- 540 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÇALIŞAN DA VAR UNUTMA!
Daha önceki bayramlarda sağlık, huzur ve mutluluk temenni etmiş olmamıza rağmen, bir bayram daha gerek kişisel ve gerekse ulusal sıkıntılar içinde geldi.
Özel sektörün birçok işyerinde bu bayramda çalışma devam ederken, devlete ait iş yerleri tatil yapmakta.
Özel sektörde işçiler çalışmaya devam ederken işyeri sahipleri, gerek yurt içi gerekse yurt dışında tatillerini huzur içinde geçirmekte, gittikleri tatil yerleri kurban ibadetini yapmaya elverişli olmadığı için (!) vekâletle bu ibadetlerini yerine getirmekteler.
Yine bu iş sahiplerinin bir kısmı zenginliklerinin bir ifadesi olarak bir veya daha fazla dana/deve ‘yi kurban ederken, çalıştırdıkları işçilerinin alın terlerini görmezden gelerek, tatil gününde yanlarında çalıştırdıkları işçilerine ek ücret ödememektedirler.
İşçisinin alın terini ödemeyen bu sözde Müslümanlar, kendilerini en inançlı Müslüman olarak görmekten/göstermekten de geri kalmıyorlar. Bunlardan bazıları; gösterişli törenlerle uğurlanarak Hac’ca gitmekte, dönüşlerinde “Hacı Baba” olarak el öptürmekteler.
Bir başka kendini Müslüman sanan kesim ise, kurbanın anlam ve önemini unutmuş olarak, “kendin kes- kendin pişir- kendin ye” yaparak sevap kazandıklarını sanmaktalar.
Bir türküde denildiği gibi: " Bayram gelmiş neyime, kan damlar yüreğime..."
Bu duygular içinde; Kurban Bayramınızı kutlar, aile bireyleriniz ve sevenlerinizle birlikte daha nice bayramlara sağlık, huzur ve mutlulukla ulaşmanızı temenni eder,
Saygılarımı sunarım.
Bekir GÜÇLÜER
NOT: İşyeri sahibi ve vekillerine hatırlatma!
4857 sayılı iş kanunu:
Madde 44: Ulusal bayram ve genel tatil günlerinde iş yerlerinde çalışılıp çalışılmayacağı toplu iş sözleşmesi veya iş sözleşmeleri ile kararlaştırılır. Sözleşmelerde hüküm bulunmaması halinde söz konusu günlerde çalışması için işçinin onayı gereklidir.
Bu günlere ait ücretler 47’nci maddeye göre ödenir.
Madde 47: Bu kanun kapsamına giren işyerlerinde çalışan işçilere, kanunlarda ulusal bayram ve genel tatil günü olarak kabul edilen günlerde çalışmazlarsa, bir iş karşılığı olmaksızın o günün ücreti tam olarak, tatil yapmayarak çalışırlarsa ayrıca çalışılan her gün için bir günlük ücret ödenir.
Yüzde usulünün uygulandığı işyerlerinde işçilerin ulusal bayram ve genel tatil ücretleri işverence işçiye ödenir.