- 1314 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
sizin bayramınız ne renk?
Biri dağda biri bayırda bizim çocukların. Henüz telefon da açmadılar. Öğrenci olan daha uykudadır, gezgin olan bayramdan çok uzaklarda, bayramı bütün ritüelleriyle yaşıyor, yaşatıyor İstanbullarda bir yerde diğeri de. Biz “bir kör bir ayvaz” değişine uygun bir vaziyette başbaşa bir bayram geçiriyoruz eşimle. Az sonra büyüklerle buluşmak üzere yola çıkacağız. Her bayramın rengi başka başka oluyor. Sizin bayramınız ne renk:)Biz bu bayram biraz griyiz sanki. Bayram çift taraflı bir tavırdır bence. Kişinin kendisinde başlar çevresinde devam eder ya da çevresinde başlayıp kendisinde devam eder.Bu yönüyle inanan da inanmayan da içindedir bayram çemberinin. Bayram ritüellerindeki hikmet yağmurları ile ıslanırız hepimiz. Her yerde bir bayram telaşı vardı dün akşam şehir merkezinde. Genç anneler, babalar çocukları ile mağazaları doldurmuştu. Hep beraber bir coşkunun, bir heyecanın, içindeydik.En çok da çocuklara geliyor bayram; Çünkü ruhlarında onları alaşağı eden yaratılış mevzuları yok henüz. Onlar cevaplarıyla doğuyorlar. Büyürken kaybettiğimiz cevapların peşindeyiz biz büyükler de. Bayramlar o cevapları bulmaya güzel bir vesile olur belki de. Haydi senede bir sefer etrafımızı kuşatan bu zengin enerji ile ruhumuzda bayram takları kuralım hep birlikte… Geçiş törenlerimizde daha nice nice bayramlar sevdiklerimizle sağlık ve mutlulukla yer alalım inşallah. Herkese iyi bayramlar.