- 832 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BEYİN YIKAYAN DİZİLER..
Geçen gün Sinan Çetinin yeni bir programı başlamış “Fenomen” izleyenleriniz vardır. İzleyenlere televizyonlarının üzerine kaşık koydurmuşlar, telkinle komut verip kaşıkları düşürmüşler. Nasıl mı oldu bu iş; bildiğiniz gibi insan oğlu beyninin yalnızca % 10 luk performansını kullana biliyor. Bilinç altına verilen telkinlerle cisimleri dokunmadan bile hareket ettirecek gücümüz var aslında. O kaşıkları düşüren seyirci kendisi ama farkında değil.
Bunu neden anlattım; uzun zamandır aklımı kurcalayan bir konuda bu program beni dehşete düşürdü. Evet demek bu kadar bilinç altımıza telkin yollaya biliyorlar. Bilinç altını yıkayan diziler bu denli tesirli olabilir.
İnanın komplo teorisi değil bunlar. Dizilerle istedikleri insan karakterlerini oluşturma çabaları var, korkarım bu çabaları başarıyla da neticeleniyor. İsmi lazım değil bir dizide masum lise aşklarını anlatan bir konu işlenirken, birden dizinin akışı değişti. Onun sevgilisiyle bunun sevgilisi…. Anlatmaya bile hicap duyduğum çarpık ilişki yumağı, hamile kalan liseli kız vs.vs. Başka bir dizi ile mafyalaşan geçler, kocasından intikam almak için başkasıyla birlikte olan kadınlar. Bunlar o kadar masum gözüküyor ki hiçte suçlayamıyorsunuz, bu ucube yaşam tarzına hak verir oluyorsunuz. Daha da kötüsü bir süre sonra bu olayları gerçek yaşamda da görmeye başlıyorsunuz ve hiç garipsenmiyor normalleşiyor olaylar, normalleştiriliyor.
Bu ne biçim bir amaç, kim neden böyle bir şey için sistemli olarak çalışsın; Açıkçası tam olarak bu sorunun cevabını verme cesaretim yok. Belki yalnızlaşmış bireyi yönetmek ve yönlendirmek daha kolay olduğu için olabilir. Bunun önünde ki en büyük engel de Türk milletinin sağlam aile yapısı. Sebep veya sebepler nelerdir bilmem ama hedef alenen aile yapımız, buna eminim. İnanın dizilerde ki konular öyle tesadüfi seçilmiş konular değil. Bir amaca hizmet ediyor. Gün geçtikçe katlanarak artan boşanma olayları da maalesef başarılı olduklarını gösteriyor..
Benim elimden bu yazıyı yazmak geldi, başka bir şey gelir mi bilmem, ne gelirse de yapacağım. Eğer sizin de elinizden bir şey geliyorsa ne olur tepkisiz kalmayın. Rabbim Vatanımızı, ailemizi şer niyetlilerin oyun ve hilelerinden korusun. Bu karanlık oyunları kendilerini bulsun. Allah’a emanet olun…
YORUMLAR
Evet artık dizilerde yaşanan olaylar gerçektede yaşandığında garipsenmiyor olağan bi şey zaten ben bunu şu dizide yada filmde görmüştüm ne ki niye şaşırdın deniliyor ;artık dizilerde yaşananlar gerçek hayatımız oluyor,yaşantımız dizi oluyor.Ne yazık kı bunu durduramıyoruz,bu tuzaktan kurtulamıyoruz ve bızı kurtaracak birileride malesef yok varsa da sesi duyurulmuyor GÖRÜNTÜ VAR SES YOK YANİ
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 1:42:13 AM zamanında düzenlenmiştir.
Evet, çok güzel bir konuya değinmişsiniz..
benim en fazla şaşırdığım şey ise milletimizin saf saf bunlara inanması...
herkese diyorum bunlar temsildir ve gerçeği zaten tam olarak yansıtamayacağı gibi, bir de malum dizide, tamamen ideolojik ve tek yanlı bakılıyor olaylara.tamam, bakılabilir, bunu da anlarım, bu da sanattır, ama milletimizin bunlara inanmasına şaşırmamak elde değiil.
liselerimizi çete ocaklarına dönüştüren öteki malum dizi hakkında söylemek istediklerimi anlatmaya ise günler yetmez...