- 1206 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
BU GÜN BAYRAM
Evet bugün bayram önemli ve değerli birgün. Asıl bakış açılarımızda farklı tabi, kimine göre dinlenilecek tatil yapacaksınız, kimine göre dostane ziyaretleriniz ve ziyaretçileriniz olacak , kimine göre onca süre ayırılmamış telafisi olan hayatı ve yaşamı paylaşmanın tam zamanı.
Koca bir yıl akrep ve yelkovan takvim eşliğinde bir bir geçen günler, arada söylemler bayram ne zaman tatilse kaç gün, bayramda ne yapacağımız, hatta ve hatta öncesinde ve sonrasındaki yapacaklarımız. Bayram mevsimin hangi zamanına denk geliyorsa değişken olan tüm planlamalarımız yapabilirliklerimizle.
Bizi davet edenler bizim davet ettiklerimiz. Buluşmalar karşılaşmalar tokalaşmalar selamlaşmalar vede tüm içindeki gönülden dualar temenniler, iyi niyetli yaklaşımlar. Daha ne olsun acizkar davranmazsak şayet.
İçinizdeki öfkenizin, kininizin affedilebilirlikle yol aldığı kininizin nefretinizin küllendiği sakinleştiğiniz en anlayışlı olduğunuz anlar hep bayramlar. Yerine en güzel çocuksu hislerle bir kaç yenilen şeker ve lokumla tatlandırıldığı bayramlar, mis gibi kokan 80 derecelik kolonyasıyla, avuçların ovuşturulduğu, şekerinse asla tek alınmaması gerektiğinin vurgulandığı bayramlar.
Yılda iki dini bayramın her birinde kendine özgülükle anlamayı ve anlaşılmayı, ve paylaşmayı içeren bayramlar. İbadetle birlikte insana dairlikte davranışsal özellikleri içerdiği adeta insana dur neredesin ne yapıyorsun anlamaya çalış dendiği bayramlar.
Çocuklarımız aslında en anlamlı yaşayanlarımızdır bu bayramları gelenek ve göreneklerimizin onların üzerindeki etkilerinin ne denli yüksek olduğunu gözlemlemek mümkün. Sabahleyin çok erken uyanmaları bayram öncesinde alınan özel kıyafetlerin adının bayramlık oluşu, ve gün içinde büyüklerinin onlar için en değerli ve anlamlı zamanı ayırışları, sınır konmayan şekerlemeleri alıp, ceplerine, çantalarına koyuşlarındaki fark. Gözlerindeki mutluluk bir yere sığamamaları. Onlara sunulan ikramlar, yalnızlıklardan kalabalıklara dalış, birlikteliklerle oturulan sofralardır bayramlar.
Yaşlılar ah en erzem yanlarımız ciğer parelerimiz, yıllarca ektiklerini harmanlama zamanı gelmiştir ve bizlerden tüm beklentileriyle bir kaç güne dahi sığdırabilseler onlara hayat veren bayramları o bile yetecektir, zira senede 2 defa olan bu günlerde.
Çocuklar ondan ötesi torunlar neredeler, kendilerine gidilen onca yollarda ne kadar yol almışlardır bu dede ve nineler. Bir görebilsek gözlerindekini bir hazan, binbir hüzün içerir bakışları, umutları ve affedilebilirlikleri hiç mi bitmez? Yüzbinlerce sevinçtir bizlere dokunuşları, son sıraya bıraktıklarındandır kendilerini, onca hasret içeren sarılışlarındaki eyvallah edişleri, kabullenişlerindendir ki elbetbizlere hadinin güle güle deyişleri. Yoksa hiç bırakabilirler mi? Bizimse onca yapacaklarımız arasında yetişemediklerimizdir oysa onlar.
Evlatlar ciğer denen ana kuzularıdır kokusu alınacak elbet. İstediği beklediği sevdiği yemek yapılacak bugün elbet, şımartılacak, önemsenecek kocamış olan gönülden görülen çocuksu sevilenlerindir bu bayramlar.
Hadi bakalım gelecek çocuklar şanslı olsun
Onlara ayıralım özel anlar, gitmelerimiz öylesine olmasın
Beşer dakikalık komşu ziyareti gibi de olmasın
Duruma bakıp kalalım hadi biraz daha saatlere bakmadan
Sevdiklerimizle yaşayalım zamanın en güzel olanı bu günde bayram
Özelliği ve güzelliği ile tüm şekerlemeleri, yemekleriyle, sabrı, inancı, sevgiyi, barışı içeren gönüldenlikleriyle yaşamın içindeki bizi unutarak, alıp başkalarıyla da umut dolu paylaşımlara sürükleyen tüm bayramlarınızı canı gönülden kutluyor, sizlere sevdiklerinizle birlikte hep bayram tadında sağlıklı mutlu bir yaşaman diliyorum. Sevgi ve Saygılarımla
Yazan/Hülya COŞKUN
Fotoğraf/ Zülfü AYDIN
YORUMLAR
Güzel bir bayram yazısı.
Bizim için hüzünlü ama....
Zira,
bu bayramı da gurbette,
sevdiklerimizden uzakta, yalnız başımıza geçireceğiz.
hatta ve hatta,
bayram namazına gidebilmemiz bile tehlikede.
Çünkü, tek bir adet cami ve ve ben oraya sabahın köründe nasıl gideceğimi bilmiyorum.
Bakalım...
Bir gitme mücadelesinin içinde olacağız yarın...
Başarabilecek miyiz, göreceğiz.
Güzel bir çalışma idi.
Her cümlesi değerli idi.
İyi bayramlar diliyoruz sizlere.