- 2167 Okunma
- 6 Yorum
- 1 Beğeni
KADIN
Kadın etten kemikten bir varlık yüreğinde merhamet taşıyan ömrünce sevmeyi sevilmeyi dileyen, narin kırılgan Allah’tan sonra yaratma olgusuna sahip kutsal bir varlık benim gözümde buna karşı çıkanlar olacaktır elbette Allah’tan başka yaradan olmaz diye evet doğru ama bir yerde de bir damladan kadının içinde bir insan yetişmiyor mu?
Erkekler için anaları bacıları kızları ne kadar değerlidir değil mi? Ama kendi ailesinde yaşayan kadınlara yapılmasını istemeyenler neden bunu başka kadınlara yapıyorlar? Bu da bir muamma değil mi?
Daha önceleri evli çocuklu kadınların namus kavramlarının ağır bastığını düşünen ben şimdi tam zıttını düşünür oldum son bir yıldır hayatın bana öğrettikleri bir yandan canımı çok yakarken bazı hemcinslerimden nefret eder oldum. Ve aldatılan kadınların genelde ortak fikri ya kadın asılmasıydı kocam bakmazdı ya da kocam peşine düşmese kadın bakmazdı oluyor hangisi doğru sizce? Ve en önemlisi bunları yaşayan yüzlerce kadın neden boşanmaktan kaçıyor hangi duygu bu yaşanmışlıkları insana affettiriyor?
İnsanın başına gelmeden neler söyleniyor ne ahkamlar kesiliyor anladım ki bekara karı boşamak gerçekten kolay. Tiksinsen de o adımı bir türlü atamıyorsun bazen çok sevdiğimiz için bazen etraf ne der düşüncesi ile ve en önemli faktör çocuklar hele hele birde yetişkinse insan neler düşünüyor kız isteme gittiğinde anne baba ayrı dedirmemek yaşanan tüm iğrençlikleri kabullendiriyor insana.
Elbette hiçbir evlilik yıllar sonra ilk gün ki tazeliğini korumaz ama bir kadın elinden geleni yapıyor eşinin hiçbir şeyini eksik bırakmıyor mutfakta bir ahçı kıyafette bir çamaşırcı yatakta ise bir orospu olabiliyorsa başka ne ister koca anlamıyorum erkeğin yaradılışında mı var basit şeylere ilgi duymak?
Bir kadın hele ki anaysa nasıl bunları yapabiliyor tamam kocasını sevmiyor anlaşamıyor peki evlatlarına bunu nasıl yapabiliyor bir yıl öncesine kadar bir fanusun içinde yaşamışım bu tür olayların sadece net ortamında olduğunu düşünürken gerçek hayatta fazlasının yaşandığını görmek üzdü beni. Kadına saygı kalmayışı çok normal. Genelevde çalışan kadınlara burun kıvıranların onlardan farkı ne,fark var tabi ki onlar rızkları için bu hayatın içindeler ama evli çocuklu olanlar neden bu işin içinde?
YORUMLAR
yazınızı okuyunca akla kadının mahkus talihi gelmiyor sadece bu konu hakkında sayfalarca yazı yazılır .yazdıklarınızınızın altına imzamı atarım ama bir de erkeği değiştirebileceklaerini sanan kadınlar var bilmezler ki kütük tersten okunduğunda yine kütüktür
Allah’tan başka yaradan olmaz diye evet doğru ama bir yerde de bir damladan kadının içinde bir insan yetişmiyor mu?
Alıntı yaptığım cümlenin sonu hariç çok anlamlı bir yazı İnşaallah anlaşılır diyorum.
Cümlenin sonuna gelirsek o damlayı ve kadının içinde o insanı Allah yoktan var ediyor,o kadın değil.
Saygımla
Kızgın ve kırgın bir yazı. Betimlemeleri de bir o kadar kırgın ve kızgın. Aslında ideal bir kadın tipolojisi tanımlanmaya çabalanmış. Hani daha ne ister kabilinden yapılmış betimleme. Fakat farklı bir biçimde, sanırım yazanının isteği dışında çok başka manalara gebe bir betimleyiş olmuş bu. Kadın en temelde kendisi olmalı. Neyse o. Ötesi boş ve boşluk. Etrafımızda olan biteni yargılamaksa, galiba en kolay yapageldiğimiz bir şey. Tabi bu yargılayışta çekilen acıların ve ödenen bedellerin de rolü büyük. Ancak yazanın da dediği gibi: Bekara karı boşaması kolay gelirmiş. Bazan bizim anlayamadığımız ve iğrentiyle andığımız şeyler olur ve sonra o şeylerin tam ortasında buluveririz kendimizi. Belki de yargılamayı değil anlamayı denemeliyiz azıcık ne dersiniz?