- 708 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
:::::::BAŞKANLIK SİSTEMİ:::::::
___Son günlerde ortaya atılan ’BAŞKANLK SİSTEMİ ’ Özünde demokratik sistemin ortadan kaldırılmasının gizli bir eylem taslağıdır .Bu da başta anayasa ve parlementonun feshi ....Meclisin ve anayasa mahkemesinin ayağının kaydırılması ile ’ DİKTATÖRLÜĞE’ geçişin sağlanmasıdır. Hatta sultan/lığın ..krallığın
bir diğer modern yüzünün ortaya çıkmasının diğer bir zemininin oluşumu da diyebiliriz ?..Özde ülkedeki ’Kemalizm/in ’ ulusal devlet modelinin yıkılmasın/ın (Yıkılmasına yıkılmış da..! ).kırıntılarının temizlenmesi adına hukuk ve yasa sisteminin temel taşlarının tek tek kaldırılarak belli bir beyin etrafında odaklaşması ’Başkanlık sistemi dedikleri bu yolla astığı astık kestiği yanına kar bir zihniyetin ortaya çıkacağının kesinleşme eylemidir.
___Ben başkanlık sisteminden hiç bir zaman yana olmadım...olmam/da...ABD/deki başkanlık sistemine ölümüne karşı çıkarım....nedenine gelince; Başkanlık sisteminin ; Yasama ve yargı , kurum , kuruluş organlarının hiyarejik tek potada çalışacağına inanmıyorum. Demokratik bir dengenin oluşumunu sağlıyan tek belirleyici kurumun adı ’PARLEMENTER SİSTEMDİR’ bu sistemin ortadan kaldırılmaması başkana bağlanması demek zaten ortadan kalkması demektir. buda ’ DİKTATÖRLÜĞÜN ÖZÜDÜR ’ Çünkü; Başkan görevi süresice yaptıklarından sorumlu olmamak/la hiç bir güç onu sorguluyamaz ve sorumlu tutamaz...maddesi o nu tarafsız kılamaz ve de diktatörlüye götürür.
______Ama Almanya/daki ’Eyalet sisteminin bir ileri aşaması’ özeriklik bir sistem/le ilk yerel eyaletlerin parlementosu ve merkezi bir parlementonun oluşumundan yanayım...Bu yötemle her eyalet kendi parlementosunu kurarken kendi içerisindeki serbestliği...Özerikliyi pekiştirmiş merkez/le ve onun koyduğu ortak anayasa/ya bağımlılığı ile mümkün derim.ABD/ modelindeki başkanlık sistemi her ne kadar başkanın yemini ile belli bir yasa ile çercevelendirilmiş olsa bile yasa içerisinde görünmemesi onu kuvvetler ayrılığı dengelerin dizginlemesinde tarafsız kılmaz bu yolun sonu ister istemez tarihin tekerrüri ile.... başkanı tekrar.’SULTANLIĞA’ iteceyi kesindir.
_____Hükemet üyelerini başkan atar maddesi....hatta bakanları bile dışarıdan atama yöntemi ister istemez ’ DİKTATÖRLİĞÜ’ tetikler.....
Saygılarımla Kadir Haktan TÜRKELİ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.