- 1023 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Taktaki Mantari İçi Boş Ya Efendi
Efendim bizim Antakyada adamın biri eşinin kendine ısmarladığı mutfak eşyasını almak üzere Antakya yarı kapalı çarşısına gelir. Ve uygun bulduğu bir dükkana girer esnaf ona ne istediğini sorar adamda ne alacağını unutmuştur alacağı şeyi tarif ederek anlatmaya koyulur “Taktaki mantari içi boş ya efendi sizde böyle bir masluhat bulunurmu beğefendi” Esnaf bu konuşmadan sadece “taktaki mantari içi boş ya efendi” kısmını anlarsa ne olur?Sinirlenip hadi be adam diyerek müşteriyi dükkanından kovar. Gelelim bizim meseleye; şiir yazmasına yazıyoruzda yazdığım şiirde kaç ana tema var belkemiği kürekkemiği (:)) nedir?Birde üstelik aklı başında bir insanın şiirlerinizi anlamıyorum ama beğeniyorum sözlerinden siz nasıl bir sonuç çıkarırsınız. Anladık kendine has yazıyorsun birde efendim şiirde derinlik gerekli diyoruz o derinliği sadece biz anlıyoruz ve buna şiir diyorsak ! Şiir anlatmak istediklerimizin özeti gibidir ancak bu özeti çıkarırkende birinci dizede havadan bahsedip ikinci dizede ali ata bin diyorsan bunda nasıl bir derinlik oluşur ben bunu çözemiyorum? Şiir okunsun diye yazıyorsak en azından kendi anlatmak istediklerimizi daha yalın vurgulu ve etkili bir dille anlatmamız gerekirki okuyucunun duygularına ve anlayacağı dile hitap edelim. İmgeli harfler seçeceğim diye bir şiirde 5-6 tema birden işlenmesinin ne manası var!Okunmasını istemiyorsan o başka!
İğneyi kendime batırarak bu işte daha çok fırın ekmeğe ihtiyacımız olduğunu da biliyorum!
Çok konuştum değilmi? Kestim.