bir kaç aşk teranesi...
1.
Aşk zamanın başlangıcı mıydı? Yoksa sonu mu? Yoksa sonun başlangıcı mı? Aşk ı zamana hapsedebilir misiniz? Böyle bir gaflete düşülür mü? zaman mı üstündü aşk mı? aşk olmasa zaman kavramını bulabilir miydik… zamandan evvel ezelden ebede aşk var idi… öyleyse esas olan; zaman kavramı sunni aşk kavramı hakikat… zaman aşk ile başlamıştır fakat aşk zamandan bağımsızdır…
2.
sanma ki gönlüne zuhur etti diye aşk yeni başladı… senin gönlün aşka aralandı…kalktı bir perde… sana hakikat sırrına adımını attrdı… öyleyse aşk varoluş ise zaman yalnızca bir icat… aşkı zamandan sıyırdı mekandan bağmsız kıldı yaşayan…
3.
İnsan ne zaman yaşadığını hisseder… zaman ne zaman önem kazanır mekan ne zaman anlamsızlaşır… zamanını harcamaya değer gördüğün her ne ise işte zaman onda başlar… onunla devam eder… onunla biter… O zamanının başlangıcı hem miladın hem kıyametin olabilir… seni isterse öldürür isterse diriltir…
4.
Peki mekana zamana sığdıramadığın aşkı bir bedene hapsedebilir miydin? Bu mümkün müki? bedenlerin kavuşması yalnızca aşktan bir lokmacık tattırır… doğru o bir lokma için bir ömür yaşanabilir… peki ya ayrılık… ayrılık aşkı nefsinden arındırır… bedenlerin kavuşmasında bir nebze nefis vardır… ayrılıkta ise aşk vardır… ayrılık gönlüne safi aşkı anlattırır…o anlatır sen dinlersin… sen dinlersin nefsin arınır… peki bedenin mabedi gönül safi aşkı kendine saklayabilir mi? Taşar elbet bir gün evrenin aşk hamuruna karışır orada yoğrulup hakiki aşkla kavrulur… işte o vakit zaman tamamen biter… ezel evvel ahir hepsi gözünde bir olur… hepsinin anlamı varoluş sebebi aşk olur…
( Dilek KARSLIOĞLU )
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.