- 1502 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SİYASET BİLİNCİ
SİYASET BİLİNCİ VE SİYASETÇİ
Siyaset siyah et yemeye başladığında şeytanın emrine girdiğinden emin olabilirsiniz. Siyaset insan odaklı değil güç ve iktidar odaklı olduğunda halka değil sınıflara hizmet eder. Halkın siyasetini güç ve ikitdar temsilcileri değil halkın içinde çıkan sıradan insanlar meclise taşır.
Siyasetin temelinde demokrasinin yer alması için tepesinde güç sahipleri değil halk oturmalıdır. Siyasetin halka mı yoksa çıkar sınıflarını mı hizmet ettiğini anlamak için vergilerinin kime hangi oranda kesildiğine bakınız.
Siyaset ekonomideki olumsuz faturayı halka olumlu gelişmeyi sermayeye keserse kapitalizm demokrasiyi esir almıştır. Türk siyaseti beylik dönemindeki Anadolu yapısı içinde örgütlenip hareket ettikçe halk değil halklar yaratmaya devam edecektir. Milletvekili sermaye vekili gibi hareket ettikçe milletin değil sermayenin savunucusu olur.
Türk siyaseti milli gücün temeli olan siyasi gücü Atatürkten milli olarak alıp ruhban feodal sermaye sınıflarına paylaştırdı. Türk siyaseti maraba yerine ağayı mürid yerine şeyhi işci yerine patronu seçip safını egemen güçlerden yana koymayı tercih etti.
Demokrasi şeffaflık olduğu halde 60 yıldır herşey kapalı kapılar ardında halka haber vermeden planalandı ve icraata geçildi. Halk yalan talan vergi kaçıran paraya tapan insanı sadece meta gören siyasetçi değil misyonu vizyonu tam siyasetçi istiyor.
Halk dinde Allahla arasına kimsenin girmesini istemediği gibi demokrasidede siyasetçi ile arasına kimseninn girmesini istemiyor. Siyasetçi Türk insanın taleplerine uygun demokratik açılımları kapsıyan siyasi partiler seçim kanunlarını uygulamaya koymalıdır.
Türk halkının siyasetçiden istediği talepler o kadar basit sadedir ki insan hak özgürlükleri tüm isteklerin odak noktasıdır. Devlet bir organizasyondur halkın kendi kendi kendi yönetme işini siyasete tercih yaparak belli süre ile devridir. Halkın siyasetten ve siyasetçiden beklediği hizmettir.
Halk hizmet edene, istihdam yaratana, sosyal problemleri çözene oy verir. Siyaset bunu başarmak için siyasi bilincini, vizyonunu ve misyonunu doğru analiz etmelidir.
Devlet siyasetçiye göre çiftliktir ama siyasetçinin hazmedemediği kendinin kahya milletin ağa olduğudur. O halkı maraba kendini ağa sanıyor. Parayı veren düdüğü çalar vergiyi veren milletse devleti yöneten siyasetçi millet iradesinin ağa kendinin kahyalığına razı olup iş yapmalıdır. Milletin ağa kendinin kahya olduğunu unutan siyasetçi ayaklar ne zaman baş oldu diyacek kadar küstahlaşır ve millete zulüm eder.
İSMET ZEREN