- 1983 Okunma
- 24 Yorum
- 2 Beğeni
Yaşlılık ve Yalnızlık
Yaş kemale erdi mi, yalnızlıklar daha da çekilmez oluyor.
Hep filmlerde, romanlarda karşılaşırdık ya bu konuyla, insanın başına gelince, çok daha iyi anlıyor durumun vahametini.
Yalnızlık zor şey. Nihayetlendirme ümidi olmadığında, kim bilir ne kadar daha yürek yakıcıdır.
Bu gün bayram.
Bu güne kadar yaşadığımız bayramların, belki de en talihsizi.
Düşününüz, gece sabaha kadar ateşler içinde kıvranıyorsunuz. Uyku hak getire, kapınızı çalan yok badı sabadan başka....
Bayram günündesiniz. Üstelik de, güzel bir tesadüf eseri, doğum gününüze denk gelmiş bu güzel gün. Ama siz, evden dışarı adım atamıyorsunuz, yorgan döşek yatmalardasınız.
Anlıyoruz ki, gurbet ellere nokta koyup, artık yuvaya dönmenin zamanı yaklaşmıştır.
Yalnızlık, genç gönüllere göre.
Yaşlılıkta çekilmiyor.
Ve,
iyi ki bu sayfa var.
Derdimizi paylaşacak bir Allah’ın kulu olmayacak yoksa...
Kusura bakmayın dostlar. Edebiyatın güzelliklerini düşünecek durumda değiliz şu anda.
Bu da böyle, yorgun, yılgın, bezgin bir yazı olsun.
Herkesin bayramı mübarek olsun.
YORUMLAR
öncelikle acil şifalar diliyorum gökhan bey
uzun uzun sayfaya bakma fırsatım olmadı
dün şöyle bir bakınırken
bir önceki yazını okumuş ondan sonrakilere bakamamıştım
keşke baksaymışım geç kalmışlığımın özrü ile
doğum gününüzü kutluyorum....
hasretliklerinizin tez zaman da vuslata dönmesi dileklerimle
saygılarımı sunuyorum
Herkes o kadar güzel yazmış ki aynı hisleri paylaştığım için çokda ekleyebilecek bir söz bulamadım ama şunuda görüyorum ki yazınızın sonundada belirttiğiniz gibi iyi ki defter var ki bir sürü dostunuz var sizin yalnızlığınıza iyi dilekleri ve kalemleriyle eşlik etmek isteyen naçizane onlardan biri olmak ümidiyle inşallah iyileşmişsinizdir diye umuyorum ve daha nice yaşlarınızı kutlamak ama gurbet yetmiş görünüyor artık vatan topraklarında dostlarınızla sevdiklerinizle sağlıcakla nice yaşlar ve nice bayramlar görmenizi ve kaleminizden dökülecek umut dolu yazılarınızı,öğütlerinizi, yaşanmışlıklarınızı okumak dileğiyle iyiki doğdunuz demek istiyorum.Saygı ve selamlarımla.
Geçmiş...
Doğumgününüz kutlu olsun Bir Tutam Hayat :)
Bayramınız kutlu olsun Bir Tutam Hayat :)
Hastalığınız için çok üzgünüm, kötü olmuş gerçekten.
Umarım az daha iyisinizdir. Bir kez benzeri bir durum yaşadım.
Yalnızdım, gurbetteydim ve ateşler içinde sıtma nöbeti geçiriyordum... ağlama nöbetiyle de uğurladım.
Sizi okurken hemen gözümde canladı bu kötü anım.
Her geçen gün daha güzel olacak, biliyorsunuz.
Her illetin sakladığı bir nimet varmış.
Bu da vatana dönmenize sebep olucakmış demek ki.
Kendinize iyi bakın.
Şirin Kelebek tarafından 10/17/2013 4:03:30 AM zamanında düzenlenmiştir.
Doğum gününüz ve bayramınız kutlu olsun.Biliyor musunuz yıllar bizlere bir yaşı daha armağan ettiğinde zihnimizin hatıra defterinin sayfaları artmakta yalnızlığımıza yoldaş olmaktadır. Ne mutludur ki yaş almak her yaşın hikayesini oluşturmak herkese nasip olmaz. Her bir birey doğduğu andan itibaren yalnızdır. Kalabalık içinde bile. Bazen nefes almak bile fark edemediğimiz dostumuzdur. Siz ateşler içindeyken varsın olsun tabir ettiğiniz yalnızlık. Sizde ki düşüncelerden kaleme akan çağlayan gibi kuvvetli eserleriniz binlerce yüreğin sizinle olmasını sağlıyor. Siz asla yalnız değilsiniz burada anlaşalım.=) ellerinizden öpüyorum. Saygılar
önce doğum gününüz kutlu olsun
ve sonrasında bayramını tekrar kutlu olsun
demek ki vatana dönme
evin sıcak kokusunu ciğerlerinize çekme vakti geldi
sonuçta çok para kazanmanıza gerek de yok
zaten siz
yürekten zenginsiniz
ve ne kadar kazanırsanız kazanın
bu yürek enginliğini geçemezsiniz
tebriklerimle
Hatırı sayılır bir gün yaşanılamıyor ise farketmiyor genci yaşlısı.
İnsanın yaşama bağlılığı soluğu kadardır şair.
Sabırsız rüzgar gibi, yakınlığından korkar gölgesinin.
Ya gözleri suçlu çocuklar, nereye sürükleyebilirler ki kendilerini göğüs kafeslerimizden başka.
İyisi mi saygı duyalım masum yalnızlığımıza.
Tebrikler şair, iyi bayramlar.
insanın ruhudur bedenini yaşlı kılan,
ve ruhunu yaşlandıran da yorgunluklarıdır, yılgınlıklarıdır...
bu bayram ben de yaşlı ve hastayım sevgili yazar,
aynı kaderi bölüşmenin mutluluğuyla yine de kutluyorum bayramınızı....
demek ki arada ki kilometrelere rağmen aynı duyguları paylaşabileceğin insanlar olabiliyormuş,
eh bu da bir mutluluk değil mi? işte bundandır mutluluğum:)
çok sevgiyle, saygıyla, daha güzel nice bayramlara dost kalem...ve geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum içtenliğimle, sağlıcakla kalın...
Sev_tap tarafından 10/16/2013 3:48:49 PM zamanında düzenlenmiştir.
Önce doğum gününüz kutlu olsun diyorum..Nice senelere.Sonra bayramınız mübarek olsun diyorum.
Derken yazının konusuna geliyorum..Epey yol katettim sayarak kendimi:)
Her yaşın kendine göre güzellikleri vardır elbet.Yaşlılık kimsenin istemediği bir şey aslında.Kim ister elden ayaktan düşmeyi..Kim ister başkasına muhtaç olmayı.Ama Allahın mukadderatı bu.Ne ektiysek yaşarken, yaşlanınca onun meyvalarını toplayacağız..Bu da bazen veyahut çok ender olarak hayatın bir ödülü diyorum.Çünkü insanız ve şaşar beşeriz.Ben hata hiç yapmadım diyen varmıdır bilmiyorum.Ama ben çok yaptım hala da yapmaya devam ediyorum.Bilerek mi hayır.
Tamamen bakış açısı..Bana doğru gelen karşımdakine genelde yanlış geliyor.Hatalar da kişiye göre değişiyor yani Hocam.
Buna karşılık ben doğru bildiğim yolda ilerlemeye devam ediyorum.Pişmanlıklarımı bir bohça yaptım sırtımda taşıyorum.Her geçen gün biraz daha ağırlaşsada gücüm yettiği yere kadar taşımaya devam edeceğim.
Yaşlanınca mı:) Onları ilk bulduğum çılgın bir nehire avazım çıktığı kadar bağırıp gözümde yaş kalmayıncaya kadar ağlayarak atacağım dibine..Elimden bir tutan olur mu o zaman bilmiyorum.Ama ben ölene kadar yaşam denen bilardoyu oynayacağım.Ben vurdukça ıstakayla bazen yüzüme gelse de top bıkmadan devam edeceğim.
Size pes etmeyin demek düşüyor bana.Ne zaman pes edersek yük o kadar ağırlaşıyor çünkü.
Saygılarımla efendim.
//Yalnızlık;tek kelime söylemesi o kadar kolay,heyhat
taşıması o kadar zor ki. GOETHE//
Hayata dair anlamı ve kişisel yansıtmalarla bezeli yazınız
gurbette yalnızlık,yaşlılık ve rahatsızlıktan bir kesitti...
Ayrıca;geçmiş olsun dileklerimle ve doğum gününüz kutlu olsun
diyerek,sağlıklı,mutlu uzun bir ömür ile meydan okuyunuz yıllara.
Hayata gülümseyerek nice mutlu yaşlara.
Bayramınız kutlu olsun,hayatın umutsu elleriyle...
Saygı ve selamlarımla.
ne demem gerektigini bilemiyorum.Bayramın hüznü var icinizde birde hasta olmanız .
Kendimi sizin yerinize koydum:/
Gurbet,yalnızlık birde hasta oluşunuz etkilemiş,
birkaç güne kadar atacaksınzıdır üzerinizden atmalısınızda.
Herşey insanlar icin,
sanırım siz yaşlanıyorum diye üzülüyorsunuz evet evet öle olmalı
sizin gibi pozitif biri gunluk gecici durumlardan etkilenmez. etkilensede atlatır.
hüzün çiceği uğramış kovuverin gitsin:))
(gulümsetmek icindi son satılar)
Saygılarımla çokca...
sean tarafından 10/15/2013 11:36:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
Üstadım öncelikle geçmiş olsun. Ayrıca herşeyin gönlünce olacağı, sağlıklı, huzurlu, mutlu ve umutlu nice uzun yıllara. Çok ve güzel yaşa..
Bizim gurbetimiz hasbelkader hep Arap ülkelerinde geçtiğinden olsa gerek şöyle bir söz derler: O kum birkez ...... kaçmayagörsün birdaha vazgeçemezsin gerçekten de öyle Libya düzelse de gitsem diye aşerir gibi sabırsızlıkla bekliyorum. Bizler zorlu şartların neferleriyiz, yılmak yok..
Selam ve Saygılarımla..
çok haklısınız kaç yaşında bu yazıyı kaleme aldınız hocam gerçekten gerçekliği gözler önüne sermişsiniz benim annem yanımda emekli öğretmen ve alzaimer oldu ona ben bakarım yanımda ayrılmam asla bırakmam babamada öyleydim ben yaşlılara hürmeti çok seviyorum ve düşünüyorum annem ya yalnız olsaydı bunu sık sık düşünürüm gerçekten gözüme korkunç gelir hep ki yakın mesafelere bile gittiğimde annem o kadarcık sürede bile yalnızlığa dayanamıyor gençlere de iyi değil yalnızlık bir söz vardı bir düşünürün hani ne zordur şu yalnızlık ne zordur bilemezsin düşmanın gelse kalk git diyemezsin... ALLAH kimseyi yalnız bırakmasın evet yazınıza katılıyorum özellikle yaşılıkta
yaşlılığı biraz da bilgelik gibi görmeli yoksa çekilmez olur geçmiş olsun size ve bu arada doğum gününüzü kutluyorum mutlu ve uzun yaşayın tebrikler yazınızı severek okudum biz buradayız yalnız değilsiniz lütfen öyle demeyin en büyük yalnızlık kalabalıklar arasında bile ruhun yalnızlığıdır aslında sevgimle kalın