- 804 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Müslümanlık bu ise...
Ben bazı şeylere karşı olduğumu söylediğim zaman bana hep ön yargıyla yaklaşanlara fazla bir karşılık vermiyorum.
Mesela Hac ibadetine karşıyım dediğim zaman soruyorlar;
“Neden karşısın yoksa sen Müslüman değil misin yani” diye”
O insanlara normalde susuyorum, çünkü onlar inancı kendi yaptıklarından
İbaret sanıyorlar. Lakin yinede o insanlara vereceğim cevap şudur;“Ne zaman ki dünyanın hiçbir yerinde hiç kimsede para diye bir sorun olmazsa, işte bende o zaman gönül rahatlığı ile hac ibadetimi yaparım.
Onun dışında ben hacca gitmişsem ve örneğin karşı komşum ya da bir yakınım geçim sıkıntısı çekiyorsa, ben o yaptığım şeye ibadet demem, diyemem…
Ve de 2013 yılında şu bir gerçektir ki, “Türkiye’nin geliri, gideri, bilmem şu su bu su hesaplandığında görülecektir ki, kimse hakkı olan parayı almıyor. Bu gelir ve giderler sadece birkaç kişinin işine yaramaktan başka bir şey sağlamıyor ve yine bu kişiler İslam’dan bahsetmesini iyi biliyorlar.
Bu kişiler ellerindeki paraları har vurup harman savururken bazı medya yandaşları ise buna haber değeri veriyorlar bu insanları gündemden düşürmüyorlar ve yine diğer bir tabirle insanların rızkına göz diken patron ve patron yalakaları da bu gibi işlerde kendine ait geliri sağlamayı biliyor ve tüm bunlara rağmen televizyon karşısında halk karşısında biz dinimize bağlıyız demeyi de biliyorlar, dine bağlı olmak, Müslüman olmak bu öylemi, eğer öyle ise ben Müslüman değilim.
Ve bu insanlara bir anda doğaçlama ile çıkan satırlarımı ithaf ediyorum.
İnsanları sömür
Gece gündüz deme mesaiye bırak çalıştır
Karşılığında hakkı olanı verme
Onların emek gücüne göz dik...
Sonra Cuma’ya git
Hacca git
Kurban kes
Oruç tut
Çünkü sen Müslümansın…
Dinin kullananlara karşıyım, dini yaşayanlara da karşıyım neden mi çünkü dini kendisine oyuncak etmiş insanların karşısında olmadığınız için karşıyım. Bu konuda daha fazla şeyler yazardım lakin bu kadarıyla bile beni anlayacak insanların olduğunu düşünüyorum ve başından beri söylemek istediğim şeyi şimdi açıklıyorum bu somut örnekleri ile açıklayabildiğim kadarı bilgileri aktardım ve şunu belirtmek istiyorum. “Eğer Müslümanlık bu ise ben Müslüman değilim”
Fatih Ortakçı (10 Ekim 2013)
YORUMLAR
Dünyada para sorunu kalmaması gibi bir problem söz konusu değil. Söz ettiğiniz pastanın büyük dilimini yiyenlerde müslümanlar değil zaten. Koç,Sabancı Boyner, bunlar sütten çıkmış ak kaşık bütün sorun yeşil sermayenin öylemi. Bırakın Allah aşkına.. Demode sosyalist fikirlerinizi beyan etmek için dini kullanmayın çok gördük böylelerini
Yazınızdan anladığım kadarıyla Müslüman olmakla ilgili bir sorununuz yok. Müslümanları sömüren din
tüççarlarıyla ilgili sorununuz var. çok haklısınız ancak şundan emin olun o insanlar bunun hesabını çok ağır ödeyecekler hiç kaçacak yerleri yok herkesi kandıra bilirler amaa
Hac ibadeti zekatını vermiş ekonomik durumu iyi olan Müslümanlara farz kılınmış sosyal bir ibadetidir
Müslümanların birlik beraberliğini sağlayan ve amaçlayan güzel bir ibadettir.
Dünyada para sıkıtsı çeken insanların para sıkıntısı haca giden insanların haca gitmemesiyle çözülecek olsa yazdıklarınıza katılabilirim peki..! bir gecede yüzlerce haca gidecek insanın masrafından birkaç misli fazla parayı kumara veren insanları ne yapacağız ? yada zinaya içkiye avuç dolusu para saçan insanları.
dolayısıyla İslam diniyle gündelik yaşamdaki çarpıklıkları özdeşleştirip dine küsmemek gerekir.
Bence ben Müslüman değilim, demeyin'de ben yanlız beni yaratana kulluk eder, yanlız ondan korkar,ve yanlız ona secde ederim bu yanlış insanlarla işim olmaz deyip, aydın dürüst bir Müslüman olarak İslamın ve bayramın tadını çıkarın.
Umarım ve gönülden dilerim bir gün peygamber efendimize misafir olur Kabeyi tavaf eder Müslüman olmanın keyfini sürersiniz.
Bayramınızı kutlar, sevgi ve selamlarımı sunarım.
Serhat BİNGÖL tarafından 10/15/2013 8:37:27 AM zamanında düzenlenmiştir.
Aman şuraya bir yazı yazıyımda boş kalmasın gibi olmuş. Başlıkla ve yazılanlar arasında bir bağlantı kuramadım. Müslümanlığı sorgulamak için iyi bir yazı değil kaldı ki müslümanlığı sorgulamak da bana göre kimsenin haddine değil. Herkes kendine bakmalı kişi ne yaparsa kendine yapar.