- 1173 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Ne Kendi Yurdunda Kaldın, Ne Buralara sıgabildin
Beni görünce bir anda elini çöp kutusundan çekip başını öne eğdi! Bende başımı kaçırdım sanki karşılıklı bir burukluk oluşmuştu. 12 yaşlarında Suriyeli kız çocuğunun bu davranışı ile hızla ordan uzaklaşma ihtiyacı hissettim. Aynı Sitedenin içinde dere tarafında biraz da bize yakın yerde oturuyorlar. Zira sabahları erken kalkan bir insanım zaman zaman komşuların dışarı bıraktıkları fazladan eşya çöp gibi şeyleri karıştırıp kaçıyorlar bazen toplu halde bazende tek görüyorum. Ürküyorum ve ardından derin bir acı ile “bunların hali ne olacak ! diye endişe ediyorum aç insan iş bulamadığında ne yapacak? Dillerini de herkes anlamıyor ki? Yani bir yandan endişe bir yandan buruk bir his. O akşamda sanki suçüstü yapmış gibi hissettim kendimi.
Ertesi sabah eşimi işe ugurlarken kapıdan dışarı gayri ihtiyari bakıyordum aynı kız çocuğu dedesi olsa gerek yanında hoplaya zıplaya yürüyor.Dedenin sırtında geniş bir torba dedesinin yükünü hafifletmek istercesine torbanın ucundan kaldırıyor. Eşim “hayırdır içeriye geçmiyormusun”sözleri ile irkildim “tamam “der gibi başımı sallayarak içeri yöneldim dede ve kız sokağın köşesini dönmüşlerdi bile.
Öğlen üzeri komşum beni kahveye çağırıyor evlerimiz bahçeli olduğu için balkonda oturuyoruz. Yan komşunun kapısından seslerle irkiliyorum adam öfkeyle bağırıyor “gidin kendi ülkenize gidin ruh ruh(arapçada git ) bizim ülkemizide kirletmeyin. Gelenler adamın öfkesinden korkup gidiyor ama söylediklerini anlamadıkları aşikar. Komşumla göz göze bakışıyoruz.
“Kapına gelen fakiri geri çevirme” âyeti kerimesi ince bir hikmet taşır.
Bu “çevirmemek yardım veya merhamet değildir” Emirdir.
Bu emirdeki yoksulun iniltisini bu kulak duymaz.
ALLAH’dan başka tarafa yöneldiği için bu hareketi ileri götürmemesi için ona yardım emridir.
Kapıdan çeviren komşumuzda daha iki gün önce insanlıktan bahseden bir konuşma yapmıştı diyor diğer komşum buruk bir şekilde bakışıyoruz. Konuşmaya gerek yok herşey ortada dercesine!
Hem maddi hem manevi olarak yıpranan bu insanların diyetini kim ödeyecek kısaca”Allah hiç kimseyi yerinden yurdundan etmesin” diye dua ediyorum bu aralar.
Sevgimle.