- 811 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HAYIR'lı CUMALAR
Bu gün Cuma. Ruhların uçuşa geçtiği, saf saf ilahi huzura durulduğu gün. Gündelik hayatın aldatmacasına kanıp; kimliğimizi ötelediğimiz bir hayatta, “Unutma, sen müslümansın.” diye hatırlatan gün.
Müslüman bir ülkede doğmanın avantajıyla, doğar doğmaz kimliğimize “müslüman” ibaresi eklenirdi, şimdilerde bu ibare isteğe bağlı olarak konuluyor. Ben de bir bakıma doğru buluyorum bunu. Dilimizle övünüp durduk dinimizle. En ufak bir amel tartışmasında, “ne yani biz müslüman değil miyiz” diyerek savundu bazılarımız kendisini. Bazılarımızınsa zaten ne savunma ne de övünme gibi bir çabası hiç olmadı.
Herkesin dini kendisinin, seçmekte özgür şimdilerde. “Dinde zorlama yoktur.” dedikleri işte tamda buydu.
Menzil belirlendikten sonra, yol bilinmese bile tabelalarla ulaşılıyor gidilecek yere. Bir de şimdi hayatımızda navigasyon denilen bilgeler var. İşimizi iyice kolaylaştırıyorlar, bize yol gösteriyorlar. Bizde böylece kaybolma riskimizi daha aza indirip, zaman kayıpsız alıyoruz yolumuzu.
Yaşam boyu bir navigasyonumuz var aslında; Kur’an. Annemizden babamızdan bize miras kalan, ya da özgür irade ile seçtiğimiz dinimizi yaşamamızda, kaybolmadan, yoldan çıkmadan ilerleyebilelim diyen “bilge”.
Kılavuzumuz olsa da, bazen başımıza buyrukluk ederiz biz. Hoyrat bir yaşama gönül veririz. Şeytanlar, yeryüzünün en sadık işçileridir; iyi çalışırlar, asla işlerini savsaklamazlar. İnsan oğluysa acelecidir, beklemeye tahammülü yoktur çoğu zaman. Onun içinde bazı lezzetleri daha şimdiden tatmak ister. Keyfinden ödün vermeden yaşamayı arzular. İşte bu yüzdendir şeytanın insanı bu kadar kolay kandırması. Öyle usta telkinlerle insanı amelden uzaklaştırır ki şeytan, insan menzilinden saptığını bile fark etmez çoğu kez. Tam da bu uzaklıktayken kocaman bir tabela çıkar önümüze; “Bu gün Cuma.” İç sesini lâl etmeyenler dinlemez cumaları şeytanı. Şeytana “hayır” dediğimiz gündür Cuma.
“Hayır, çekil yolumdan, ben müslümanım; bu gün benim cami’m var, bu gün benim yaşanılacak bir dinim var.” Dediğimiz gündür bu gün.
Biraz acıdır bu tablo, ama en azından içimizde mücadele var demektir. Bu da aslında çok şeydir.
Öyleyse, “Hayır” lı cumalar…