- 776 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Tek Yüreklilik-Halifelik Makamı ve Günümüze Etkileri
Hz. Peygamberimiz (s.a.v.) ‘den sonra Müslümanlara önderlik,haşa peygamberlik değil,ilk dört halife dönemi tüm Müslüman alemince emin zamanlar ve özlenen zamanlar..Daha sonraları Hz.Muaviye’ye geçen haksız halifelik.Ashab-ı Kiram’ın büyüklüğü sayesinde kötü sözle anılmayan halifelik dönemi.Emevi döneminden sonra Abbasilere geçen,yüzyıllarca Türkler tarafından korunan mukaddes makam.Bir Türk devleti olan Memlüklülerde uzun süre süren halifelik dönemi..Taki Yavuz’un Mısır Seferi’ne kadar.Osmanlı’nın asla halifelik için gitmediği topraklardan gelen mukaddes makam.Bir hak edişin,özü İslam ile yoğrulan bu devletin gücünü aldığı Allah’tan gelen işte bu mukaddes makam.Kırım’ın kaybedilmesine kadar asla siyasi lehte kullanılmayan bu makam,Kırım’ın Rusya’ya bırakılmasına karşın,halkın halifeye bağlı kalması şartı getirilmiştir.
Cumhuriyetin başlarında kullanılan halifelik daha sonra kaldırılacak ve Müslüman alemi,artık “Tek Yüreklilik” sözünü bir faniye en etkili bir şekilde söyletebilecek makamı kıyamete kadar kaybedecektir.Halifelik kaldırılana kadar geçen zaman zarfını bu kadar kısaltabildim sıkmamak adına..Asıl geçmek istediğim konu hilafetin sonrasıdır.Neden kaldırıldı bu makam?Sebebi laik devlet miydi?Halk hilafetin kaldırılmasında ne kadar etkili oldu?Bu olay,bu vahim olayı halka sorulması gerekilmez miydi?Bugün iki milyarı geçen Müslümanlara neden sorulmadı?Sorulmadan yapılan bu hareket dünyada Müslümanlara yapılan en büyük ihanettir..Bu vahim hadise hep tarihte sorgulanacaktır..
Halifeliğin kaldırılması için basit sebepler sürülmüştür..Örneğin Osmanlı’yı yeniden kurmak.Bu kadar zor muydu halifeyi değiştirip kendi insanlarından seçmek ve topluma yön vermek.Asıl amaç farklı olunca evet zordu.1921 yılına kadar esir halifeyi/padişahı kurtarmak,vatanı kurtarmak adına meclislerde yapılan hararetli konuşmalara,kişilere ne olmuştu?Laikliliğin gerekleri denilecekti.Fransa’dan laiklik alınacaktı.Anayasa uzmanları bir yasa yapılırken o devletin ,milletin örfüne,adetine,toplumundaki düzensizlikler ve aksaklıklarına göre yapılması şart diyorlar.Laiklik Fransa’ya neden geldi peki?Kilisenin halka müthiş baskısı,insanları engizisyon mahkemelerinde haksız,yargılama yapılmadan öldürülen insanların neticesinde geldi.Dini her şeye alet eden kilisenin vahşetleri,laiklik için halkı savaşmaya itti.Türkiye ise laikliğin en katı olduğu devletten aldı,yani Fransa!Çocukların cami avlularına bırakıldığı bir memlekette,yıllarca her dine,millete sonsuz hoşgörünün olduğu mirasçı bir devlette bu vahim durum şimdilere taşınmış büyük sorunların en büyük adımı oldu.
Laikliği İngiltere’den alabilirdik,ama olmadı.Bugün Müslümanlar için şeriat mahkemesi olan İngiltere’den,ama olmadı.Nüfusu beş milyonu geçmeyen,toprağı Kıbrıs adası kadar olmayan devletten alınan medeni kanunlar bizi milli benliğimizden etti.”Bu kadar aciz miydik?” soruları bu yasa transferlerinden sonra sorulmaya başlandı.Hala darbecilerin yaptıkları yasalarla idare eden devletin halkı bu soruları sormaya pekala hakkı vardır.Ve artık en neticeye varalım.Hilafetin yokluğunda Müslümanlar bölük bölük ayrıldı.Sahte hocalar vb. birçok sahte dış oyunların neticesinde bugün Müslümanlar tek sesliliğini kaybetti.Birbirimizle kavgalara tutuştuk.basit yorum farklılıkları için bile birbirimizi cehennemlik zatlar olarak ifade ettik.Oysa aynı Allah’a el açıyorduk..Birbirimize düşürüldük,küstürüldük…Bu sadece ülkemize etkisi.Ya dünya Müslümanları “Tek Yüreklilik” sözünün anlamını yitirdiğini biliyor.Çünkü tüm Müslüman alemi öyle bir bölüştürüldü ki mezhep çatışmaları her gün Müslüman’ın başka bir Müslüman tarafından kanını akıtıyor.
Artık sonuca gelmek istersek ; “Halifelik Makamı” nı papalık gibi düşünmeyin.Halifeliğin şuradaki tek harfi papalıktan,Vatikan’dan daha değerlidir.Bu yüzden Müslümanlar büyük bir makamı,maneviyatı kaybetti.Hz. Muhammed (s.a.v.)’e bağlı bu gönüllerin,Kur’an-ı Kerim’e sarılan bu ellerin,Allah’a adanmış bu hayatların şu Müslümanların katliamının durmak bilmediği şu günlerde Halifelik Makamı’ndan “Tek yürek olun Müslümanlar,oyuna gelmeyelim!”hitabını keşke duyabilselerdi…
YORUMLAR
O Müslümanlar,
hiç bir zaman tek yürek olamıyor maalesef.
Sebebi basit.
Arabistan'da biraz yaşayın, çabuk anlarsınız.
Arap ırkı, çok değişik insanlar.
Hiç Türklere benzemiyorlar .
Bizde de çürük çok ama,
Araplarla anlaşmak zor.
Söz konusu para ise, o zaman daha zor.
Şerif Hüseyin,
sadece iktidar için mi satı Osmanlıyı?
Değil...
Para için de...
Düşünceleriniz güzel de, uygulaması zor...
Yazınızı ilgi ile okudum.
Bir çok konuda size hak veriyorum.
Tamamında değil.