süründürürsün
Âşığın hali nedir diye
Bir gün olsun sormazsın...
Yunus’un dediği gibi
Sayru musun sağlar mısın?
Sevgilinin, aşkının yolunda
Yaşın yaşın ağlar mısın?
Aşk öyle alır ki senden seni
Mecnun olur, düşersin çöllere
Aşığın kimden sorsan halini?
Leyla olsa göremez cemalini
O dahi düşer nice hallere
Şiirlerde, şarkılarda sen varsın
Romanlar, diziler seninle dolu
Genci, yaşlıyı acılara boğarsın
Sanki konuların bulunmazısın
Aşığın belli olmuyor sağı solu
Yerini aldı şefkat ve sevgiler
Haz aldığım da olurdu senden
Canım biraz olsun huzur ister
Başımda yeterince var dertler
Ey aşk! Artık uzak dur benden
Kadir Tozlu
24.03.2011