- 1109 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Anneme Mektup ( Küçük bir kızın annesine cevabı )
Canım annem !
Seni çok seviyorum . Senin gibi bir annem olduğu için çok şanslıyım . Senin kaygılarını anlıyorum . Seni anlıyorum , senin beni anladığın gibi ....
Senin öğretilerin doğrultusunda ve senin bana güzel bir model olman sayesinde inancım gereği örtünmemin vakti geldiğini biliyorum . Evet korkuyorum . İnsanların tepkilerine gerektiği kadar cesurca cevap veremiyeceğimi düşünüyorum .
Bazı arkadaşlarımın tanık olduğu olaylar beni korkutuyor . Öğretmenlerden ve çevrelerinde yaşayan diğer insanlardan duydukları ’ Yaşın daha küçük , daha ilerde kapanırsın acelen ne , bu çağda hiç yakışmıyor şu kıyafetin ! ’
Ve devam ederler ’ Biz de dindarız , hatta benim annem de kapalı ... ’ yani kapanmam için annesi kadar yaşlanmam gerektiğini söylemek isterler ... Ya ömrüm yetmez ise yaşlanmaya hiç düşünmezler . Sanki anlaşmam varmış gibi Azrail ile ...
Ve devam ederler ’ Hatta benim dedemin dedesi imammış ! ’
’ İyi !çok çok güzel ! Deden imamsa konu kapanmıştır . Büyük yerden torpilin varmış , Gerek yok senin dininin vecibelerini yerine getirmene ... Cenneti ve Allah’ın rızasını kazanmışsın sayılır hiç zahmet çekmeden ’
demek isterim ...
İsterim ama , anneciğim cesaretim yok henüz insanlarla bu tür polemiklere girmeye ... Onların inançları ve yaşantıları beni nasıl alakadar etmiyor ve benim onlara nasıl müdahele etme hakkım yoksa , onların da bana karışma ve üstelik azarlamaya hiç hakları yok !
Sessiz kalıp , yürüyüp geçmek te istemem . Cevabım hazır aslında ...
Büyük şair , Mehmet Akif Ersoy ’un söylediği gibi :
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem;
Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.
Biri ecdadıma saldırdımı,hatta boğarım!…
-Boğamazsın ki!
-Hiçolmazsa yanımdan kovarım.
Üçbuçuk soysuzun ardından zağarlık yapamam;
Hele hak namına haksızlığa ölsem tapamam.
Doğduğumdan beridir, aşığım istiklale;
Bana hiç tasmalık etmiş değil altın lale!
Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum
Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez boyunum!
Kanayan bir yara gördümmü yanar ta ciğerim,
Onu dindirmek için kamçı yerim, çifte yerim!
Adam aldırmada geç git, diyemem aldırırım.
Çiğnerim, çiğnenirim, hakkı tutar kaldırırım!
Ama diyorum ya , sen benim içimi bilirsin , henüz hazır değilim . Bana güvendiğinden eminim , hiç kaygılanma ve sadece bana biraz zaman ver ...
Seni çok çok seviyorum canım anneciğim ...