- 430 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Öykün Me
Öykün Me
Bazı ezik toplumların tarihe bu denli şiddetle sarılmasının nedeni şudur: Yeni dönemde kayda değer etkili faaliyetleri olmadığından eski kahramanlıklar üzerinden teselli arar. Kişi bazında da durum budur. Kendi ezik, atası muhteşem...
Tarihsel şahsiyetlerin eksik kalan heveslerini tamamlamaya kendini adamış olanlar bilmeli ki kendileri olmayacak ileri aşamada. Yani taklit ettiği tarihsel şahsiyete kendi şahsiyetleri kurban olacak. Ve tek bir şahsiyet kalacak, o da tarihsel olarak ilk olan; diğeri, ebediyen silinecek!
“Zat” yazımda da belirttiğim şekilde, İsrafil sur üfleyerek “İnsan” zatını toplayacak. Yani evrene yayılan yaşamsal verileri toplayacak. Üretilenleri… Başka zatlara hizmet edenlerin toplanacak bir zatı da olmayacak!
Tarihsel şahsiyetleri yaşamak hevesi son dönemde moda oldu. Bunun sakıncası şudur! Eski zamanda yaşamış gitmiş olanların hatalı yanları da yeni zaman aktarılır. Ve yeni zaman insanı eskiyi taklit ederken kendini yaşayamaz! Eski zaman insanının kavgalarını tekrarlar durur!
Kendini siliyor zaten bu kişiler. Tarihsel kahramanları şizofreni olarak yaşıyorlar.
Çoğunlukla tarihe sarılmak şu nedenle oluyor! Kendini değersiz sananlar, tarihsel kişilikleri kendinden değerli sanıyor; oysa onlar da kendileri gibi insan idi. Kendi hayatlarını yaşadılar. Şimdi onları kendilerinde yaşatmaya kalkanların kendi hayatları taklitte olacak! Yani, biri esas diğeri taklit!
Nuh‘un gemisine felsefi bakıyorum. Nuh’un gemisini çok farklı değerlendirdim!
Genelde tahta gemiye zürafaları, zebraları doldurdular, sembolü anlamadılar çünkü! Bu gemi sanki bir uzay gemisi ve içinde tüm canlıların DNA bilgilerini dijital ortamda saklıyor. Ve yeryüzü yaşama müsait olunca geri iade ediyor yer yüzüne… Buradan şöyle bir çıkarım da yapıyorum: Nuh’un gemisi nasıl DNA bilgilerini saklıyor, tarihe konu olan bilgiler de o şekilde evrende saklanıyor. Tarihsel öykünmelere de kaynak oluyor! Hani fizikçiler söyler ya üretilen tüm yaşamsal veriler, düşünceler dahil evrene yayılır. Bir alet olsa bunlar toplanır. Ben bu örneği “Zat” için kullandım. İnsanın evrene yaydığı verilerin toplanması o kişinin zatı oluyor. Başka zatlara öykünenler de kendi zatına değil öykündüğü zata veri aktarıyor. Taklitçilerin hazin sonu… Nuh’un gemisi sembolünü iyi okuyan anlar ki Dünya ne zaman elverişsiz bir duruma gelmiş, bilgileri saklayacak bir gemi de işi devir almış! Yani Dünya yaşamını devam ettirecek bilgiler datalar saklandığı yerden ortam müsait olunca çıkarılmış. Levhi mahfuzda saklanan bilgileri düşünelim.
Kısaca zat; ruhsal yazılımın, beden donanımında ,işlemesiyle açığa çıkan yaşamsal verilerdir. Buna esmanın açığa çıkması da denilebilir. Yani zat, ne ruhtur ne de beden; zat, ruh ve bedeni kullanan “Ben” liğin ürettiği, evrene yaydığı yaşamsal verilerdir!
Son tahlilde; evrene yayılan tüm bilgiler bir şekilde muhafaza oluyor! Muhafaza şekline ister “Levhi mahfuz (Muhafaza edilen levha; arşiv)” ister “Nuh’un gemisi” diyelim; sonuçta bu bilgilerle yeni devranlar kurulur! Tarihsel öykünmelere gelirsek, tarihsel tekerrürlerin gelişime hiçbir faydası olmaz! Veriler zaten evrende muhafaza ediliyor. Bunları ısıtıp ısıtıp öykünmenin insanlığa yeni bir tekamül açısından faydası olmaz! Kişisel olarak zat kaybından başka bir işe de yaramaz! Her insan kendi zatını oluşturmakla mükelleftir. Başka zat taklitçisi kendi zatından başkası lehine çekilmiş sayılır. Unutmayalım ki herkes kendi zatıyla evrende görünebilir! Potansiyel hırsızlarının eski zamanlarda ilahlarla, sonraları da aracılarla zat çalması da öğretilerle olur! Oluyor! Günümüzde çok daha kapsamlı bir zat çalma işi yapılıyor bu öğretilerle oluyor. İdeolojik ve dinsel öğretiler en gözdesi idi; idi diyorum çünkü yeni öğretiler daha da tehlikeli boyutta. İnsanları robotlaştıran bir sistem; ne yiyeceğini, ne yapacağını, nasıl ibadet edeceğini, nasıl ve neye inanacağını egemenlerin belirlediği bir sistem bu! Direnenler de sistemden dışlanır! Dünya düzeni işte anlayın gelecek kurgusunu. Bu kurgu işler mi? Kısa vadede işler ama uzun vadede “Nuh’un gemisi” üzerinde saklanan bilgilerle veya “Levhi mahfuz” bilgileriyle kurtarma operasyonu gerekebilir! Yani “Resetler, sıfırlamalar, tufanlar” bu nedenle oldu insanlık tarihinde.
Fazla uzatmayım konuyu, ana hatlar anlaşıldı, diğerlerini siz çıkarırsınız…
Selametle,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.